printlogo


کد خبر: 234433تاریخ: 1400/3/20 00:00
اخبار

انتظار اجرای تعهدات هسته‌ای تحت برجام را نداشته باشید
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به درخواست‌ها برای توقف اقدامات جبرانی هسته‌ای، گفت: از ایران انتظار نداشته باشید در حالی که تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه است، همچنان تعهدات هسته‌ای خود را ذیل برجام اجرا کند. به گزارش فارس، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز گذشته مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش مدیرکل آژانس درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام را تشریح کرد. 
نماینده ایران بیان کرد: از آنجا که بخش لغو تحریم و تأثیرات آن در برجام، مبنای اساسی رضایت ایران به این توافق به طور کامل را تشکیل می‌دهد، نقض‌های ایالات متحده آمریکا باعث شد این قسمت از توافق بی‌اثر و عاری از فایده شود. وی همچنین گفت: در پاسخ به هیأت‌هایی که از ایران خواستند اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کند، مایلم تصریح کنم از ایران انتظار نداشته باشید در حالی که تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه است، همچنان تعهدات هسته‌ای خود را تحت برجام نیز اجرا کند. 
غریب‌آبادی در پایان تصریح کرد: اقدامات ما کاملا منطبق با مفاد برجام و حقوق ما بوده و واکنشی است به نقض تعهدات آمریکا، اتحادیه اروپایی و ۳ کشور اروپایی.
***
همه شرایط برای برگزاری بدون نقص انتخابات مهیاست
وزیر کشور گفت: تعداد شعب و ساعات اخذ رأی در انتخابات پیش رو افزایش خواهد یافت و همه تدابیر برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده است. رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور که پیش از ظهر دیروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز (دیروز چهارشنبه) جلسه مشترک هیات مرکزی اجرایی را با ستاد انتخابات کشور داشتیم و نظرات و پیشنهادهای اعضا شنیده شد. 
وی افزود: اعلام شد طبق پیش‌بینی‌ها و رصدی که از شرایط داریم، با هیچ مشکل خاصی در موضوع امنیتی مواجه نخواهیم بود و آمادگی لازم را برای مسائل مستحدثه داریم. وزیر کشور همچنین به مسأله کرونا که در این جلسه مطرح شده بود، پرداخت و گفت: در این زمینه نیز سؤالاتی وجود داشت و اعضای جلسه تأکید داشتند و توضیحات ارائه شد که تعداد شعب را افزایش داده‌اند، ساعات اخذ رأی بیشتر شده است و همچنین تلاش شده است شرایط مطلوب بهداشتی را در شعبه‌ها داشته باشیم و    مقرر شده است عوامل اجرایی هم تست pcr داده باشند تا مطمئن باشیم این افراد نیز سالم هستند. برنامه‌ریزی شده است فاصله‌ها برای رأی‌دهندگان هم رعایت شود و امیدواریم با این تمهیدات، انتخاباتی با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم. 
رحمانی‌فضلی در پایان گفت: برخی اعضا درباره مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز پیشنهاداتی داشتند که ما فردا (امروز) جلسه کمیسیون تبلیغات را برگزار خواهیم کرد. ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات خوب مهیاست تا شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات باشیم. 
***
تأیید ۹۵ درصد داوطلبان انتخابات شوراها
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها آخرین وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای این انتخابات را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، سیدحمیدرضا کاظمی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در نشست خبری خود که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به آخرین روند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای کشور، اظهار داشت: حجم زیادی از داوطلبان در سطح کشور برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده بودند. حدود 300 هزار نفر در روستاها ثبت‌نام کردند و بررسی صلاحیت داوطلبان در زمان محدود کار سختی بود اما خوشبختانه توانستیم در زمان مقرر بررسی صلاحیت‌ها را به نتیجه رسانده و لیست نهایی را به وزارت کشور اعلام کنیم. وی ادامه داد: به طور کلی در بین کل داوطلبان شوراهای شهر و روستا صلاحیت 95 درصد مورد تایید قرار گرفت و تنها ۵ درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند. 
امروز نیز در آخرین مرحله‌ای قرار داریم که اگر کسی مدارک مستدل و قابل استنادی به ما واصل کند با توجه به اختیاری که قانون به هیات مرکزی داده است صلاحیت وی را تایید کند. 
***
بررسی مجدد برخی پرونده‌های نامزدهای انتخابات شورا‌ها
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از پرونده‌های کاندیدا‌های انتخابات شورا‌ها با نظر مشترک رئیس هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج قطعی و نهایی اعلام می‌شود. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به نشست غیرعلنی دیروز مجلس افزود: این نشست درباره روند رسیدگی به بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا بود. 
وی اظهار داشت: قانون در حوزه رسیدگی به صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌ها نیاز به بازنگری دارد، آقای قالیباف در جمع‌بندی به این نکته اشاره کرد که باید قانون انتخابات شورا‌ها به‌سرعت بازنگری شود. 
سلیمی گفت: قانون برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا دبیرخانه دائمی در استان‌ها پیش‌بینی کرده است، در دوره انتخابات حجم بالایی از پرونده کاندیدا‌ها به این دبیرخانه می‌رسد و فشار کار افزایش می‌یابد، از این رو باید در این بخش تجدیدنظر شود. 
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا شد تعدادی از پرونده‌ها با نظر مشترک رئیس هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت مورد گفت‌وگو قرار گیرد و نتایج قطعی و نهایی اعلام شود. 

Page Generated in 0/0107 sec