printlogo


کد خبر: 234542تاریخ: 1400/3/24 00:00
اخبار

تقابل استقلال- پرسپولیس
در یک‌چهارم جام حذفی
مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد که بر اساس قرعه انجام‌شده، در یکی از دیدارهای این مرحله پرسپولیس میزبان استقلال خواهد بود. بعدازظهر یکشنبه 23 خرداد در سالن آکادمی ملی فوتبال قرعه‌کشی مرحله یک‌‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد. در این مرحله تیم‌های سپاهان اصفهان، خیبر خرم‌آباد، ملوان بندر انزلی، گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان و استقلال حضور دارند. بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده، تیم‌های حاضر در این مرحله به شرح زیر به مصاف هم می‌روند:
 پرسپولیس - استقلال
فولاد خوزستان - سپاهان
ملوان بندرانزلی - خیبرخرم‌آباد
گل‌گهر سیرجان - آلومینیوم اراک
بر اساس اعلام مسؤولان سازمان لیگ فوتبال ایران تیم‌های اول هر دیدار، میزبان خواهند بود. تاریخ و ساعت برگزاری دیدارها بزودی اعلام خواهد شد. 
***
پزشک اریکسن: او دیگر شرایط بازی در ایتالیا را ندارد
پزشک هافبک تیم ‌ملی فوتبال دانمارک تاکید کرد او با توجه به آسیبی که دیده است، دیگر شرایط بازی در سری A را ندارد و حتی ممکن است دیگر نتواند فوتبال بازی کند. به گزارش کالچیو مرکاتو، دیدار تیم‌های ملی فوتبال فنلاند و دانمارک یک حادثه تلخ داشت و آن اینکه اریکسن دچار سکته قلبی شد. جولیو مولون، متخصص قلب و پزشک اریکسن در گفت‌وگویی که با کالچیو مرکاتو داشت، گفت: ماساژ قلب و استفاده از دستگاه شوک الکتریکی نشان‌دهنده آریتمی بطنی است که منجر به ایست قلبی می‌شود. اریکسن با این شرایط نمی‌تواند در سری A فوتبال بازی کند اما ممکن است در لیگ آسان‌تر و کم‌فشارتری بتواند فوتبال بازی کند. او ادامه داد: اریکسن لحظات سختی را تجربه کرد. دستگاه شوک الکتریکی جان اریکسن را نجات داد. پزشک پیشین اریکسن هم به او توصیه کرد دیگر قید فوتبال را بزند و این ورزش را برای همیشه در سطح حرفه‌ای ترک کند. 
***
بیشتر شدن شانس صعود ایران
با شکست تیم ‌ملی لبنان در خانه کره‌جنوبی، ایران برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام‌جهانی به یک تساوی نیاز دارد. به گزارش ایسنا، تیم‌های ‌ملی کره‌جنوبی و لبنان در آخرین دیدار مرحله گروهی در انتخابی جام‌جهانی به میدان رفتند که کره میهمان خود را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. با این نتیجه، لبنان که از بخت‌های صعود به مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی بود، در انجام ماموریت خود ناکام ماند و به همین اندازه باعث افزایش شانس تیم‌های دوم از جمله ایران برای راهیابی به مرحله بعد شد. در این دیدار، ابتدا لبنان در دقیقه ۱۲ توسط حسن السعد به گل رسید ولی کره‌جنوبی در نیمه دوم ۲ بار توسط مین کیو سونگ و سون هیونگ مین (پنالتی) گل زد و از شکست خانگی جلوگیری کرد. با این نتیجه، کره‌جنوبی از ۶ بازی ۱۶ امتیاز کسب کرد و با قدرت به مرحله بعد راه یافت و لبنان هم با ۱۰ امتیاز دوم شد. نتیجه این دیدار برای تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه اهمیت زیادی داشت و باعث افزایش شانس تیم‌های دیگر شد. در واقع با این تغییر و تحولات، تیم‌ ملی ایران با تساوی برابر عراق هم به مرحله بعد صعود خواهد کرد. 
***
دیاباته هم دچار مشکل اخذ ویزا شد
باشگاه استقلال اعلام کرد مسیر اخذ ویزای شیخ دیاباته و بازگشت او به ایران دچار محدودیت‌هایی شده است. 
باشگاه استقلال با توجه به مسائلی که درباره ویزای گابریل پین و دیاباته به وجود آمده است، این روزها دچار مشکلاتی شده است. 
باشگاه استقلال تا اینجای کار موفق به دریافت اخذ ویزای میلیچ و بازگشت او به ایران شده اما در ادامه بحث صدور روادید مربی ایتالیایی استقلال بود که گفته شده است مسیر اخذ ویزای این مربی از مسیری که معمولا از وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال انجام می‌شد، صورت نمی‌پذیرد. 
با این وجود باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای اعلام کرده است با توجه به محدودیت‌های موجود، دریافت ویزای دیاباته نیز باید از مسیر دیگری انجام شود: «با اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مبادی ذی‌ربط، از ورود اتباع ۱۳ کشور به کشورمان جلوگیری می‌شود که فرانسه نیز یکی از این کشورهاست و به همین دلیل دیاباته برای ورود به کشور نیازمند مجوز جداگانه‌ای علاوه بر ویزا است. این در حالی است که بلیت دیاباته تهیه شده و او قرار بود دوشنبه‌شب به کشورمان بازگردد. شیوع ویروس کرونا در این ۱۳ کشور عامل صدور این دستورالعمل بوده است. باشگاه استقلال در حال رایزنی با وزارت امور خارجه جهت صدور مجوز جداگانه برای دیاباته است».

Page Generated in 0/0098 sec