printlogo


کد خبر: 234424تاریخ: 1400/3/20 00:00
اخبار

چمران: تهران بی‌تحرک شده است
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر به بی‌تحرکی دچار شده است، گفت: تهران نیازمند تحرک در حوزه‌های مدیریت شهری است. مهدی چمران در تشریح نیاز شورای ششم برای پاسخگویی به اولویت‌های شهر تهران گفت: در حال حاضر شهر به بی‌تحرکی دچار شده و باید این تحرک به وجود بیاید و در حوزه‌های مختلف از جمله عمران شهر باید ایجاد شود. از سوی دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام باید به اتمام برسند که از مهم‌ترین آنها خطوط مترو به عنوان نخستین اولویت تهران است. وی افزود: با وجود آلودگی هوا و ترافیک در تهران بهترین کار این است که در حمل‌و‌نقل عمومی بویژه مترو تحرک ایجاد کنیم تا به معنای واقعی کارآیی داشته باشد، البته توجه به شیوع کرونا ویروس هم باید مدنظر قرار بگیرد. در مترو باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود که با وضع موجود سخت است و امکان رعایت این اصول وجود ندارد. این کاندیدای شورای شهر دوره ششم با اشاره به اینکه تعداد افرادی که از مترو استفاده می‌کنند حدودا به نصف کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: چه موضوع شیوع کرونا تا تشکیل شورای بعدی حل شود و چه حل نشود باید خطوط مترو را به کارایی برسانیم و کارایی هم به این معناست که بلافاصله شروع به تهیه و خرید واگن کنیم که البته کاری سخت است. 
***
استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتب درسی
مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش گفت: مدارس می‌توانند از سامانه سیدا وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و از امکانات آن استفاده کنند. احمدرضا امینی بیان کرد: فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و یازدهم و دوازدهم شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره دوم متوسطه، ۲۲ فروردین شروع شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد. او افزود: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۲۳۰ نفر تاکنون سفارش خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر هزار دانش‌آموز شامل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دوره ابتدایی، ۲۳۰ هزار نفر در شاخه نظری و ۱۷۰ هزار نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش همچنان سفارش کتب درسی خود را ثبت نکرده‌اند. این مقام مسؤول گفت که با توجه به زمان باقیمانده تا ۲۲ خرداد، از خانواده‌ها و مدیران مدارس انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند. 
***
۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود
معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال ۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاها با ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در کشور احداث می‌شود. جعفر صباغیان در نشست با استاندار بوشهر افزود: همچنین یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای ساخت مسکن شهری مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: همچنین امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده ‌است که می‌تواند نقش موثری در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد ایفا کند. معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد اضافه کرد: رفع مشکل مسکن، ایجاد اشتغال و پیگیری مشکلات معیشتی برای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد حمایتی تاثیرگذار است.  
***
کلاهبرداری تحت پوشش «ستاد انتخاباتی»
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از کلاهبرداری برخی افراد سودجو با نام و اعتبار «کاندیدای ریاست‌جمهوری» از هموطنان خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در پیام‌رسان واتساپ با نام کاندیدا‌های مختلف ریاست‌جمهوری و انتساب خود به ریاست یا اعضای ستاد انتخابات کاندیداهای ریاست‌جمهوری با کاربران تماس مجازی و آنلاین می‌گیرند. این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: کلاهبرداران با طعمه‌های خود به عنوان «برنده شدن در قرعه‌کشی حامیان ستاد انتخاباتی» تماس می‌گیرند و با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب‌خوردگان، نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می‌کنند. سرهنگ پاشایی افزود: با توجه به رصد‌های صورت گرفته و گزارش‌های متعدد مردمی به این پلیس مشخص شده در بعضی اوقات این افراد با استفاده از ترفند‌های مختلف، مشخصات خانوادگی و حتی شماره حساب قربانیان را نیز به دست آورده و با جلب اعتماد آنان کد‌های تایید بانکی را نیز گرفته و حساب آنها را خالی می‌کنند.  
***
امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با قاچاق
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر با فساد بویژه فساد اقتصادی و جرائم مالی و قاچاق مبارزه جدی نشود، نباید انتظار داشت در کشور امنیت اقتصادی باشد. به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رؤسای پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه مبارزه با فساد تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، نظارتی، قضایی و انتظامی است، گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کشور که مردم از آن رنج می‌برند بحث فساد است؛ مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف و در فرمایشات متعددی که درباره فساد مطرح کرده‌اند، همواره بر مبارزه جدی، اساسی و بی‌امان با فساد تأکید داشتند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: طبیعتا از نظر دستگاهی مانند سازمان بازرسی کل کشور که یک دستگاه ضد فساد و ناظر بر اجرای قوانین و حسن جریان امور است، تخلف از قوانین، مقررات، سیاست‌های کلی و منویات مقام معظم رهبری نوعی فساد تلقی می‌شود. درویشیان تصریح کرد: هر اقدامی که منتهی و منجر به تأمین امنیت اقتصادی شود، مأموریت اصلی پلیس امنیت اقتصادی است که ازجمله آنها شناسایی ساختارهای فسادزا است.

Page Generated in 0/0052 sec