printlogo


کد خبر: 234512تاریخ: 1400/3/23 00:00
اخبار

واگذاری داروهای مخدر به داروخانه‌ها خلاف قانون است
ستاد مبارزه با مواد مخدر طی نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، توزیع و عرضه داروهای تحت کنترل را توسط داروخانه‌ها خلاف قانون دانست و خواستار لغو سریع ابلاغیه مربوط به آن  شد. به گزارش ایرنا، امیرحسین یاوری، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور طی نامه‌ای در مورخ 17/۳/1400 به رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان، لغو ابلاغیه توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها را خواستار شد. در بخشی از متن نامه خطاب به دکتر شانه‌ساز، معاون وزیر بهداشت آمده است: با توجه به توافق ارکان حاکمیت (دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته درمان و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی و دیگر ارکان) بر حل آسان و مسالمت‌آمیز این مسأله، اقدام ناهماهنگ سازمان غذا و دارو در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات سازمان نظام پزشکی نگران‌کننده خواهد بود، لذا برای رفع این نگرانی‌ها با قید فوریت نسبت به لغو ابلاغیه فوق اقدام گردد. در رابطه با ابلاغیه فوق توسط سازمان غذا و دارو، روز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه جمع کثیری از درمانگران حوزه اعتیاد با تجمع در مقابل این سازمان مخالفت خود را با تبعات واگذاری و توزیع داروهای آگونیست مخدر به داروخانه‌ها اعلام کردند. 
***
پیگیری طرح ساماندهی کودکان کار با جدیت بیشتر پس از انتخابات
فرماندار تهران از پیگیری طرح ساماندهی کودکان کار با جدیت بیشتر پس از انتخابات خبر داد. عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ساماندهی کودکان کار و مقابله با متکدیان در سطح شهر تهران، گفت: باید بهزیستی طرح ساماندهی کودکان کار را در تهران پیگیری کند؛ برای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده و مکان نیز برای آن اختصاص یافته است. وی افزود: بی‌تردید بهزیستی هر کمک دیگری نیز بخواهد این آمادگی وجود دارد آن را تامین و ارائه کنیم، قطعا پس از برگزاری انتخابات بار دیگر با جدیت و توان بیشتری این طرح را پیگیری خواهیم کرد. فرماندار تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش تعداد کودکان کار در معابر شهر تهران طی روزهای گذشته گفت: افزایشی در تعداد نداشته‌ایم اما این کودکان در برخی فصول سال همانند اکنون که فصل مناسبی برای کار است در تهران حضور پیدا می‌کنند و بار دیگر از حدود 20 روز آینده برای کار‌های کشاورزی بازمی‌گردند. حضور این کودکان معمولا در اواخر فصل بهار، پاییز و زمستان افزایش پیدا می‌کند. 
***
تداوم روند افزایش نسبی دمای تهران
تداوم روند افزایش نسبی دما تا دوشنبه (۲۴ خردادماه) در ‌استان تهران پیش‌بینی می‌شود. افزایش غلظت آلاینده «ازن» نیز در ‌برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی، طی 4 روز آینده برای استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش موقت ابر ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین با افزایش شدت باد تا ساعات پایانی امروز (۲۳ خردادماه) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. 
***
بیمه رانندگان تاکسی همچنان در بلاتکلیفی
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: بر اساس تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی مبنی بر به‌ روزرسانی لیست بیمه رانندگان تاکسی، قرار بود افراد غیر راننده تاکسی از لیست حذف و رانندگان واقعی جایگزین شوند اما تاکنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده است. مرتضی ضامنی افزود: در حال حاضر بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی نام ۴۷۰ هزار نفر به عنوان راننده در لیست بیمه ثبت شده و این در حالی است که بر اساس پایش‌های انجام‌شده، نام ۵۰ درصد این افراد در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی مرجع که رانندگان فعال در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی را ثبت می‌کنند به ثبت نرسیده و این افراد همچنان از یارانه اختصاص‌یافته استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: باید این افراد از فهرست بیمه خارج شوند و به جای آنها افراد جدید که راننده واقعی و دارای پروانه فعالیت در حوزه حمل‌و‌نقل شهری هستند، جایگزین و ثبت شوند. او گفت: بر اساس قانون باید همه رانندگان وسایل حمل‌و‌نقل عمومی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که ۵۰ درصد از این بیمه از طریق یارانه‌های دولتی و بقیه آن توسط خود رانند‌گان پرداخت می‌شود تا بتوانند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند. وی ادامه داد: به رغم تفاهمنامه سازمان تامین اجتماعی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر به‌روز‌رسانی لیست رانندگان تاکسی و لزوم اجرای طرح پایلوت آن با جایگزینی 7 هزار راننده فعال در حوزه حمل‌و‌نقل، این کار از آبان‌ماه سال ۹۹ تاکنون توسط تامین اجتماعی اجرایی نشده و بیمه رانندگان تاکسی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. 
***
فرماندهان پلیس پایتخت واکسینه نشده‌اند
رئیس پلیس پایتخت از واکسیناسیون ۲ هزار مامور عملیاتی خبر داد و گفت: هنوز هیچ کدام از فرماندهان پلیس پایتخت واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: هنوز هیچ کدام از فرماندهان مجموعه پلیس پایتخت واکسینه نشده‌اند؛ مجددا یادآوری می‌کنم تا زمانی که تمام مأموران عملیاتی واکسن کرونا تزریق نکنند، هیچ کدام از فرماندهان ما اجازه تزریق واکسن ندارند. وی افزود: در پلیس تهران بزرگ حدود ۲ هزار مأمور تا به امروز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این افراد مأموران کلانتری، راهور، ستاد ترخیص و دیگر بخش‌های عملیاتی هستند. رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: تقاضا داریم با توجه به حجم کار و محدوده فعالیت پلیس پایتخت و همچنین با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات و لزوم حضور پلیس در محل‌های اخذ رأی برای تأمین امنیت شعب تعداد واکسن بیشتری به ما بدهند. 

Page Generated in 0/0068 sec