printlogo


کد خبر: 234390تاریخ: 1400/3/20 00:00
در ۲ روز اول اتفاق افتاد
فروش ۶ میلیاردی بهارانه کتاب

در ۲ روز نخست از اجرای طرح بهارانه کتاب، بیش از ۶ میلیارد تومان کتاب توسط مردم خریداری شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «بهارانه کتاب ١٤٠٠» از ١٧ خردادماه ١٤٠٠ در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و تا ۲۳ خردادماه هم ادامه دارد. بر اساس این گزارش، ۸۸۲ کتابفروشی از کل کشور عضو این طرح هستند. از این تعداد ۶۷۸ کتابفروشی در مراکز استان‌های کشور مستقر هستند و ۲۰۴ کتابفروشی هم در سایر شهرهای استان‌ها قرار دارند. 
مبلغ فروش کل کتاب در ۲ روز نخست از اجرای این طرح بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۱۳ هزار و ۸۷۴ جلد کتاب در طرح بهارانه به فروش رسیده است. 
مسؤولان خانه کتاب و ادبیات ایران معتقدند: در روز اول اجرای این طرح به دلیل اینکه بعد از تعطیلات بود و اطلاع‌رسانی لازم صورت نگرفته بود، ۲۹ میلیارد ریال فروش داشتیم اما در روز دوم این طرح این مبلغ به ۵۸ میلیارد ریال رسید. این گزارش اضافه می‌کند این میزان خرید طی ۲ روز نشان از اقبال مردم دارد. 
یارانه‌ای که معاونت امور فرهنگی در نظر گرفته، 5/2 تا ۳ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد خرید را پوشش می‌دهد. در «بهارانه کتاب ١٤٠٠» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲ میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ١٧ تا ٢٣ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠ درصدی خریداری کنند.  ۲۰ درصد یارانه‌ای که بابت این طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود، بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.

Page Generated in 0/0044 sec