printlogo


کد خبر: 234647تاریخ: 1400/3/26 00:00
اخبار

محدودیت‌های تردد بین‌استانی در روز انتخابات
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌های تردد بین‌استانی به شهرهای نارنجی و قرمز در روز انتخابات به قوت خود باقی است. حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که ممنوعیت تردد بین‌استانی در روز انتخابات برای رای‌گیری شوراهای شهر به چه صورت است، گفت: در تردد بین‌استانی هیچ تغییری ایجاد نشده و محدودیت‌های تردد بین‌استانی با خودروهای پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز در روز انتخابات به قوت خود باقی است. قاسمی در ادامه افزود: افراد می‌توانند بدون وسیله نقلیه خود و با وسیله نقلیه عمومی به استان‌های دیگر سفر کنند اما اصل بر این است این کار را انجام ندهند. وی در ادامه گفت: ما با افزایش شعبات اخذ رای برای مردم شرایطی را ایجاد کرده‌ایم تا در کنار مدیریت مخاطرات مرتبط با بیماری کرونا انتخابات را برگزار کنیم اما اگر بنا باشد در این شرایط افرادی برای رای دادن در انتخابات شوراها تردد داشته باشند، این موضوع مغایر با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کروناست. 
***
بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: تا روز جمعه (۲۸ خرداد) در برخی نقاط شرق کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت. 
صادق ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی 5 روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی روز جمعه (۲۸ خرداد) در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه (۲۹ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 
وی با بیان اینکه تا روز جمعه (۲۸ خرداد) در برخی نقاط شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌ رو در برخی از این نقاط خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست؛ تا روز جمعه در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک یا غبارآلود شدن هوا می‌شود. به گفته وی، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پایان هفته مواج خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی ۲‌روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران چهارشنبه (امروز) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۷ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
جریمه بیش از ۳۲ هزار دستگاه خودرو در محورهای شمال
سرپرست پلیس راه مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۸۹۴ دستگاه خودرو جریمه و ۱۱ هزار و ۳۵۷ دستگاه خودرو نیز به مبدا برگشت داده شده‌اند. هادی عبادی درباره آخرین وضعیت جاده‌های شمال، اظهار کرد: شاهد تردد آرام و روان در محورهای شمال هستیم. وی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در محورهای شمال کماکان تداوم دارد، افزود: طی ۲۴ ساعت ۲۱۳ دستگاه خودرو در محورهای شمال اعمال قانون و ۱۴۵ دستگاه به مبدا برگشت داده شدند. سرپرست پلیس راه مازندران اضافه کرد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۸۹۴ دستگاه خودرو جریمه و ۱۱هزار و ۳۵۷ دستگاه به مبدا برگشت داده شده‌اند. عبادی با اعلام اینکه درحال حاضر شاهد حضور ماموران پلیس راه در مبادی ورودی محورهای هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و گلوگاه مازندران هستیم، تصریح کرد: بحث کنترل و اعمال قانون خودروها همچنان به قوت خود باقی است که با توجه به این شرایط تاکید بر پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای شمال است. 
***
افزایش ۸۸ درصدی کمک هزینه نگهداری بازنشستگان از کارافتاده کلی
صندوق بازنشستگی فولاد در اطلاعیه‌ای از افزایش ۸۸‌درصدی کمک‌هزینه نگهداری بازنشستگان از کارافتاده کلی خبر داد. صندوق بازنشستگی فولاد در این اطلاعیه اعلام کرد: از جمله خدمات حمایتی ارائه‌شده در صندوق بازنشستگی فولاد، پرداخت کمک هزینه نگهداری به منظور جبران بخشی از هزینه‌های جاری از کارافتادگان کلی بیش از ۷۰ درصد تحت پوشش صندوق است که با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات این افراد یکی از دغدغه‌های صندوق، افزایش مبلغ مذکور بود. در ادامه این اطلاعیه آمده است: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین منابع مالی، مجوز افزایش مبلغ کمک هزینه نگهداری از اسفندماه ۱۳۹۹ به میزان ۵۰ درصد، از ارکان صندوق اخذ شد. همچنین علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی مقرر شد همه‌ساله به میزان درصد افزایش سنواتی اعلامی از سوی هیات وزیران، مبلغ کمک هزینه نیز افزایش یابد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پایان اطلاعیه مذکور نیز آمده است: در خردادماه سال جاری کمک هزینه نگهداری مشمولان صندوق فولاد پس از اعمال موارد مذکور با ۸۸ درصد افزایش پرداخت و معوقه آن نیز پرداخت می‌شود.

Page Generated in 0/0050 sec