printlogo


کد خبر: 234368تاریخ: 1400/3/19 00:00
اخبار

افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جو پایدار در بیشتر مناطق کشور طی 5 روز آینده خبر داد و گفت: طی این مدت دمای هوا در برخی مناطق بین ۵ تا ۷ درجه‌ سانتیگراد افزایش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه تا روز شنبه ۲۲ خرداد در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان‌وبلوچستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش شدید باد رخ می‌دهد. وی ادامه داد: در این مدت طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی افزایش ابر همراه با رعد و برق، بارش پراکنده و وزش شدید باد به طور موقت دور از انتظار نیست. 
***
فراخوان هم‌اندیشی مجازی ابزارهای حکمرانی نوین
نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه بلاکچین و رمز ارز ایران با حضور کارشناسان و فعالان برای ارائه پیشنهادها و برنامه مدون در این حوزه به میزبانی ستاد کارآفرینان و نوآفرینان حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی برگزار شد. در این نشست هم‌اندیشی، رئیس ستاد مرکزی کارآفرینان و نوآفرینان سید‌ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه دال مرکزی برنامه‌های حجت‌الاسلام رئیسی، رونق تولید و فسادستیزی است، اظهارکرد: باید دولت‌ها را در تدوین برنامه‌ها و مقررات‌گذاری، برای تنظیم‌گری بازارهای مختلف از سوی نهادهای صنفی و اهالی اکوسیستم یاری رساند. سیدمهدی جوادی با بیان اینکه در حال حاضر طبق اعلام رسانه‌ها حدود 12 میلیون ایرانی به نوعی در بازار رمزارز حضور دارند، گفت: دولت نمی‌تواند با نگاه سلبی صرف به این حوزه بپردازد، بلکه باید وارد فضای تنظیم‌گری برای فعالیت‌های فعالان حوزه رمزارز شود، از این رو درصددیم نکات و نظرات فعالان این اکوسیستم را بشنویم و با همفکری، محورهایی را برای پیشنهاد به دولت آماده سازیم. وی با بیان اینکه باید به دنبال راهبردی مبتنی بر واقعیت‌های آینده در حوزه بلاکچین و رمزارز باشیم، افزود: با توجه به تشکیل چنین جلساتی ما به دنبال ایجاد مکانیزم تعاملی پایدار با اهالی این اکوسیستم حتی برای بعد از استقرار دولت هستیم.  
***
یک زلزله و ۹ پس‌‌لرزه در تبریز
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت مناطق متاثر از زلزله در تبریز، اعلام کرد خوشبختانه هیچ مورد خسارت ناشی از زمین‌لرزه گزارش نشده است. اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شهر تبریز و دیگر مناطق متاثر از زلزله بامداد دیروز در استان آذربایجان شرقی گفت: در ساعت ۳:۱۳ بامداد امروز (دیروز سه‌شنبه) زلزله‌ای به بزرگی 2/4 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین تبریز را لرزاند که بلافاصله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و نتایج بررسی‌های آنان نشان داد که خسارتی در پی این زلزله رخ نداده است. وی گفت: پس از نخستین زلزله، ۹ پس‌ لرزه دیگر نیز در همین محدوده از سوی مرکز ژئوفیزیک به ثبت رسید. 
***
روش جدید کلاهبرداری سایبری
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا‌ گفت: کلاهبرداران سایبری با ترفند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از کاربران به شیوه پانزی کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ علی‌محمد رجبی به موضوع «کلاهبرداری با ترفند سرمایه‌گذاری در رمزارز» پرداخت و اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با بهره‌گیری از شگردهای مختلف نظیر تبلیغات گسترده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه، از کاربران به شیوه پانزی کلاهبرداری می‌کنند. وی تصریح کرد: پانزی ترفندی برای کلاهبرداری است که در آن یک کلاهبردار یا همان طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌های‌شان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و برای اعتماد سرمایه‌گذاران در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب سیستم شوند. وی گفت: این طرح در نهایت به دلیل اشباع شدن و نبود سرمایه‌گذار جدید نابود شده و معمولا کلاهبردار با مقدار زیادی پول متواری می‌شود. 
***
ضرورت استانداردسازی نگهداری داروهای شیمی‌درمانی
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به لزوم ایجاد و توسعه فضای استاندارد برای نگهداری و آماده‌سازی داروهای شیمی‌درمانی گفت: کاربران فعال در بخش نگهداری و آماده‌سازی داروهای شیمی‌درمانی در صورت عدم رعایت استانداردهای کار، سلامت‌شان در خطر است و باید تمهیدات لازم جهت ایجاد فضاهای استاندارد مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی اتخاذ شود. دکتر زهرا جهانگرد‌رفسنجانی درباره موضوع داروهای شیمی‌درمانی اظهار داشت: اکثر این داروها برای محیط‌زیست و کسانی که به عنوان کاربر محسوب می‌شوند و در محیط تهیه این داروها هستند، می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد، بنابراین توجه به موضوع استاندارد‌سازی فضا و ایجاد اتاق تمیز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جهت جلوگیری از خطرات بالقوه ناشی از این داروها در مرحله انبارش و آماده‌سازی، بسیار حائز اهمیت است. وی با اشاره به اینکه داروهای شیمی‌درمانی در زمره داروهای سمی و خطرناک محسوب می‌شوند، گفت: باید همه استانداردها در تمام مراحل کار با این داروها از زمان تهیه و انبارش دارو تا آماده‌سازی و تجویز به بیمار رعایت شود تا آلودگی ناشی از آنها به حداقل برسد. وی بیان داشت: منظور از فضای استاندارد یک مکان ویژه یا اتاق تمیز است که جهت آماده‌سازی این داروها با تمهیدات مهندسی شده، میزان ورود آلودگی به این فضا را کاهش می‌دهد.  

Page Generated in 0/0072 sec