printlogo


کد خبر: 234654تاریخ: 1400/3/26 00:00
اخبار

جزئیات پرداخت منابع نقدی هدفمندی یارانه‌ها
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به پرداخت ۴۵۴ میلیارد تومان به وزارت نیرو بابت تصفیه آب گفت: ۳۰۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نان و خرید گندم اختصاص یافته است. امید حاجتی با اشاره به محدودیت واریز منابع نقدی این سازمان توسط شرکت‌های تأمین‌کننده که عمدتا به‌ خاطر جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان، تأثیرگذار بودن بیماری کرونا و عوامل متعدد دیگر است گفت: پرداخت‌های زیر که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ماهیت حقوق را دارند انجام شد؛ 1- وزارت نیرو بابت خرید تضمینی آب استحصالی و تصفیه‌شده از بخش غیردولتی و تأمین خرید برق جزایر جنوب کشور، مبلغ 141 میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ 454 میلیارد تومان دریافت نموده است. 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری مبلغ 30 میلیارد تومان دریافت کرده است. 3- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت کمک به مسکن محرومین جامعه مبلغ 500 میلیارد تومان و تا این تاریخ جمعا مبلغ 600 میلیارد تومان دریافت نموده است. 4- شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم مبلغ 1000میلیارد تومان و تا این لحظه مبلغ 3000 میلیارد تومان دریافت نموده است. 5- پرداخت به وزارت جهاد کشاورزی بابت یارانه نهاده و عوامل تولید و خرید تضمینی بخش کشاورزی از جمله خرید تضمینی زعفران مبلغ 250 میلیارد تومان. 6- شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مبلغ 100 میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ 200 میلیارد تومان را دریافت نموده است. 7- سازمان بیمه سلامت کشور مبلغ 750 میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ 2635 میلیارد تومان را دریافت نموده است. 8‌- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت پزشک خانواده مبلغ 150 میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ 300 میلیارد تومان را دریافت کرده است. وی در گفت‌وگو با تسنیم ابراز کرد: امیدواریم با واریز بموقع منابع این سازمان توسط شرکت‌های تأمین‌کننده، تعهدات خود را با مدیریت منابع و پرداخت تکالیف اجتناب‌ناپذیر در اسرع وقت انجام دهیم. 
***
نسل‌کشی بره‌های ماده برای کاهش  قیمت گوشت
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به کشتار بره‌های ماده به دلیل کمبود نهاده و علوفه، گفت: این کار نوعی نسل‌کشی است و در آینده نزدیک کشور را با مشکل مواجه می‌کند. علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه بازار گوشت گوسفندی دچار رکود است و شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت شیشک باکیفیت، برای عرضه به مشتری ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است. قیمت گوشت بره ماده نیز برای عرضه به مشتری ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان است. وی با بیان اینکه خوشبختانه بحث قاچاق دام کنترل شده و نگرانی‌ای در این زمینه نداریم، افزود: نگرانی ما در حال حاضر کشتن بره‌های ماده‌ است که به نوعی نسل‌کشی محسوب می‌شود. کشتن بره‌های ماده‌ مولد به آینده کشور ضربه می‌زند و از ماه پنجم به بعد دچار کمبود دام و چالش در این حوزه خواهیم شد. وی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه بره‌های ماده‌ به دلیل خشکسالی، شرایط نامطلوب مراتع و کمبود شدید علوفه و همچنین نهاده‌های دامی کشتار می‌شوند، گفت: این بره‌ها وزن بسیار کمی هم دارند و حداکثر ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم گوشت از آنها حاصل می‌شود در حالی که در حالت نرمال میزان گوشت استحصالی باید حداقل ۲۳ کیلوگرم بدون دنبه باشد. وی درباره اینکه پیش‌بینی می‌کنید وضعیت بازار گوشت در هفته‌های آینده به چه صورت باشد، ادامه داد: در یک تا ۲ ماه تغییر و تحول خاصی در بازار گوشت با توجه به عرضه‌ای که وجود دارد نخواهیم داشت اما اگر این روند ادامه یابد تا ۲ ماه آینده با کمبود مواجه می‌شویم. 
***
توجیه ریزش ۴۰ درصدی شاخص بورس
رئیس سازمان بورس با اشاره به ریزش ۴۰ درصدی شاخص بورس گفت: همه بازارها در چند وقت گذشته با نوسان قیمتی همراه بودند؛ افرادی بودند که سکه را در قیمت ۱۶ میلیون تومان خریداری کردند اما اکنون قیمت آن به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. محمدعلی دهقان‌دهنوی اظهار داشت: در چند وقت گذشته به صورت مکرر صحبت از واژه حباب در شاخص بورس شده است و افراد زیادی از واژه تخلیه حباب یاد کرده بودند. وی ادامه داد: جایگاهی که امروز بازار سرمایه در کشور پیدا کرده، جایگاهی ویژه در اقتصاد است. زمانی که رقابت‌های انتخاباتی را با 4 سال گذشته و دیگر سال‌ها مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم آن زمان هیچ اسمی از بازار سرمایه وجود نداشت اما اکنون جایگاه پیدا کرده و مطالبه مردم شده است. وی همچنین درباره شرایط فعلی بازار خودرو اظهار داشت: می‌توان با این دید موضوع را بررسی کرد که اگر عرضه خودرو در بورس کالا منجر به عادلانه‌تر شدن قیمت‌ها و حمایت از تولید شود، می‌توان آن را اجرایی کرد. ایجاد یک لاتاری برای تصاحب خودرو و اینکه مردم از طریق قرعه‌کشی صاحب خودرو شوند، رویدادی منطقی و اقتصادی نیست و این رویه باید به طور حتم برطرف شود. 

Page Generated in 0/0074 sec