printlogo


کد خبر: 234522تاریخ: 1400/3/23 00:00
اخبار

«کوثری» گزینه اجماعی شورای وحدت و ائتلاف شد
اسماعیل کوثری، نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی گزینه اجماعی شورای ائتلاف و شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شد. 
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو شورای وحدت اصولگرایان در گفت‌وگو با تسنیم، از معرفی اسماعیل کوثری به ‌عنوان گزینه مورد حمایت این شورا در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خبر داد. 
پیش از این شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز اسماعیل کوثری را به ‌عنوان گزینه مورد حمایت خود در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس معرفی کرده بود. انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در تهران در پی درگذشت مرحومه فاطمه رهبر، منتخب تهران در مجلس یازدهم به دلیل کرونا و برای جایگزینی وی برگزار می‌شود. 
همچنین لاله افتخاری، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی که کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شده بود، از نامزدی خود به نفع کوثری انصراف داد. 
***
همکاری صنعت دفاعی با بخش‌های غیرنظامی در جهت خودکفایی کشور
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: همکاری‌های صنعت دفاعی با بخش‌های غیرنظامی می‌تواند مسیر خودکفایی کشور را هموارتر و بستر مناسبی برای مانع‌زدایی از تولید در کشور ایجاد کند. 
به گزارش مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش از نمایشگاه دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت دفاعی در حوزه رزم زمینی بازدید کرد. 
وی با اشاره به وجوه ممتاز تولیدات سازمان صنایع دفاع گفت: اعتماد به تخصص و توان مهندسان و متخصصان ایرانی، هوشمندسازی، نقطه‌زنی، تحرک و توانمندی کافی تجهیزات از جمله ویژگی‌های محصولاتی است که در این نمایشگاه مشاهده شد. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین با اشاره به همکاری مطلوب سازمان صنایع دفاع در حوزه‌های غیرنظامی و بازرگانی تأکید کرد: همکاری‌های صنعت دفاعی در این حوزه‌ها می‌تواند مسیر خودکفایی و استقلال کشور را هموارتر ساخته و بستر مناسبی را برای مانع‌زدایی از تولید در کشور ایجاد کند. سیاری در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به داشتن این صنعت دفاعی و این خودکفایی در تولید تجهیزات نظامی و بازرگانی افتخار می‌کنند. 
***
قدردانی شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از ایران و شهید سلیمانی
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های ایران و شهید قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد. 
جمعی از رزمندگان سرایا‌القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری یونیوز از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بویژه شهید سلیمانی تشکر کردند. یکی از این رزمندگان درباره نامگذاری موشک القاسم تاکید کرد: موشک القاسم به میمنت نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد، کسی که در حمایت از مقاومت فلسطین دریغ نکرد و در مبارزه با دشمن صهیونیستی تمام تلاش خود را کرد. وی در پیامی خطاب به شهید سلیمانی گفت: به فضل تلاش شما امروز مقاومت فلسطین از نوار غزه دشمن صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: پیگیری نبرد شمشیر قدس توسط آیت‌الله خامنه‌ای و سید حسن نصرالله نشان می‌دهد آزادی قدس و فلسطین اولویت محور مقاومت است. این رزمنده سرایا القدس تاکید کرد: از رهبری و ملت ایران به خاطر حمایت مالی و تجهیزاتی از مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم و به آنها می‌گوییم تلاش‌های‌تان نتیجه داد. ایران با مال و تکنولوژی و سلاح و تجهیزات از مقاومت فلسطین حمایت کرد. این رزمنده همچنین گفت: ایران موشک‌های کورنت (نوعی موشک ضد تانک که در جنگ اخیر نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، دست‌کم باعث کشته شدن یک نظامی اسرائیلی شد) را به مقاومت رساند. 
***
قصد رقبای رئیسی از مظلوم‌نمایی اعلام برائت از دولت است
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: رقبای آیت‌الله رئیسی با مظلوم‌نمایی می‌خواهند از دولت و رئیس‌جمهور اعلام برائت کنند. 
به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش زاگرس‌نشینان ساکن تهران حامی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که روز پنجشنبه (۲۰ خرداد) برگزار شد، گفت: رئیسی بیشترین ظرفیت را در ایجاد اجماع میان سلیقه‌های مختلف نیروهای انقلاب دارد و هیچ کدام از نامزدها به اندازه ایشان مورد قبول طیف گسترده نیروهای انقلاب نیستند. ایشان می‌توانند یک دولت با مدیریت جهادی متشکل از همه نیروهای انقلابی و جهادی تشکیل دهند. 
وی ضمن انتقاد از رفتار رقبای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی افزود: در مناظرات رقبای انتخاباتی ایشان بنا را بر توهین به آیت‌الله رئیسی و تحقیر نامزدهای جریان انقلاب گذاشتند؛ اینکه بگویند کسی با ۶ کلاس سواد ابتدایی می‌خواهد کشور را اداره کند یک توهین آشکار است که سال‌ها بود چنین توهینی را از زبان کسی نشنیده بودیم. 
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: بقیه را تحقیر می‌کنند و می‌گویند با سایر نامزدها صحبت نمی‌کنیم و طوری وانمود می‌کنند که گویی مهندسی شده تا شخص خاصی پیروز انتخابات شود، آنها با این کار به انتخاب و علاقه و اشتیاق مردم و طرفداران ایشان توهین می‌کنند؛ آنها اقبال مردمی به آیت‌الله رئیسی را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند القا کنند که مساله چیز دیگری است. 
حدادعادل افزود: آنها خودشان را متخصص حل مشکلات می‌دانند و به دنبال بی‌سواد نشان دادن بقیه هستند؛ سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است: شما که قدرت در اختیار داشتید چرا مشکلات را حل نکردید؟ رقبای آیت‌الله رئیسی می‌خواهند خودشان را مظلوم نشان دهند و سعی می‌کنند از دولت، رئیس‌جمهور و آنچه در این 8 سال اتفاق افتاده اعلام برائت کنند. 

Page Generated in 0/0058 sec