printlogo


کد خبر: 234459تاریخ: 1400/3/22 00:00
اخبار

پایان سومین مأموریت با گلباران کامبوج
تیم ملی فوتبال ایران که برای رسیدن به مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی نیاز به 4 پیروزی داشت، سومین ماموریت را با گلباران کامبوج به پایان برد و حالا به خاکریز آخر برابر عراق فکر خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران که ۲ دیدار از ۴ فینال حساس خود را با پیروزی برابر هنگ‌کنگ و بحرین پشت‌سر گذاشته بود، برای رسیدن به ۳ امتیاز دیگر در ورزشگاه ملی منامه به مصاف تیم کامبوج رفت که این دیدار با برتری 10 بر صفر ایران همراه شد. علیرضا جهانبخش (۱۶ - پنالتی)، شجاع خلیل‌زاده (۲۲)، مهدی طارمی (۲۷)، مدافع حریف (۳۲)، میلاد محمدی(۵۸)، مرتضی پورعلی‌گنجی(۶۳)، کریم انصاری‌فرد(۷۷)، کاوه رضایی(۸۰ و ۸۶) و مهدی قائدی(۸۴) برای تیم ‌ملی گل زدند. 
***
پیگیری مشکلات استقلال به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد
احتمال اینکه در باشگاه استقلال تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق خاصی روی داده یا تغییر و تحولی ایجاد شود، زیاد نیست. آژیر قرمز در آبی‌ترین باشگاه ایران مدت‌هاست به صدا درآمده و وضعیت این باشگاه صدای هواداران، هیات‌مدیره و سرمربی را درآورده است. با اینکه حتی هیات‌مدیره در اعتراض به سیاست‌های مدیریتی این باشگاه اقدام به استعفای دسته‌جمعی کرد و در ادامه کار طی نشستی که در وزارت ورزش با حضور مدیرعامل انجام شد مقرر گردید به وضعیت این باشگاه رسیدگی شود اما همچنان تغییری در روند این تیم ایجاد نشده است. پیگیری‌ها درباره آخرین اتفاقات محتمل در استقلال مشخص کرد احتمال اینکه در هفته پیش رو اتفاق خاص یا تحولی در این باشگاه ایجاد شود بسیار کم است و مجموعه تصمیم‌ساز در این حوزه هر گونه تصمیم مهم را به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری محول کرده‌ است. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز جمعه 2۸ خرداد برگزار می‌شود و گفته می‌شود نتیجه این انتخابات نیز می‌تواند در تصمیمات کلانی که برای باشگاه استقلال اتخاذ می‌شود تاثیرگذار باشد. 
***
ادعای خبرنگار پرتغالی: نیازمند به پورتیموننزه پیوست
یک خبرنگار پرتغالی نوشت که دروازه‌بان تیم ‌ملی ایران هم‌تیمی جعفر سلمانی خواهد شد. پدرو سِپولوِدا، خبرنگار مطرح فوتبال پرتغال در صفحه توئیتر خود، از انتقال پیام نیازمند به تیم پورتیموننزه این کشور خبر داد. این خبرنگار همچنین نوشت که قرارداد دروازه‌بان فعلی سپاهان با پورتیموننزه، تا پایان سال 2024 خواهد بود و بند فسخ 20 میلیون یورویی دارد. جعفر سلمانی، دیگر بازیکن ایرانی تیم پورتیموننزه پرتغال است. 
***
استرالیا در یک‌قدمی میزبانی المپیک ۲۰۳۲
بخش اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد میزبانی استرالیا از المپیک ۲۰۳۲ را ارائه داد. به گزارش سرویس رسانه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، کمیته اجرایی این نهاد پیشنهاد میزبانی شهر بریزبین استرالیا برای میزبانی از بازی‌های تابستانی المپیک در سال 2032 را ارائه داد. این تصمیم با توصیه کمیته اجرایی IOC برای انتخاب محل برگزاری المپیک 2032 اتخاذ شد. تصمیم نهایی درباره محل برگزاری المپیک 2032 در جلسه بعدی کمیته اجرایی IOC در توکیو در روزهای 10 و 11 جولای گرفته خواهد شد. در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک برای میزبانی استرالیا از المپیک 2032 آمده است: بریزبین برنامه قوی برای میزبانی از المپیک با استفاده 84 درصدی از زیرساخت‌های موجود و موقت ارائه کرده است. IOC به این نتیجه رسید که میزبانی بریزبین از المپیک 2032 مورد حمایت دولت استرالیا و مقام‌های محلی قرار دارد. برنامه ارائه شده معیارهای لازم برای شروع گفت‌وگوی هدفمند را برآورده می‌کند. 

Page Generated in 0/0060 sec