printlogo


کد خبر: 234959تاریخ: 1400/4/3 00:00
اخبار

دیاباته در فرانسه با استقلال خداحافظی می‌کند؟
شیخ دیاباته همچنان در فرانسه حضور دارد و هیچ کس از آینده او با استقلال باخبر نیست. دقیقا 29 روز از ترک ایران توسط شیخ دیاباته و سفر این ستاره خارجی به فرانسه می‌گذرد و حالا کار به جایی رسیده که دیگر کسی از او خبری ندارد. مهاجم مالیایی استقلال که قرار بود جمعه گذشته به تهران سفر کند و در تمرینات تیمش حضور یابد، به استانبول هم آمد اما به گفته مسؤولان باشگاه به خاطر قوانین کرونایی نتوانست مجوز پرواز به ایران را بگیرد. قوانین کرونایی ایران به این شکل است که افراد خارجی برای اینکه به ایران وارد شوند، باید مدتی را در قرنطینه باشند. به همین خاطر دیاباته به فرانسه رفت و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود. در کنار این مساله اما دیاباته مدت‌هاست مطالبات خود را دریافت نکرده و نسبت به پرداخت نشدن حقوقش از سوی باشگاه ناراحت است. از سوی دیگر قرارداد دیاباته با باشگاه استقلال هم 9 تیرماه به پایان می‌رسد و مسؤولان استقلال در صدد بودند تا بعد از بازگشت دیاباته به ایران توافقنامه‌ای را با او به امضا برسانند که این بازیکن تا پایان فصل برای تیمش به میدان برود. حالا اما در فاصله 6 روز تا پایان قرارداد دیاباته، نه اقدامی برای پرداخت مطالباتش صورت گرفته، نه توافقی برای امضای متمم قرارداد این بازیکن انجام شده و نه مشخص است او چه زمانی به ایران برمی‌گردد. در چنین شرایطی اگر مشکل بازگشت دیاباته و مساله دستمزدش تا روزهای آینده حل نشود، شاید شاهد یک اتفاق تلخ باشیم؛ اتفاقی که خیلی‌ها پیش‌بینی‌اش را کرده بودند و شاید عملی شود، اینکه دیاباته بدون بازگشت به ایران 9 تیرماه با پایان قراردادش به صورت رسمی در خارج از کشور از استقلال خداحافظی کند و برای دریافت مطالباتش نیز طور دیگری اقدام کند. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون این بازیکن رخ می‌دهد و در نهایت دیاباته چه سرنوشتی در استقلال پیدا خواهد کرد. 
***
توافق رئال‌مادرید با هالند
باشگاه رئال‌مادرید با مهاجم نروژی بروسیا دورتموند به توافق شخصی دست یافت. آلفردو پدولا، خبرنگار سرشناس ایتالیایی که با روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» و شبکه تلویزیونی «اسپورت ایتالیا» همکاری دارد، مدعی شد ارلینگ هالند با رئال‌مادرید به توافق شخصی رسیده است و حالا مدیران این باشگاه اسپانیایی باید همتایان دورتموندی خود را برای عملی شدن این انتقال متقاعد کنند، این در حالی است که دورتموند برای فروش این بازیکن 175 میلیون یورو می‌خواهد. در قرارداد این مهاجم نروژی اما بند فسخ 75 میلیون یورویی وجود دارد که تابستان 2022 قابلیت فعال شدن دارد. اخیرا مینو رایولا، مدیر برنامه هالند 20 ساله و پدر این بازیکن پس از ملاقات با مدیران دورتموند، سفرهایی به اسپانیا و انگلیس داشتند و با سران باشگاه‌هایی همچون بارسلونا، رئال‌مادرید، منچستریونایتد، منچسترسیتی و چلسی مذاکراتی بر سر انتقال احتمالی ارلینگ انجام داده‌اند. این مهاجم نروژی که ارزش کنونی‌اش در بازار نقل‌وانتقالات 130 میلیون یورو است و تا سال 2024 با دورتموند قرارداد دارد، تاکنون در 59 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 57 گل ‌زده را هم به ثبت رسانده است.
***
قوانین سختگیرانه برای تماشاگران المپیک!
در فاصله کمتر از یک ماه مانده به بازی‌های المپیک توکیو، کمیته برگزاری بازی‌ها دیروز از اعمال قوانین سختگیرانه برای تماشاگران خبر داد. سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو هشدار داد برای برگزاری این بازی‌ها نباید جشنی برگزار شود. 
توکیو روز دوشنبه حضور ۱۰ هزار تماشاگر داخلی را در بازی‌های المپیک تصویب کرد. هاشیموتو هشدار داد تماشاگران انتظار جشنی را که هواداران فوتبال یورو ۲۰۲۰ دارند، نداشته باشند. تماشاگران باید اقدامات مقابله با کرونا از جمله کنترل دمای بدن و استفاده از ماسک را رعایت کنند. آنها همچنین اجازه نخواهند داشت به صورت کلامی ورزشکاران را
تشویق کنند.

Page Generated in 0/0051 sec