printlogo


کد خبر: 234567تاریخ: 1400/3/24 00:00
اخبار

اعلام نامزدهای جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان در تهران
ستاد مرکزی انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نامزدهای منتخب خود را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران اعلام کرد. 
به گزارش فارس، مهدی اسلامی، رئیس ستاد مرکزی انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نامزدهای منتخب این نهاد را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران اعلام کرد. در بیانیه شماره ۴ ستاد مرکزی انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: در خردادماه سال ۱۴۰۰ و ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به این وسیله ضمن دعوت عموم مردم به شرکت باشکوه در انتخابات، به اطلاع عموم مردم می‌رساند نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران حضرت آیت‌الله علیرضا اعرافی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دانش‌زاده‌مومن هستند. 
***
شورای ائتلاف دخالتی در تصمیم‌گیری نرجس سلیمانی نداشت
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در واقع شورای ائتلاف دخالتی در تصمیم‌گیری نرجس سلیمانی نداشته است. 
به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری دیروز خود اظهار کرد: با توجه به اهمیت انتخابات شوراها، تلاش شد فهرست و لیست کاندیداها حاصل اتاق‌های در بسته نباشد و اگر این شیوه در گذشته کارایی داشته است- که کارایی آن متعلق به اوایل دهه 70 بوده است- امروز با تحولی که صورت گرفته است باید روش‌های جدیدی اتخاذ شود، بنابراین تلاش ما بر این بود که لیست کاندیداهای شورای ائتلاف با نظر مردم بسته شود و افراد را در معرض قرار دادیم و نظر مردم را کسب کردیم و قطعا این لیست با لیست‌های گذشته تفاوت‌هایی خواهد داشت. وی درباره ترکیب کاندیداهای شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران گفت: از 21 کاندیدای شورا، 95 درصد سابقه کار اجرایی، 50 درصد تحصیلات فنی مهندسی، 50 درصد تحصیلات علوم انسانی، 65 درصد دکترا، 35 درصد کارشناسی ارشد، 62 درصد زیر 45 سال، 55 درصد افراد سابقه مدیریت شهری دارند و در واقع انتخاب 62 درصد زیر 45 سال در لیست شورای ائتلاف گواه جوانگرایی و توصیه مؤکد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. 
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به حضور نرجس سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی در لیست کاندیداهای این شورا، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی خودشان مستقلا برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته‌ بودند و نه از تصمیم خانم سلیمانی مطلع بودیم و نه درخواستی از او داشتیم. 
حدادعادل اضافه کرد: در واقع شورای ائتلاف دخالتی در تصمیم‌گیری وی نداشته است و تصور ما این بود که اگر خانم سلیمانی به‌ صورت منفرد شرکت کنند اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگیرد و موفق هم نشود و به این مساله نیز واقف بودیم که اگر به هر دلیلی خانم سلیمانی رأی نیاورد دشمنان شهید سردار سلیمانی و رسانه‌های بیگانه در خارج و حتی در داخل رأی نیاوردن دختر شهید سلیمانی را به‌ گونه‌ای دیگر تفسیر کنند. با چنین احساسی شورای ائتلاف بنای خود را کمک به دختر شهید سلیمانی گذاشت و تصمیم گرفت ظرفیت خود را در اختیار خانم سلیمانی قرار بدهد و در فهرست شورای ائتلاف قرار بگیرد. 
***
الحاق ناوشکن «دنا» و مین‌شکار «شاهین» به نیروی دریایی ارتش
ناوشکن تمام ایرانی «دنا» و مین‌ روب «شاهین»، امروز با دستور رئیس‌جمهور به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. به گزارش مهر، آیین الحاق ناوشکن بومی «دنا» و مین شکار «شاهین»، امروز با دستور الحاق توسط رئیس‌جمهور به صورت ویدئو‌کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و دیگر مقامات لشکری و کشوی در بندرعباس برگزار می‌شود. 
«دنا»، چهارمین فروند از ناوشکن‌های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و از امروز آماده الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش است.  همچنین، مین شکار «شاهین» با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب‌خوری برابر ۱۸۰ سانتیمتر با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی کردن انواع مین‌های دریایی دارای قابلیت‌های مهمی است. 
***
برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرهای مختلف سوئد
سفیر کشورمان در سوئد نوشت: همه تمهیدات لازم برای شرکت هموطنان عزیز در انتخابات ریاست‌جمهوری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم و چند شهر دیگر سوئد فراهم شده است. 
 احمد موسوی‌فر، سفیر ایران در سوئد در صفحه شخصی خود در توئیتر از آمادگی سفارتخانه کشورمان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: «همه تمهیدات لازم برای شرکت هموطنان عزیز در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ مطابق با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم و چند شهر دیگر سوئد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است». انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه 28 خرداد، همزمان با ایران در کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در آن مشارکت کنند.

Page Generated in 0/0070 sec