printlogo


کد خبر: 234659تاریخ: 1400/3/26 00:00
اخبار

کرملین:
ایران از محورهای گفت‌وگوهای پوتین و بایدن است
دستیار کرملین تصریح کرد رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در دیدار امروز خود در ژنو قصد دارند به طیف وسیعی از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای ایران بپردازند. 
به گزارش فارس، «یوری یوشاکف» دستیار کرملین دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره محور گفت‌وگوهای امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ۲‌طرف قصد دارند در نشست ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) خود در شهر «ژنو» سوییس درباره تمام مسائل مهم از جمله مسائل دوجانبه حل نشده، ثبات راهبردی و درگیری‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند. 
یوشاکف همچنین بیان کرد رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا قصد دارند به مسائل منطقه‌ای از جمله ایران بپردازند و در این باره توضیح داد: «موضوعات منطقه‌ای چون اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا)، سوریه، لیبی، افغانستان، ناگورنو- قره‌باغ، شبه‌جزیره کره، موضوع هسته‌ای ایران و اوکراین نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت که البته ممکن است موضوعات دیگری نیز مطرح شود».
***
سفر «آویو کوخاوی» به واشنگتن برای رایزنی درباره ایران
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو درباره ایران و فلسطین به آمریکا سفر می‌کند. 
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که ابتدا قرار بود حدود یک ماه پیش به آمریکا سفر کند، شنبه آینده به واشنگتن خواهد رفت تا با مقامات این کشور دیدار کند. این مقام صهیونیستی قرار است درباره موضوع فلسطین، لبنان و آنچه حضور ایران در سوریه عنوان شده است، رایزنی کند.
***
برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 7 شهر انگلیس
کاردار ایران در لندن گفت که مقامات سیاسی و امنیتی انگلستان درباره امنیت برگزاری انتخابات در این کشور اطمینان داده‌اند. 
حسین متین، کاردار ایران در انگلیس در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در انگلیس گفت: انتخابات در ۱۱ حوزه رای‌گیری در انگلیس برگزار می‌شود که ۵ حوزه رای در شهر لندن و ۶ حوزه در سایر شهرها از جمله منچستر، نیوکاسل، لیدز و... برگزار می‌شود. وی خطاب به ایرانیان مقیم انگلیس گفت با توجه به رایزنی‌های انجام شده با مقامات سیاسی و امنیتی انگلستان، امنیت برگزاری انتخابات برقرار است و آنها تلاش‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند. 
متین ادامه داد: انتخابات از ساعت ۹ صبح تا 19 برگزار می‌شود اما بنا بر اقتضا و استقبال هموطنان شاید در بعضی حوزه‌ها نیاز به تمدید زمان داشته باشیم. کاردار ایران گفت که هموطنان حتما شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر در اختیار داشته باشند. 
وی همچنین اظهار کرد: در محل‌های رای‌گیری از ایرانیان خواهش داریم به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 
***
سخنگوی ستاد انتخابات کشور مطرح کرد
ترتیب اعلام آرای ۴ انتخابات ۲۸ خرداد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: چینش شعبه‌ها با انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود و طبق همین فرآیند شمارش آرا و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود. 
به گزارش ایسنا، سیداسماعیل موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در پایان هفته جاری را دارد، اظهار کرد: انتخابات صبح جمعه با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود و عوامل اجرایی و نظارتی در سراسر کشور آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند. 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که کار انتخابات در وزارت کشور از یک سال پیش در سطح کشور آغاز شده است، گفت: ستاد انتخابات کشور با آمادگی کامل به دنبال برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه جاری است. وی تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور با استفاده از فناوری‌های نوین در تجمیع و شمارش آرا در تلاش است نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع عموم مردم ایران برساند. 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بعد از دستور وزیر کشور، کار رای‌گیری در تمام شعب مستقر در سرتاسر کشور شروع می‌شود و مجریان ما آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند. 
موسوی در ادامه تصریح کرد: برای همه کشور انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و البته در ۶ استان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و در ۴ استان انتخابات خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت. 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و به خاطر شیوع کرونا فرآیندهای اخذ رای هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. 
موسوی درباره شمارش آرا گفت: در شعب اخذ رای صندوق‌ها بازگشایی و آرا شمارش و به وسیله دستگاه احراز هویت به بخشداری و فرمانداری و در نهایت به ستاد انتخابات ارسال می‌شود. در انتخابات ریاست‌جمهوری، اطلاعات همزمان به شورای نگهبان هم ارسال می‌شود و تجمیع بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام می‌شود و نتیجه به اطلاع مردم ایران خواهد رسید. 
موسوی تصریح کرد: چینش شعبه‌ها با انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود و طبق همین فرآیند شمارش آرا و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود. 

Page Generated in 0/0069 sec