printlogo


کد خبر: 234395تاریخ: 1400/3/20 00:00
دور دنیا

بازتاب سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان در رسانه‌های صهیونیستی
سخنرانی سه‌شنبه‌شب «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همه شایعات دشمنان و رسانه‌های معارض درباره وضعیت جسمانی وی پایان داد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت و این رسانه‌ها طبق عادت همیشگی سخنان دبیرکل حزب‌الله را به دقت زیر نظر داشتند. رسانه‌های اسرائیلی در بازتاب سخنان سیدحسن نصرالله اغلب بر مساله سلامتی وی و نیز صحبت‌های نصرالله درباره شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی متمرکز شدند. در همین زمینه شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد به نظر می‌رسد وضعیت جسمانی سید حسن نصرالله در مقایسه با سخنرانی‌ قبلی خود بسیار بهتر بود و این سخنرانی به همه شایعات درباره وخامت وضعیت جسمانی نصرالله پایان داد. وب‌سایت صهیونیستی والا نیز در بازتاب سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به تجزیه و تحلیل وضعیت جسمانی وی پرداخت و اعلام کرد او در این سخنرانی نسبت به سخنرانی قبلی خود نسبتا راحت به نظر می‌رسید. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز با پرداختن به سخنان سیدحسن نصرالله، به وضعیت جسمانی وی که در سلامتی کامل به سر می‌برد اشاره کرد. این روزنامه همچنین آن بخش از سخنان سیدحسن نصرالله را که گفت «ان‌شاءالله من با شما و در میان شما هستم و با هم ادامه خواهیم داد و من هنوز امید دارم که در کنار یکدیگر در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند» نقل کرد. در همین زمینه سایر رسانه‌های صهیونیستی نیز بلافاصله بعد از پایان سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان مشغول انتشار صحبت‌های وی بودند و آنها را حامل پیام‌هایی می‌دانستند؛ از جمله سخنانی که سید نصرالله درباره شرایط سیاسی اسرائیل و مقایسه بنیامین نتانیاهو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده مطرح کرد و نیز هشدارهای دبیرکل حزب‌الله مبنی بر اینکه مقاومت در حال تلاش برای ایجاد یک معادله جدید برای قدس و مسجدالاقصی است. 
***
تأیید سفر مسؤولان ارشد «سیا» به پاکستان
مسؤولان و مقامات ارشد پاکستانی، سفر مخفیانه «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات ارتش و اطلاعات این کشور را تأیید کردند. در این سفر، برنز با فرمانده ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) دیدار کرده بود. بر اساس اعلام مقامات ارشد پاکستان، به این مقام آمریکایی گفته شده پاکستان میزبان پایگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک خود نخواهد بود. پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرده بود رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در سفری مخفیانه به اسلام‌آباد رفته و با «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان دیدار کرده است. مهم‌ترین محور این سفر و دیدارها، همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی و استفاده از حریم هوایی پاکستان برای پهپادهای آمریکایی جهت کنترل اوضاع افغانستان اعلام شد. گفته می‌شود آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دنبال پایگاه‌هایی در اطراف افغانستان است تا بتواند پس از عقب‌نشینی و خروج نیروهایش از افغانستان، به جمع‌آوری اطلاعات و عملیات به اصطلاح ضدتروریسم بپردازد. 
***
مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز به اهدافی در سوریه حمله کردند که پدافند هوایی سوریه به مقابله با آنها پرداخت. خبرگزاری سانا خبر داد پدافند هوایی سوریه با اهداف متجاوز که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان شلیک شد، مقابله کرد. خبرنگار شبکه خبری العالم نیز گزارش داد پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حریم هوایی دمشق مقابله کرده است. بر اساس گزارش این شبکه خبری، صدای انفجارهایی نیز در حریم شهر لاذقیه در غرب سوریه شنیده شده است. در ریف حمص نیز پدافند هوایی سوریه به مقابله با اهداف متخاصم پرداخته است. العالم خبر داد صدای انفجارهای شنیده شده در شهر جبله ناشی از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در اطراف شهر لاذقیه بوده است. صابرین‌نیوز نیز نوشت برای نخسین‌بار است که پدافند هوایی سوریه در حریم هوایی لبنان اقدام به رهگیری و مقابله با موشک‌های اسرائیلی می‌کند. 
***
تحلیل روزنامه اسپانیایی از سیلی‌ای که مکرون خورد
خبرگزاری «افه» اسپانیا در گزارشی پیرامون سیلی فردی ناشناس به امانوئل مکرون نوشت: ویدئوی بازپخش شده در شبکه‌های مجازی، واقعیتی است که تنها گوشه‌ای از فضای تنش فزاینده و خصومت‌های سیاسی در فرانسه را به تصویر کشید. به گزارش این روزنامه، شروع نامتعارف برنامه‌های تبلیغاتی توسط مکرون در حالی که هنوز یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه باقی است، موجی از انتقادها از سوی مخالفان را به همراه داشته است. در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر منتشرشده در توئیتر و شبکه‌های اجتماعی با ۲ واکنش متفاوت همراه بود؛ از یک طرف خشم و ندامت یک طبقه سیاسی و از سوی دیگر رضایتمندی و احساس شعف گروه دیگر. به نوشته افه، نکته متناقض اینکه، حمله شهروند فرانسوی درست پس از دعوت مکرون به آرامش به دنبال ۲ روز آشفتگی سیاسی از بیانیه «ملانشون» روی داده است. ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به تازگی در بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که در هفته پایانی مبارزات ریاست‌جمهوری، «یک حادثه جدی یا یک قتل» اتفاق خواهد افتاد؛ اظهاراتی که با انتقادهای بسیاری مواجه شد و جنجال‌ فراوانی به راه انداخت. 

Page Generated in 0/0046 sec