printlogo


کد خبر: 234874تاریخ: 1400/4/1 00:00
اخبار

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از بیماران صعب‌العلاج و معلولان
مدیرعامل بنیاد احسان گفت به همت این بنیاد که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، سال گذشته با هزینه ۴۰۵ میلیارد ریال، از بیماران صعب‌العلاج و معلولان حمایت شد. سعید سلیمانی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی سلامت در سال گذشته، بالغ بر ۴۰۵ میلیارد ریال از بیماران صعب‌العلاج، سالمندان و معلولان ساکن مناطق کم‌برخوردار حمایت شد. سعید سلیمانی افزود: بیش از ۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج، سرطانی و خاص سال گذشته با حمایت بنیاد احسان وارد چرخه درمان شدند و سال جاری نیز با افزایش اعتبار، این حمایت چند برابر خواهد شد. وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه بلندمدتی را برای کاشت حلزون گوش نوزادان دنبال می‌کند و در قرارگاه سلامت با کاشت حلزون گوش ۵ هزار کودک دارای ضعف شنوایی، این نعمت برای‌شان فراهم شد. سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در پویش چرخ زندگی تاکنون به ۱۲۰۰ معلول جسمی و حرکتی یا سالمندان نیازمند، ویلچر اهدا شده است. وی عنوان کرد: بنیاد احسان همچنین با اعتباری به ارزش ۷ میلیارد ریال خدمات درمانی و دارویی در مناطق محروم کشور ارائه کرده است. 
***
33 درصد جوانان تمایلی به ازدواج ندارند
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بر اساس نتایج افکارسنجی صورت‌گرفته بر روی جامعه آماری، ۶۰ درصد جوانان بر ضرورت ازدواج تاکید دارند، گفت: ۳۰ درصد جوانان نداشتن شغل را از دلایل تاخیر در ازدواج عنوان کرده‌اند. اعظم کریمی اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از جوانان در آستانه ازدواج، ۳۳ درصد جوانان حتی با وجود پیدا شدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند. وی ادامه داد: 9/34 درصد از جوانان بالا بودن هزینه‌های ازدواج، ۳۰ درصد نداشتن شغل، 3/26 درصد نیز ترس از ازدواج ناموفق را از دلایل تاخیر در ازدواج عنوان کرده‌اند. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه اگر چه مسکن، اشتغال و معیشت بایدهای لازم برای یک ازدواج و تشکیل خانواده است ولی نباید از ابعاد فرهنگی و اجتماعی ازدواج غافل شد در ادامه افزود: سر باز زدن جوانان از ازدواج و تغییر فرهنگی شتابان برای ازدواج، تغییر ذائقه جوانان، عدم بلوغ به موقع، نداشتن شناخت کافی و سنگ‌اندازی‌های خانواده‌ها از دیگر چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان است. کریمی همچنین در پاسخ به چرایی اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۸۴، افزود: این قانون به دلیل تشکیل نشدن صندوق اندوخته جوانان که در واقع منابع دستگاه‌ها برای اجرای مفاد دیگر این قانون از این صندوق تامین می‌شد، اجرایی نشده است. 
***
هشدار پلیس درباره تماس‌های بی‌پاسخ بین‌المللی
پلیس تهران بزرگ هشدار داد: در صورت مشاهده تماس‌های از دست ‌رفته با شماره بین‌المللی، اقدام به تماس مجدد با آن شماره نکنید. برقراری تماس با شماره‌های بین‌المللی ناشناس از دست رفته می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شهروندان داشته باشد. تماس‌های از دست رفته بین‌المللی یکی از شیوه‌های کلاهبرداران بین‌المللی است. کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به‌سرعت قطع می‌کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس‌گیرنده کنند؛ به دلیل آنکه این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود، به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود. اغلب این تماس‌ها از کشورهایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقاست و هدف از این تماس‌ها کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکان سایر کشورهاست. 
***
تکذیب محدودیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور اعمال محدودیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع برای سال تحصیلی آینده را تکذیب کرد و گفت: انتشار اخباری مبنی بر اعمال محدودیت ثبت‌نام این دانش‌آموزان تنها با هدف زیر سوال بردن زحمات و تلاش‌ مسؤولان صورت‌ گرفته است. مهدی محمودی در تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی برای تحصیل در مدارس کشور گفت: هر ساله در ارتباط با نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی تصمیماتی در کمیسیون ساماندهی اتباع اتخاذ می‌شود و در جهت به‌روز‌رسانی بخشنامه‌های سال‌های گذشته و هماهنگی بین دستگاه‌ها، شیوه‌نامه‌ای در این حوزه تنظیم می‌شود. وی افزود: این شیوه‌نامه امسال تنظیم شده و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است. بر اساس مواد این شیوه‌نامه، مشمولان ثبت‌نام تحصیل در مدارس کشور به 2 دسته تقسیم می‌شوند؛ نخست دانش‌آموزان اتباع دارای مدارک معتبر همانند گذرنامه، روادید معتبر، گذرنامه خانوار که اخیرا روادید آنها تمدید شده، دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامت، دارندگان کارت‌های آمایش پانزدهم یا شانزدهم، دارندگان کارت‌های هویت ۱۴ یا ۱۵، دارندگان برگه تردد دارای اعتبار و همچنین دارندگان دفترچه اقامت ویژه هستند. همچنین دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک که در دسته دوم قرار می‌گیرند؛ با توجه به فرمان مقام معظم رهبری برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان که از سال ۹۴ دستورات لازم را ابلاغ فرمودند، هر ساله ثبت‌نام همه آنها انجام شده است. 

Page Generated in 0/0064 sec