printlogo


کد خبر: 234607تاریخ: 1400/3/25 00:00
اخبار

هلال‌احمر: کمبود انسولین نداریم
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری حدود ۵۰ هزار قلم انسولین میان داروخانه‌های هلال‌احمر توزیع شد و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. عسکری با بیان اینکه در توزیع انسولین در کشور با کمبود مواجه نیستیم، گفت: در راستای تأمین داروهای بیماران دیابتی و نیاز شدید کشور به اقلام انسولین، شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به این سازمان اقدام به واردات انسولین کرده و از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون حدود 50 هزار قلم انسولین در میان داروخانه‌های هلال‌احمر توزیع شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در ادامه گفت: در زمینه تأمین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی در سال 99 با کمبودهای مقطعی مواجه بوده‌ایم. از آنجا که زندگی بیماران دیابتی بویژه مبتلایان به نوع یک این بیماری به تأمین روزانه انسولین بستگی دارد، داروخانه هلال‌احمر با تمهیدات اندیشیده شده و مدیریت صحیح سعی کرده در سخت‌ترین شرایط نیز انسولین مصرف‌کنندگان تأمین شود. عسکری افزود: از ابتدای سال جاری نیز با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هیچ کدام از اقلام دچار کمبود نشده و توزیع انسولین بدون محدودیت ادامه دارد و دپوی مناسبی از داروهای بیماران دیابتی برای اطمینان‌بخشی به آنها تأمین و ذخیره شده است که با قطعیت می‌توان گفت در صورت ادامه تأمین سهمیه داروخانه، در ماه‌های آتی نیز با کمبود مواجه نخواهیم شد. در حال حاضر بیش از 10 نوع انسولین موجود است و این 10 نوع انسولین در حال پخش در داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر است. 
***
وزیر آموزش‌وپرورش:
نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم معلمان باکیفیت تربیت کرده‌ایم
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: گزارش‌ها و آمار و ارقام به دست آمده، نشان‌دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند قرار دهیم و بیان کنیم معلمان باکیفیتی تربیت کرده‌ایم. به گزارش تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی در نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: شاید بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی برای تمدن‌سازی، نظام تعلیم و تربیت باشد و من بر این باورم که به‌رغم تمام دستاوردهایی که در حوزه تعلیم و تربیت کسب کرده‌ایم، باز هم آنگونه که باید به این حوزه توجه کافی نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم با ظرفیتی بسیار بیش از آنچه امروز مورد استفاده قرار گرفته، مواجه خواهیم بود. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه رکن اصلی آموزش و پرورش، معلمان هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل جذب نیروی انسانی در آموزش‌و‌پرورش، لازم است معلمان قبل از ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، آموزش ببینند و تربیت شوند، بنابراین باید از توانایی برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان توانمند و مسؤولیت‌پذیر اطمینان حاصل کرد. وی افزود: خوشبختانه گزارش‌ها و آمار و ارقام به دست آمده، نشان‌دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند و باکیفیت قرار دهیم و به صورت قاطع بیان کنیم در این شرایط معلمانی باکیفیت را تربیت کرده‌ایم. 
***
کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی در پایتخت
جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی و دستگیری ۴ نفر در این زمینه خبر داد. به گزارش فارس، سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف 4 فقره تسهیلات بانکی شدند که طی بررسی‌های اولیه مشخص شد 4 مؤسس شرکت وارداتی با ثبت شرکت و ارائه اساسنامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالاهای ضروری 12 میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند. جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده‌اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیانگر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است. سردار هداوند با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر 4 متهم دستگیر شدند. وی گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز 3600 میلیارد ریال برآورد شده است. 
***
بانک مرکزی خواستار برخورد با بدهکاران بانکی نبوده است
سخنگوی قوه‌ قضائیه در ارتباط با لیست ۱۱ نفره بدهکاران بانکی توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش مهر، در مناظره سوم انتخابات ریاست‌جمهوری بود که عبدالناصر همتی با ارائه کاغذی دست‌‌نوشته نام ۱۱ بدهکار عمده بانکی را در اختیار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی قرار داد. ساعتی بعد از اقدام همتی در ارائه لیست غیررسمی و دست‌نوشته در مناظره، تصویری از کاغذ مورد اشاره در فضای مجازی منتشر شد که نام بدهکاران عمده بانکی در آن به ترتیب زیر نوشته شده بود. ۱- دانیال‌زاده ۲- عظام ۳- صدرهاشمی‌نژاد ۴- العقیلی ۵- اقدامیان ۶- فلاحتیان ۷- شفیعی ۸- گرامی ۹- ایزدپناه ۱۰- رستمی‌صفا ۱۱- ریخته‌گران. غلامحسین اسماعیلی درباره لیست ۱۱ نفره همتی اظهار کرد: اقدامات انجام شده در پرونده بدهکاران عمده بانکی صرفا بر اساس تدابیر قوه ‌قضائیه و تلاش ضابطین بوده، نه بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور. وی افزود: سیستم بانکی نه‌تنها مدعی نبود، بلکه مانع‌تراشی هم می‌کرد. اسماعیلی بیان کرد: بانک مرکزی درباره پرونده‌های رسیدگی‌شده مکاتبه‌ای با قوه‌ قضائیه نداشته است. سخنگوی قوه‌ قضائیه گفت: در یک پرونده درخواست بررسی و اظهارنظر کردیم که پاسخ دادند به لحاظ محدودیت منابع انسانی انجام خواسته مقدور نیست!

Page Generated in 0/0069 sec