printlogo


کد خبر: 234958تاریخ: 1400/4/3 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با بیژن طاهری پس از برد استقلال مقابل پدیده
آرامش را به استقلال برگردانید

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال پس از تعطیلات لیگ در دیدار معوقه مقابل پدیده مشهد توانست با حساب ۲ بر صفر پیروز شود تا با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین لیگ همچنان در رده سوم جدول قرار بگیرد؛ دیداری که در زمان برگزاری آن برق ورزشگاه آزادی برای مدتی هم قطع شد تا داور مسابقه 15 دقیقه وقت اضافه بگیرد. شاگردان مجیدی در حالی به این پیروزی دست یافتند که در هفته ‌گذشته در دریای مشکلات و حاشیه غوطه‌ور بودند. «وطن‌امروز» برای بررسی وضعیت باشگاه و عملکرد استقلال مقابل پدیده با بیژن طاهری، مربی سابق این تیم گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال توانست مقابل پدیده و شاگردان مهدی رحمتی با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند. ارزیابی شما از این بازی چیست؟
بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و نبود قائدی واقعا در تیم استقلال حس شد اما در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد و وقتی مهدی به زمین آمد، استقلال به گل رسید. البته در ادامه پدیده خیلی خوب بازی کرد و چند فرصت گلزنی هم داشت. حتی این تیم فرصت این را داشت که از استقلال جلو هم بیفتد اما روی تجربه و ضدحمله استقلال بازی را واگذار کرد. در مجموع ۳ امتیاز بازی برای استقلال خیلی مهم بود. ۲ تیم‌ بعد از تعطیلات آمده بودند و از شرایط آرمانی دور بودند. بازی دوشنبه‌‌شب مثل بازی‌های اول لیگ که تیم‌ها از فصل بدن‌سازی به میدان می‌آیند، بود. 
 
* به نقش قائدی در این بازی اشاره کردید، شماره ۱۰ آبی‌ها این روزها چه در تیم ‌ملی و چه در استقلال خوش می‌درخشد. اگر قائدی در این دیدار غایب بود، شاید آبی‌ها پیروز از زمین خارج نمی‌شدند. نظر شما درباره این بازیکن چیست؟
فوتبال ما به‌ خاطر کمبود خلاقیت دچار افت شده است. یعنی بازیکنی مثل قائدی که سرشار از خلاقیت است، وقتی در زمین نباشد، نبودش حس می‌شود. دهه‌های گذشته در تیم 4-3 بازیکن خلاق بودند و همین بازیکنان نتیجه را تغییر می‌دادند اما الان در تیم بازیکنانی با این ویژگی کم داریم. همین دیدار استقلال و پدیده را در نظر بگیرید. نیمه اول بدون قائدی چقدر متفاوت با نیمه دوم بود. 
 
* آرمان رمضانی با عملکرد ضعیف از پرسپولیس به استقلال آمد و خرید او مورد انتقاد بسیاری از هواداران و کارشناسان قرار گرفت. اما حالا او در ۲ دیدار متوالی گلزنی کرده است. عملکرد رمضانی را چطور دیدید؟
آرمان بازیکن ما در سایپا بود. او بازیکن بسیار توانمند و خوبی است که روی توپ‌های هوایی تأثیرگذار است. اما وقتی نتوانی در تیم‌های بزرگ آنطور که انتظار می‌رود، بدرخشی، دچار افت می‌شوی. آرمان هم در پرسپولیس همین اتفاق برایش افتاد. او در چند بازی استقلال در دقایق آخر به میدان آمد اما حالا توانسته در ۲ بازی گل بزند. به نظر من هنوز جا دارد تا آرمان بهتر از حالا هم شود. هنوز از ضربات سرش در بازی‌های استقلال استفاده نکرده است. او در این یک سال و نیم دلش شکسته بود و خدا مزد تلاشش را داد. امیدوارم همین روند خوبش را ادامه دهد و مطمئنم بهتر از حالا هم در زمین می‌درخشد. 
 
* فرهاد مجیدی پس از پایان بازی باز هم به انتقاد از معاون وزیر ورزش پرداخت. خیلی‌ها می‌گویند او جسارت دارد که از وزارت‌نشین‌ها در مصاحبه‌هایش انتقاد می‌کند و برخی‌ هم معتقدند این صحبت‌ها تنها باعث ایجاد حاشیه برای تیم او می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟
من چون در جریان مسائل نیستم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده، نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما سرمربی مسؤول مسائل فنی تیمش است. یعنی باشگاهی به این بزرگی که این همه هوادار در سراسر دنیا دارد، مسؤول فنی‌اش فرهاد مجیدی است. او باید پاسخگو باشد. احتمالا مجیدی مشکلاتی را حس کرده که بازگو کرده است اما به نظر من الان باید شرایط تیم آرام باشد. بازیکنان به فکر استقلال و هواداران باشند، بلکه آرامش پس از سال‌ها به تیم بازگردد. حالا انتقادات هم کمتر شود که چه بهتر. 
 
* مجیدی بارها از دخالت‌های وزارت ورزش در امور تیم گفته است. زمان شما هم این دخالت‌ها بود؟
من چیز خاصی ندیدم. ببینید! کسی نمی‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. کسی نمی‌تواند بگوید پرسپولیس برنده بازی شود و استقلال بازنده ولی می‌شود بیرون از میدان بازی کارشکنی کرد که یک تیم برنده از زمین خارج نشود. زمان ما شفر اختلافاتی با مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره داشت ولی هیچ وقت کار به این وخامت نرسیده بود و مشکلات با صحبت کردن با یکدیگر خیلی زود حل می‌شد. الان اوضاع وخیم است، یعنی هر ۲ طرف علیه هم صحبت می‌کنند و دود این اختلافات به چشم هواداران می‌رود. 
 
* باید به فرهاد مجیدی فرصت داد تا تیمش را خودش بسازد یا با برداشتن قانون منع به‌کارگیری خارجی‌ها، باشگاه به فکر مربی خارجی باشد؟
مربیانی که در این چند فصل آمدند و رفتند، مشکلاتی را برای ما به وجود آوردند. چقدر باید مربی را تغییر داد؟ مگر باید یک مربی نیم‌فصل بیاید و دوباره به فکر جانشین پیدا کردن برای او باشیم؟ مدیران باشگاه به فرهاد مجیدی فرصت و اجازه بدهند خودش تیمش را برای فصل بعد ببندد. او تیم خوب و بزرگی دارد. ان‌شاءالله کرونا هم از بین می‌رود و تماشاگران به ورزشگاه می‌آیند و تیم را تشویق می‌کنند. 
 
* هواداران استقلال خواستار رفتن مدیران باشگاه و ماندن فرهاد مجیدی هستند. 
ماندن یا نماندن مدیرعامل و هیأت‌مدیره در حیطه وظایف ما نیست که اظهارنظر کنیم. وزارت ورزش تشخیص می‌دهد مدیران در تیم حضور داشته باشند یا نه. بارها گفته‌ام یک مدیرعامل باید با سرمربی‌اش تعامل داشته باشد. هر روز با هم صحبت کنند و برنامه‌ها را جلو ببرند که این اختلافات پیش نیاید. الآن هم مشکلات مالی باعث شده یک بازیکن ۳۰ درصد و بازیکن دیگر ۷۰ درصد دریافتی داشته باشد. این مسأله هم اختلاف بین آنها می‌اندازد.

Page Generated in 0/0072 sec