printlogo


کد خبر: 234620تاریخ: 1400/3/26 00:00
سینما

قوی‌تن برای «دشت سبز» مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در جلسه اخیر خود با ۶ فیلمنامه موافقت کرد که از میان آنها می‌توان به «دشت سبز» علی قوی‌تن اشاره کرد که علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های «معلم» به تهیه‌کنندگی حسن علیمردانی، کارگردانی و نویسندگی رضا آقایی، «دشت سبز» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی قوی‌تن و «بچه بچه» به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و کارگردانی و نویسندگی جابر رمضانی از سازمان سینمایی مجوز گرفتند. همچنین «عموزادگان» به تهیه‌کنندگی ایرج تقی‌پور، کارگردانی دانش اقباشاوی و نویسندگی کریم نیکونظر، «رویا شهر» به تهیه‌کنندگی مصطفی مزرعتی‌حسن‌آبادی و کارگردانی و نویسندگی محسن عنایتی‌نوش‌آبادی و «کوچه مروی» به تهیه‌کنندگی محمدعلی نجفی و کارگردانی و نویسندگی محمدرضا عرب موافقت شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
***
«دیو و ماه‌پیشونی» قناعت برای کودکان
سریال شبکه نمایش خانگی «دیو و ماه‌پیشونی» به عنوان نخستین سریال ژانر کودک و نوجوان، امسال به شبکه نمایش خانگی می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، ساخت مجموعه «دیو و ماه‌پیشونی» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی مهدی یاری فروردین سال جاری در سکوت خبری آغاز شد و روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند. «دیو و ماه‌پیشونی» بر اساس یکی از افسانه‌های کهن ایرانی نوشته شده است. علی صادقی، افسانه بایگان، حسن پورشیرازی، لیلا اوتادی، رامین ناصرنصیر، میرطاهر مظلومی، سیاوش چراغی‌پور، احمدرضا اسعدی، بهراد خرازی، نگین معتضدی، ستایش موسوی، نیلوفر شهیدی، علی کاظمی، الهام جدی، سارا محمدی، پارسیا شکوری، عسل قرایی و آتش تقی‌پور بازیگران این مجموعه هستند. صادق یاری مجری طرح «دیو و ماه پیشونی» است و مذاکرات برای پخش سراسری این سریال از طریق پلتفرم‌های داخلی در حال انجام است. 
***
فیلم‌ افتتاحیه بخش نوعی ‌نگاه کَن انتخاب شد
جشنواره فیلم کن با انتخاب فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه، اسامی اعضای هیات داوران این بخش را هم اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «اونودا -۱۰ هزار شب در جنگل» به عنوان فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن انتخاب شد. این فیلم ساخته فیلمساز فرانسوی، آرتور هاراری است. فیلم داستان سربازی به نام هیرو اونودا را تصویر می‌کند که به جزیره‌ای در فیلیپین در سال ۱۹۴۴ فرستاده شد تا در برابر نیروهای آمریکایی بجنگد. پس از تسلیم شدن ژاپن این سرباز حاضر نیست این امر را بپذیرد و به زندگی خود در جنگل ادامه می‌دهد و ۱۰ هزار روز طول می‌کشد تا وی سرانجام اسیر شود و باور کند که جنگ جهانی دوم به پایان رسیده است. در این فیلم اندو یویا، تسودا کانجی، ماتسورا یویا، چیبا تتسویا و اوگانتا ایسئی بازی کرده‌اند. جشنواره درباره فیلم گفته این فیلم به نوعی یک سفر اودیسه‌وار درونی را تصویر کرده و نشان‌دهنده فیلمسازی استادانه این کارگردان و فیلمی عالی درباره تعهد و زمان است. همچنین اسامی هیات داوران این بخش اعلام شده و آندریا آرنولد، کارگردان بریتانیایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش نوعی نگاه انتخاب شده است. مایکل کاوینو کارگردان آمریکایی، السا زیلبرشتاین بازیگر فرانسوی، دنیل بورمن کارگردان آرژانتینی و مونیا مدور فیلمساز الجزایری در این مسیر وی را همراهی می‌کنند. در این بخش ۲۰ فیلم بلند برای داوری انتخاب شده است. 

Page Generated in 0/0059 sec