printlogo


کد خبر: 234923تاریخ: 1400/4/2 00:00
اخبار

انحلال رسمی دانشکده محیط‌بانی از ابتدای امسال
رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن اشاره به انحلال دانشکده محیط‌زیست و محیط‌بانی از ابتدای امسال گفت: در زمینه تربیت نیروی متخصص محیط‌بانی دچار خلأ هستیم. آرش یوسفی درباره چرایی منحل شدن دانشکده محیط‌زیست به ایسنا، اظهار کرد: مصوبه سال ۱۳۹۸ شورای عالی اداری، دستگاه‌های اجرایی کشور را از داشتن واحدهای آموزش عالی مستقل منع کرد. پس از آنکه ما دوره‌های بدو خدمت را برای محیط‌بانان شاغل در این دانشکده برگزار کردیم، مجوز جدیدی برای پذیرش دانشجو در رشته محیط‌بانی برای ما صادر نشد. از این‌رو طی نیمه دوم سال گذشته بحث انحلال دانشکده محیط‌زیست مطرح و از ابتدای امسال به ‌طور رسمی منحل شد. وی در ادامه تصریح می‌کند: در حال‌ حاضر در محل دانشکده محیط‌زیست و محیط‌بانی، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز مستقر شده و متاسفانه امکانات و فضای آموزشی این دانشکده از دست رفته است. دانشکده محیط‌زیست که منحل شد مرکزی تحت عنوان «مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان» در چارت سازمان حفاظت محیط‌زیست جای گرفت اما تاکنون فضایی برای ارائه آموزش‌های لازم به محیط‌بانان در اختیار این مرکز قرار نگرفته و این یکی از همان انتقاداتی است که به شیوه‌های اخیر آموزش محیط‌بان مطرح می‌شود. 
***
هشدار پلیس نسبت به مصرف قرص‌های لاغری و سیگارهای الکترونیک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به عوارض مصرف قرص‌های لاغری برند گلوریا و سیگارهای الکترونیک با روغن حشیش هشدار داد. سردار مجید کریمی در حاشیه نشست خبری گفت: متاسفانه قرص‌های لاغری که طرفدارانی نیز در میان زنان و جوانان دارد عوارض جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کنندگان در پی دارد. در این میان برندی به نام گلوریا که شامل کپسول‌های لاغری است حاوی مخدر شیشه تشخیص داده شده است. وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان غذا و دارو وجود شیشه در این کپسول‌ها را تایید کرده است، گفت: این قرص‌ها در آرایشگاه‌های زنانه، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تبلیغات ماهواره‌ای و... به فروش می‌رسد. کریمی با بیان اینکه این قرص‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۲ مورد از مصرف‌کنندگان این قرص‌ها دچار مشکل کبد و سقط جنین شده‌اند و البته این مواردی است که به شکل رسمی گزارش شده است. وی افزود: مصرف‌کنندگان این قرص‌ها بدون آنکه خودشان بدانند دچار اعتیاد شدید به شیشه می‌شوند و امکان ترک کردن آن برای‌شان بسیار دشوار خواهد بود. وی نسبت به سیگارهای الکترونیک نیز هشدار داد و گفت: این سیگارها تحت عنوان سیگار ترک مواد مخدر و... نیز عرضه می‌شود اما در بررسی‌ای که ما داشتیم مشخص شد از این سیگارها برای مصرف گل و حشیش نیز استفاده شده و حتی در یک مورد ما اسانس‌های حشیش را کشف کردیم. 
***
مدعی فروش آنلاین سؤالات کنکور دستگیر شد
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: فردی که مدعی دسترسی به سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ و فروش آن در فضای مجازی بود، شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: بر اساس رصد صورت‌گرفته در فضای مجازی فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام‌رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور ۱۴۰۰ به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در مواجهه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها هستیم. 
***
رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور طی ۳ روز آینده خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۵ روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی این مدت در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و شمال سیستان‌و‌بلوچستان بویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق سبب خیزش گرد‌وخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. وی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد، گفت: طی این مدت در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و مرکز و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان به دلیل جریانات گرم و مرطوب جنوبی، طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست. 
***
هنوز هیچ کدام از واکسن‌های ایرانی کرونا قیمت‌گذاری نشده‌اند
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد تاکنون هیچ کدام از واکسن‌های کرونای تولید داخل در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت‌گذاری نشده ‌است. دکتر کیانوش جهانپور در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیچ کدام از واکسن‌های کرونا تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت‌گذاری نشده است. قیمت‌گذاری واکسن کرونا بر اساس هزینه تمام‌شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن‌های مشابه خارجی و البته با رویکرد حمایت از تولید ملی در کمیسیون قیمت‌گذاری انجام خواهد شد».

Page Generated in 0/0050 sec