printlogo


کد خبر: 234379تاریخ: 1400/3/19 00:00
اخبار

نامزدها به جای اتهام زدن برنامه بدهند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی حق اهانت به اشخاص دیگر را ندارند، گفت: آقای رئیسی در مقابل آنها با متانت رفتار کرد که قابل تقدیر است. آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفت‌و‌گو با مهر ضمن انتقاد از اهانت‌های مطرح شده در نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: متأسفانه اخلاق اسلامی در مناظره‌ها رعایت نمی‌شود. یا نباید مناظره‌ای برگزار شود یا در صورت برگزار شدن باید اخلاق اسلامی کاملا در آن مراعات شود. 
وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید به همان سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود پاسخ دهند، تاکید کرد: افراد صرفا به سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود پاسخ دهند. آنها حق اهانت به اشخاص دیگر را ندارند. این کار خوبی نیست که افراد به هم اهانت می‌کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: افرادی که اهانت کردند و متلک‌پرانی را در پیش گرفتند محکوم هستند. جناب آقای رئیسی در مقابل آنها با متانت رفتار کردند که قابل تقدیر است. آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: اگر آقایان دیگر هم اینچنین رفتار کنند برای مردم هم بسیار خوب است. بدون اینکه متلک‌پرانی، بدگویی و جسارت کنند، جواب سوالات را بدهند. این رفتارها برخلاف قوانین اسلام و کشور است. وی در پایان گفت: البته این افراد برای اینکه خود را اثبات کنند دست به تخریب و اتهام‌زنی می‌زنند، در صورتی که درست این است برنامه‌های خودشان را اعلام کنند. مقام معظم رهبری هم در این زمینه قبلا تاکیداتی داشتند که باید از سوی نامزدها مدنظر قرار گیرد. 
***
لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر پنجشنبه اعلام می‌شود
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: روز پنجشنبه به طور رسمی از لیست ائتلاف با شعار «دوباره خدمت، تهران سربلند» رونمایی می‌کنیم. امیرابراهیم رسولی گفت: روز پنجشنبه به طور رسمی از لیست ائتلاف با شعار «دوباره خدمت، تهران سربلند» رونمایی می‌کنیم. رسولی افزود: برای بازگشت به دوران باشکوه خدمت به مردم شریف تهران پس از گذراندن مراحل فرآیند به لیست ۲۱ نفره‌ای از شایستگانی متخصص و متعهد می‌رسیم تا ناکارآمدی در ۴ سال اخیر را در پایتخت ایران اسلامی جبران کنیم. سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: تلاش شد در لیست ائتلاف، عدالت در انتخاب بهترین‌ها لحاظ شود و امیدواریم از ظرفیت همه کاندیداهایی که نتوانستند در لیست قرار گیرند، در خدمت به مردم در اداره بهتر پایتخت استفاده‌ مطلوب شود. 
***
سرکرده تروریست‌های سنتکام:
ایران بزرگ‌ترین تهدید است
«کنت مک‌کنزی» رئیس تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در یک نشست خبری، از حضور نظامی واشنگتن در عراق و سوریه دفاع کرد و ایران را بزرگ‌ترین تهدید منطقه خواند. وی با بیان اینکه نیمی از نظامیان از افغانستان خارج شده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تمام نظامیان خارجی تا پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد. 
مک‌کنزی ادامه داد: خروج از افغانستان، همچنان یکی از تلاش‌های اصلی ما است اما قطعا این موضوع تنها تمرکز ما نیست. من اخیرا به عراق و سوریه سفر کردم. در عراق با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر دیداری عالی داشتم و درباره شکست پایدار داعش، اجرای اصلاحات در بخش امنیتی و دیگر مولفه‌های تاثیرگذار بر ثبات منطقه حرف زدیم. حمایت ما از نیروهای امنیتی عراق همچنان ادامه دارد، در حالی که این نیروها توانایی‌شان برای برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌ها به صورت مستقل (و بدون کمک آمریکا و نیروهای ائتلاف) گسترش یافته است. 
وی گفت: ما امروز در عراق حضور تقریبا کوچکی داریم و این حضور هم با دعوت دولت عراق است و تمرکزمان روی مشاوره، تجهیز و کمک به نیروهای امنیتی عراقی است. رئیس تروریست‌های سنتکام به سفر خود به سوریه برای دیدار با نظامیان اشغالگر آمریکایی و همچنین نیروهای متحد واشنگتن در این کشور اشاره کرد و به دفاع از این حضور پرداخت. او مدعی شد: در سفرم به سوریه، من با مردان و زنان (ارتش)مان که دارند به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس‌دی‌اف یا قسد) در ادامه جنگ‌شان با داعش کمک می‌کنند، دیدار داشتم. ما خلافت [داعش] را خرد کردیم. فرمانده تروریست‌های سنتکام سپس به تکرار اتهام‌زنی‌ و ایراد ادعاهای مقام‌های آمریکایی علیه ایران پرداخت. 
مک‌کنزی گفت: یک اولویت دیگر ما مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران است؛ اقداماتی که همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه است. به اعتقاد من، حضور ما در این منطقه یک تاثیر بازدارنده در قبال ایران داشته است. 
فرمانده نظامیان تروریست ارتش آمریکا در این نشست مجازی با حضور خبرنگاران برخی کشورهای عربی، علیه روسیه و چین هم موضع گرفت. وی مدعی شد: مشخص است چین و روسیه در تلاش برای اعمال نفوذ بیشتر و ایجاد پیوندهای گسترده‌تر با کشورهای این منطقه هستند. هر دو کشور در تلاشند از هر گونه استنباط‌شان درباره تضعیف تعامل ایالات متحده در این منطقه فرصت‌طلبی کرده و روابط‌شان را با منطقه استقرار بخشیده و مستحکم کنند. 
***
۲۰ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل می‌شوند
۲۰ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان شامل ۹ زن برای سپری کردن ادامه دوران محکومیت‌شان بزودی به ایران منتقل می‌شوند. به گزارش فارس، در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و پیگیری‌های مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بزودی ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان (از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل می‌شوند.

Page Generated in 0/0071 sec