printlogo


کد خبر: 234455تاریخ: 1400/3/22 00:00
عملیات زمین سوخته ترکیه در شمال عراق

 یک مقام پارلمانی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد با وجود اخطارهای دولت بغداد به ترکیه، حملات ارتش ترکیه به شمال این کشور باعث تخلیه ۳۸ روستا شده است به طوری که به نظر می‌رسد هدف از عملیات آنکارا، ایجاد زمین سوخته برای ساکنان شمال عراق باشد. با گذشت حدود 50 روز از عملیات ارتش ترکیه در منطقه «جبل کیسته»، ساکنان مناطق شمالی عراق همچنان در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌ و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. 
به گزارش تارنمای شبکه روداوو، «ریوینگ هروری» رئیس کمیسیون پیشمرگه کردستان گفته است ساکنان مناطق شمالی اقلیم در پی حملات زمینی و هوایی ارتش ترکیه در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌ و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. 
به گفته او، ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان گروهک تروریستی «پ‌ک‌ک» که مراکز ثابتی در کوه‌ها ندارند و دائما در حال تغییر موضع هستند، اخیرا 8 مقر جدید برای خود در منطقه کردستان عراق دایر کرده است.
 صحبت‌های هروری پس از بازدید یک هیأت پارلمانی مشترک از بغداد و اربیل از مناطق مرزی مورد حمله قرار گرفته در دهوک توسط ارتش ترکیه ایراد شد؛ حمله جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه به استان دهوک موجب آتش‌سوزی چند مزرعه کشاورزی و باغ شد.
 به گفته هروری، روستاهای واقع‌شده در مناطق جنگی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند به طوری که بسیاری از مزارع کشاورزی آتش گرفته است. 
در عملیات‌های اخیر ارتش ترکیه ۱۷ روستا در منطقه «درکار»، ۱۴ روستا در منطقه «باتیفا» و 7 روستا در «کانی ماسی» خالی از سکنه شده‌ و ساکنان‌شان خواستار پرداخت غرامت شده‌اند.

Page Generated in 0/0052 sec