printlogo


کد خبر: 234865تاریخ: 1400/4/1 00:00
اخبار

استعفای سرمربی تیم ‌ملی کاراته در آستانه المپیک
تصمیمات عجیب رئیس فدراسیون کاراته باعث غیبت سیدشهرام هروی، سرمربی موفق تیم ‌ملی کاراته در تمرینات تیم‌ ملی و اعلام استعفای او شده است. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد پس از انتصاب محسن آشوری به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون کاراته از سوی سید‌حسن طباطبایی رئیس این فدراسیون، کاراته ایران در آستانه المپیک وارد حواشی جدی شده است. 
پس از اما و اگرهای زیاد در ماه‌های گذشته مبنی بر بازگشت محسن آشوری به فدراسیون کاراته، سید‌حسن طباطبایی سرانجام در فاصله نزدیک تا المپیک در تصمیمی غیرضرور حکم به نایب‌رئیسی وی داد. 
با توجه به اختلافات شدید میان کادر فنی تیم ‌ملی کاراته با آشوری، مشخص نیست چرا رئیس فدراسیون کاراته که خود وظیفه جلوگیری از ورود حاشیه به تیم‌ ملی را دارد، تا پایان المپیک صبر نکرد و در حالی که کاراته باید در آرامش خود را مهیای حضور در این میدان بزرگ کند، دست به انتصاب اخیر زد. 
به دنبال این اتفاقات، سیدشهرام هروی، سرمربی موفق تیم ‌ملی کاراته که پس از سال‌ها تلاش تیمش را مهیای حضور در المپیک می‌کرد، از حضور در تمرینات تیم ‌ملی خودداری کرد و در جلسه ستاد بازی‌های المپیک با سرپرستان و سرمربیان تیم‌های ملی نیز حاضر نشد. شنیده‌ها حاکی است وی به ‌دلیل اتفاقات اخیر و بروز برخی اختلافات، استعفای خود از سرمربیگری تیم‌ ملی را اعلام کرده و به واسطه حاشیه‌‌های اخیر قصدی برای حضور در تمرینات ندارد. 
***
ابتلای ۸ ملی‌پوش کشتی آلیش زنان به کرونا
اردوی تیم آلیش زنان با توجه به مثبت شدن آزمایش ۸ نفر از دعوت‌شدگان لغو شد. اردوی تیم‌ ملی آلیش زنان قرار بود با حضور ۱۴ ورزشکار در روزهای ۳۰ خرداد تا ۶ تیرماه در خانه‌ کشتی مرحوم توفیق جهانبخت برگزار شود اما به دلیل مثبت شدن تست کرونای ۸ نفر از نفرات دعوتی، لغو شد. فدراسیون کشتی نسبت به آزمایش مجدد از نفراتی که آزمایش آنها مثبت شده بود در آزمایشگاه دیگر نیز اقدام کرد که مجددا آزمایش آنها مثبت شد. لازم به ذکر است پیش از این اردوی تیم‌ ملی کشتی فرنگی جوانان نیز پس از مثبت شدن آزمایش ۲۲ نفر، از سوی فدراسیون لغو شد. از نفراتی که تست‌شان در این اردو مثبت شده بود نیز ۲ بار آزمایش به ‌عمل آمده بود.
***
حضور تماشاگران داخلی در المپیک قطعی شد
با تصویب برگزارکنندگان بازی‌های المپیک، حضور تماشاگران ژاپنی در این دوره بازی‌ها بلامانع خواهد بود؛ بر این اساس در هر مکان ورزشی حضور حداکثر ۱۰ هزار تماشاگر مجاز است. به گزارش مهر، حضور یا عدم حضور تماشاگران داخلی در بازی‌های المپیک موضوعی بود که برای تصمیم‌گیری در رابطه با آن دیروز نشست آنلاینی میان ۵ نهاد برگزارکننده این بازی‌ها از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و دولت‌های  محلی کلانشهرهای ژاپن و توکیو برگزار شد. 
در این نشست که «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و «وریکو کویکه» فرماندار توکیو هم در آن شرکت داشتند، سیاست حضور محدود تماشاگران داخلی برای بازی‌های المپیک نهایی شد. 
بر این اساس مصوب شد که در جریان بازی‌های المپیک حداکثر ۱۰ هزار تماشاگر اجازه ورود به هر مکان بازی را داشته باشند، البته به شرطی که این تعداد از ۵۰ درصد ظرفیت یک مکان بیشتر نشود. 
سایت kyodo news با اعلام این مطلب تاکید کرده که همچنان انتظار می‌رود در صورت بدتر شدن وضعیت شیوع ویروس قبل یا بعد از شروع بازی‌های المپیک در ۲۳ جولای (اول مردادماه) گزینه برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر مورد توجه باشد. 
تاکنون بلیت ۴۲ درصد از کل صندلی‌های سالن‌هایی که محل برگزاری رقابت‌های این دوره بازی‌ها هستند به فروش رفته است، البته بلیت‌های خریداری شده برای برخی از رویدادها از ۵۰ درصد ظرفیت سالن عبور کرده‌ است. 
در همین رابطه «سیکو هاشیموتو»، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که قرعه‌کشی جدیدی انجام خواهد شد، برای اینکه مشخص شود چه کسی مجاز است بازی‌ها را از نزدیک تماشا کند. 
سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک طی روزهای اول تا ۱۷ مردادماه برگزار می‌شود. پیش از این برگزارکنندگان این بازی‌ها درباره حذف تماشاگران خارجی به نتیجه رسیده بودند.

Page Generated in 0/0060 sec