printlogo


کد خبر: 234516تاریخ: 1400/3/23 00:00
اخبار

تعیین نرخ جدید شیرخام به بعد از انتخابات موکول شد!
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد،گفت: دامداران بشدت در حال زیان‌دهی هستند. سیداحمد مقدسی با بیان اینکه تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شد، گفت: متأسفانه شرایط تولید مناسب نیست و تولیدکنندگان بشدت در حال زیان هستند. وی درباره اینکه هفته گذشته قرار بود در جلسه‌ای درباره نرخ جدید شیر خام بحث‌های کارشناسی مطرح و قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود، افزود: مسؤولان مربوطه اصلا اجازه مطرح شدن موضوع را ندادند و بحث فعلا منتفی شد. مقدسی با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده تولید شیر خام روز‌به‌روز بالاتر می‌رود، گفت: نرخ مصوب شیر خام در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و قیمت تمام‌شده تولید هم‌اکنون ۶هزار و ۲۶۰ تومان است. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی دامداران در تأمین علوفه‌ با مشکلات عمده مواجه هستند، افزود: قیمت‌های ذرت علوفه‌ای، کاه، کلش و یونجه روز‌به‌روز در حال افزایش است و تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. مقدسی درباره اینکه آیا دولت برای وقفه‌ای که در تعیین نرخ شیرخام ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، تسهیلاتی را طی این مدت برای آنان در نظر گرفته است؟ گفت: هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است، دولت فقط جو، ذرت و سویا را تأمین می‌کند که این کار هم به سختی انجام می‌شود. 
***
کاهش قیمت خودرو با افزایش ظرفیت تولید فولاد
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز شنبه 22 خردادماه با مسؤولان شرکت ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت رعایت عدالت و همچنین استفاده از منافع موجود در کشور، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و سایر شرکت‌های توسعه‌ای به این منطق رسیده‌اند که چنانچه دولت منابع ریالی یا ارزی لازم را در اختیار ندارد، آنها حاضر هستند معادن را از دولت بگیرند و در مقابل کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند. علی نیکزاد‌ بیان کرد: برخی شرکت‌های بزرگ وابسته به وزارت صمت، حاضر هستند معادن را از دولت بگیرند، کارشناسی دقیق انجام شود و این پروژه را با کار ارزشمند رساندن آب شرب به یک استان تهاتر کنند. وی ادامه داد: جلسه امروز(دیروز) در راستای پیگیری تولید یک میلیون تن فولاد بود که در اردبیل انجام خواهد شد، مجوز از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و این کار بزرگ به صورت سه‌جانبه با همکاری شرکت ایمیدرو، شرکت چادرملو و وزارت صمت در اردبیل شروع خواهد شد. نماینده مجلس اظهار داشت: استانداری نهایت همکاری را در این زمینه داشته و آب لازم را از پسماند فاضلاب شهر تامین کرده است، همچنین زمین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار قرار داده و مجوز لازم از طرف وزارت صمت نیز صادر شده است، در نهایت کار با ثبت شرکت شروع می‌شود و ظرف 24 ماه یک میلیون تن بر ظرفیت 30 میلیون تنی تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد. 
نایب‌رئیس مجلس با اشاره به تاثیر افزایش تولید فولاد بر قیمت خودرو، بیان کرد: افزایش تولید فولاد سبب توسعه، ارزآوری و صادرات می‌شود و می‌توانیم کارهای توسعه‌ای کشور را بهتر پیش ببریم، ارتباط تولید فولاد با خودرو این است که وقتی فولاد را به ورق مورد نیاز خودرو تبدیل می‌کنیم سبب رفع نیاز خودروسازی می‌شود، همچنین باعث افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت خودرو خواهد شد. 
***
آغاز طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها بیان داشت: وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر جدول زمان‌بندی اعمال سیاست را اعلام کند. حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح رجیستری، گفت: فاز دوم طرح رجیستری با رجیستری موبایل‌واره‌ها (تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار) از 5 خردادماه امسال آغاز شده است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در جلسه یازدهم خرداد، با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مرتبط با رجیستری موبایل‌واره‌ها با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های فنی بر اجرای مرحله دوم رجیستری تاکید شد. وی افزود: ضمن اینکه سازمان برنامه و بودجه طبق بند «ح» تبصره 8 قانون بودجه 1400 این وظیفه را بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نهاده و در قانون به آنها ابلاغ کرده است. دهقانی‌نیا بیان داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم بر اساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق پیگیر توسعه و اجرای طرح رجیستری و آغاز فاز دوم این طرح بوده است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها گفت: بر این اساس وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر باید بازه زمانی اعمال سیاست را اعمال کند تا بر اساس نوع تجهیز تاریخ مشمولیت موبایل‌واره‌ها در طرح رجیستری مشخص شود. وی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح رجیستری 2 ماه تاخیر داشته است، گفت: از وزارت ارتباطات انتظار می‌رود بازه زمانی اعمال سیاست را تعیین و اطلاع‌رسانی کند تا شهروندان نیز اقدام به قرار دادن سیمکارت در تجهیزات موبایل‌واره خود از جمله تبلت، ساعت هوشمند، مبدل تلفن ثابت و همراه و بارکد اسکنر کنند. دهقانی‌نیا بیان داشت: در 3 سال گذشته با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه نزدیک به 6 میلیارد دلار کاهش قاچاق داشته‌ایم که با این اقدام نه‌تنها مانع واردات کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد به کشور شده‌ایم، بلکه به ثبات نرخ ارز نیز کمک شده است. 

Page Generated in 0/0065 sec