printlogo


کد خبر: 234648تاریخ: 1400/3/26 00:00
کودکانی که بیماری زمینه‌ای ندارند ضرورتی ندارد قبل از بازگشت به مدرسه واکسینه شوند
دانش‌آموزان واکسینه می‌شوند؟

چگونگی برگزاری دوره‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ این در حالی است که هم وزارت بهداشت و هم وزارت آموزش‌و‌پرورش از انجام واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریورماه خبر داده‌اند. اما سوال اساسی اینجاست که با توجه به تولید نشدن واکسن برای گروه‌های سنی زیر 18 سال، آیا برگزاری کلاس‌های درس برای کودکان و نوجوانان خطرآفرین خواهد بود یا خیر؟ این در حالی است که برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که میزان مخاطره ایجادشده برای دانش‌آموزان به دلیل عدم حضور در فضای آموزشی به‌مراتب بیشتر از کروناست. 
حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی «کووید-۱۹» درباره واکسیناسیون کودکان علیه کرونا، اظهار کرد: کودکان اگر چه مستعد ابتلا به کرونا هستند و می‌توانند عامل بیماری را به دیگران منتقل کنند ولی احتمال شدت بیماری در آنها بسیار پایین است. 
وی ادامه داد: از طرفی اغلب شرکت‌های تولیدکننده واکسن، حداقل سن برای تزریق را ۱۸ سال و تعداد کمی هم ۱۲ سال عنوان کرده‌اند. در کل ضرورتی ندارد کودکان سالم که بیماری‌‎های زمینه‌ای خاصی ندارند قبل از بازگشت به مدرسه واکسینه شوند و اگر پوشش واکسیناسیون در افراد بالغ به حد لازم برسد، شانس ابتلای کودکان بسیار پایین می‌آید. 
سوری تاکید کرد: البته تولیدکنندگان واکسن در تلاش برای تهیه واکسن‌هایی هستند تا کودکان را نیز شامل شود. تاکنون هیچ واکسنی علیه کرونا برای کودکان تایید نشده و هیچ کشوری هم تزریق نداشته است. 
همچنین علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره امکان واکسیناسیون دانشجویان جهت آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها، گفت: بنده آنقدر که نگران شروع آموزش حضوری مدارس هستم، درباره دانشجویان نگرانی ندارم، زیرا دانشجویان بالغ هستند و به هر نحوی دارای ابزار و تجهیزات الکترونیکی در این باره هستند که به آنها اجازه می‌دهد بتوانند به هر شکلی دروس را به شکل مجازی بگذرانند اما برای دانش‌آموزان، بویژه برای مدارس ابتدایی نیازمند تصمیم جدی هستیم تا نظام آموزشی بیش از این دچار صدمه و آسیب نشود. 
رئیسی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی که نیمکت و همکلاسی و زنگ استراحت را ندیده‌اند، دچار صدمات بسیاری در حوزه آموزش بویژه در پایه اول خواهند شد، ابراز داشت: ما اکنون برخی دانش‌آموزان دوم ابتدایی را داریم که خواندن را آموخته‌اند اما نوشتن را نیاموخته‌اند و این بسیار نگران‌کننده است.

Page Generated in 0/0069 sec