printlogo


کد خبر: 234561تاریخ: 1400/3/24 00:00
اخبار

۳۱ خرداد؛ آخرین مهلت پرداخت مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی
معاون سازمان مالیاتی با بیان اینکه آخرین مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۹ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی ۳۱ خردادماه است، گفت: دریافت‌کنندگان سکه در صورت عدم پرداخت مالیات یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم خواهند شد. 
محمد مسیحی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تبصره ماده 100 قانون مالیات‏های مستقیم، اظهار داشت: تمام اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال 1399 نسبت به دریافت حداکثر ‌155 قطعه سکه اقدام کرده‌اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند از تسهیلات مالیات مقطوع برخوردار شوند.  وی در ادامه با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مزبور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند، تصریح کرد: با استناد به قسمت اخیر تبصره ماده 100 قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحی مصوب 1394، مالیات اشخاص موضوع این گروه از مودیان که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد. 
مسیحی افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، خریداران سکه مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی
 my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق به شرح بند 2 این دستورالعمل اقدام کنند تا مشمول جریمه دیرکرد موضوع ماده 190 قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحی مصوب 1394 نشوند.  معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت‌کننده سکه بر اساس تعداد سکه تحویلی طی سال 1399 نیز اشاره کرد و گفت: تا 5 قطعه سکه مشمول مالیات نیست، نسبت به مازاد 5 سکه تا میزان 15 سکه به ازای هر قطعه سکه 9.600.000 ریال مالیات مقطوع، نسبت به مازاد 15 سکه تا میزان 25 سکه به ازای هر قطعه سکه 12.800.000 ریال مالیات مقطوع و در نهایت نسبت به مازاد 25 سکه تا میزان 155 سکه به ازای هر قطعه سکه 16.000.000 ریال مالیات مقطوع تعلق می‌گیرد.  مسیحی در پایان با تاکید بر اینکه آخرین مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال 1399 دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه 31 خردادماه سال جاری است، گفت: دریافت‌کنندگان سکه در صورت عدم پرداخت مالیات یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم خواهند شد. 
***
ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل
عضو هیات‌رئیسه مجلس می‌گوید چه از مبادی رسمی و چه غیررسمی نباید اجازه داد کالای خارجی که مشابه داخلی باکیفیت دارد، وارد کشور شود زیرا واردات این کالاها منجر به افزایش بیکاری می‌شود. علیرضا سلیمی درباره تاثیر قاچاق بر تولید داخل، گفت: پدیده قاچاق تاکنون کنترل نشده و این موضوع مشکلات بسیاری برای تولید داخل ایجاد کرده، از سوی دیگر قاچاق از اشتغال‌زایی جلوگیری کرده و منجر به خروج منابع مالی از کشور می‌شود. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، قاچاق را مساله‌ای چندبعدی دانست و افزود: به نظر می‌رسد برخی به صورت ساماندهی شده به قاچاق دامن می‌زنند، زیرا 15 تا 25 میلیارد تومان قاچاق بیانگر این است که این قاچاق به شکل چمدانی انجام نشده و مافیای شکل‌گرفته در این حوزه این حجم از قاچاق را انجام می‌دهند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افرادی که به صورت رسمی مجوز واردات کالاهایی را دارند که این کالاها در داخل با کیفیت مناسب تولید می‌شود، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. 
***
آغاز ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی 
در ماه‌های پیش رو
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها فرآیند ثبت‌نام جاماندگان یا درخواست‌کنندگان جدید برای دریافت یارانه‌ها را تشریح کرد. امید حاجتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح جزئیات ثبت‌نام جاماندگان از یارانه بیان کرد: امسال منابع ما برای پرداخت یارانه 35 درصد رشد کرده است. سال گذشته منابع ما 250 هزار میلیارد تومان بود که امسال به 300 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: یک هفته است آیین‌نامه ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید توسط دولت ابلاغ شده است. حاجتی گفت: منابع امسال سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها مانند سال گذشته است و ما باید برای پرداخت یارانه به یارانه‌بگیران جدید با مصلحت‌سنجی و همچنین اولویت‌بندی اقدام کنیم. رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: وظیفه ما در ثبت‌نام‌های جدید تحویل گرفتن لیست نهایی از وزارت رفاه است و بعد از طی شدن مراحلی نظیر آزمون وسع و صحت‌سنجی‌ها، ملزوم به پرداخت یارانه به افراد جدید هستیم. او ادامه داد: نزدیک‌ترین زمان برای ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید یک یا ۲ ماه آینده است. 

Page Generated in 0/0133 sec