printlogo


کد خبر: 234556تاریخ: 1400/3/24 00:00
اخبار

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در غرب کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جو پایدار در بیشتر مناطق کشور طی 5 روز آینده خبر داد و گفت: طی این مدت دمای هوا در غرب کشور بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه در 5 روز آینده آسمانی صاف، آفتابی و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی این مدت در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان بویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵، ۲۶ و ۲۷ خرداد) در ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان با بیان اینکه طی ۳ روز آینده در برخی نقاط شرق کشور بویژه در منطقه زابل و مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این رو در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد تا اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
طراحی ۱۰ میلیون سیمکارت دانش‌آموزی
معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش به تشریح امکانات و ظرفیت‌های سامانه هدایت، شیوه تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی و نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی طرح هدایت پرداخت. سیدجواد حسینی اظهار کرد: طرح هدایت شامل چند محور اصلی است و شناسایی دقیق دانش‌آموزان نیازمند به تفکیک منطقه، مدرسه و جنسیت، نخستین محور طرح هدایت است که این کار از طریق شناسایی دانش‌آموزان نیازمند از طریق مدیر و شورای مدرسه و بارگذاری اطلاعات در سامانه طرح هدایت امکان‌پذیر شده است. وی افزود: سامانه طرح هدایت با راهبری فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس hedayat.medu.ir در دسترس همه خیران، خانواده‌ها، رؤسای ادارات و مدیران مدارس قرار دارد و در مرحله اول ادارات کل استان‌ها باید از طریق دسترسی‌ای که به مدیران مدارس داده شده است اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند را به‌روزرسانی کنند. وی گفت: طراحی نرم‌افزارهای کنترلی ویژه والدین، طراحی ۱۰ میلیون سیمکارت دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و واگذاری آن از اول مهرماه، تولید تبلت‌های داخلی با سیستم‌عامل دانش‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های اندیشیده‌شده وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه صیانت از آسیب‌های فضای مجازی است. 
***
کاهش ۱۰ درصدی جرائم با اجرای طرح‌های پلیسی در پایتخت
 رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۱۰ درصدی جرائم با اجرای طرح‌های مختلف پلیسی در پایتخت خبر داد و گفت: روزانه حدود ۳۵۰۰ پرونده در رده‌های انتظامی تشکیل می‌شود. سردار حسین رحیمی، در «همایش پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی از مأموریت‌های فی‌‌مابین» با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این همایش و هم‌اندیشی، ارتقای هماهنگی و تعامل پلیس با دستگاه قضایی و موضوع انتخابات و همچنین برقراری ارتباط الکترونیکی بین پلیس و دستگاه قضایی است، گفت: روزانه حدود ۳۵۰۰ پرونده در رده‌های انتظامی تشکیل و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مراجعه به رده‌های انتظامی داریم. فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در حال ایجاد ارتباط الکترونیکی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی هستیم؛ این اقدام برای نخستین‌بار در پایتخت در حال انجام است که به طور حتم به سلامت، سرعت، دقت و کیفیت کار خواهد افزود و گام بلندی در رسیدگی به کار مردم خواهد بود. وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف رعد پلیس پیشگیری، طرح کاشف پلیس آگاهی، طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر و...، بیان کرد: این طرح‌ها به صورت ابتکاری برای نخستین‌بار در پلیس پایتخت انجام شده است و محصول آن کاهش حدودا ۱۰ درصدی جرائم در چند سال اخیر در پلیس پایتخت است. 
***
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:
مصرف روغن‌های جامد باعث سکته قلبی می‌شود
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف روغن‌های جامد و نیمه‌جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می‌شود پس برای حفاظت از قلب خود این روغن‌ها را مصرف نکنید. زهرا عبداللهی افزود: مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگ‌ها، آترواسکلروز (سفت شدن جدار عروق)، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می‌شود. وی اظهار داشت: بر اساس نتایج آخرین یافته‌های علمی در جهان، مصرف روغن‌های جامد و نیمه‌جامد همچنین به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا خطر بروز سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را افزایش می‌دهد. عبداللهی با بیان اینکه مصرف خانگی روغن‌های جامد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، ادامه داد: روغن جامد به علت بافت مورد نیاز شیرینی‌ها، عمدتا در قنادی‌ها کاربرد دارد، اسید‌های چرب اشباع موجود در روغن جامد ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و انواع سرطان‌‌ها را به دنبال دارد، اگر چه این روغن‌‌ها درحال حاضر در کشور با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده‌اند و مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند.

Page Generated in 0/0057 sec