printlogo


کد خبر: 234982تاریخ: 1400/4/3 00:00
اخبار

واژگونی اتوبوس خبرنگاران ۲ فوتی و 21 مصدوم بر جا گذاشت
روز گذشته اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط‌زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه به این منطقه سفر کرده بودند واژگون شد و در این حادثه تلخ متاسفانه ۲ تن از خبرنگاران جان باختند و 21 نفر دیگر مصدوم شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، یکی از مسافران این اتوبوس در گفت‌وگویی با خبرنگار صداوسیما نقص فنی (بریده شدن ترمز اتوبوس) را عامل این تصادف اعلام کرد و گفت: راننده پس از آگاه شدن از بریده شدن ترمز اتوبوس به مسافران هشدار داد کمربندها را ببندید اما پس از طی مسافتی کوتاه و مواجه شدن با یک پیچ تند در نزدیکی شهرستان نقده متاسفانه کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و اتوبوس واژگون شد. رئیس سازمان امدادونجات نیز از اعزام ۳ تیم به محل وقوع حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران خبر داد و گفت: متاسفانه در جریان این حادثه 23 نفر از خبرنگاران کشته و زخمی شدند. مهدی ولیپور در این باره اظهار کرد: ساعت ١٨ امروز (دیروز) یک مورد واژگونی اتوبوس در محور ارومیه - نقده اطلاع‌رسانی شد که ۳ تیم به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: پس از این واقعه تیم امداد هوایی از تبریز جهت پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.
 بر اساس اعلام اورژانس، حال ٦ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز به ایرنا گفت: در این حادثه 21 نفر مصدوم شدند و متاسفانه تاکنون 2 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. بنا به این گزارش، مهشاد کریمی و ریحانه یاسمنی خبرنگاران حوزه محیط‌زیست ایرنا و ایسنا در این حادثه در دم جان باختند. 
بنا به این گزارش، 25 نفر از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح دیروز چهارشنبه برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای ارومیه عازم این منطقه شدند.
***
حذف کامل نسخ کاغذی تا کمتر از یک ماه آتی
 مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از حذف کامل نسخ کاغذی در کمتر از یک ماه آتی خبر داد و گفت: خوشبین هستیم که بتوانیم ظرف کمتر از یک ماه آینده حذف کامل کاغذ توسط مراکز درمانی را با حضور رئیس‌جمهور اعلام کنیم. مصطفی سالاری با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۹ دیگر دفترچه بیمه تامین‌اجتماعی صادر نکردیم، اظهار کرد: اکنون امکان اینکه هر مرکز درمانی و داروخانه‌ای در هر نقطه کشور به تامین‌اجتماعی متصل شود و بدون کاغذ خدمات ارائه دهد، کاملا فراهم است. وی افزود: جلسات فشرده و همکاری‌های خوبی میان سازمان تامین‌اجتماعی، وزارت بهداشت و مابقی بیمه‌ها مانند سازمان بیمه سلامت شکل گرفته است و روزانه مباحث را پیگیری می‌کنیم. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه خوشبین هستیم که بتوانیم ظرف کمتر از یک ماه آینده حذف کامل کاغذ توسط مراکز درمانی را با حضور رئیس‌جمهور اعلام کنیم، گفت: آماده‌ایم و کارهای لازم را انجام داده‌ایم تا از آن روز دیگر مطلقا کاغذ نپذیریم و بابت چیزی که در کاغذ نوشته بشود، پول نخواهیم داد. اکنون پیشرفت کار و ضریب نفوذ نسخه الکترونیک خوب بوده و مشکل خاصی در این باره نداریم. 
***
دستگیری ۱۷۹ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام خبر کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در ۳ ماه اول سال جاری از دستگیری ۱۷۹ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر خبر داد. سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشستی خبری به مأموریت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته پلیس جمهوری اسلامی بالغ بر یکهزار تن انواع مواد مخدر را کشف کرد که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت. وی گفت: ۷۶ درصد از مواد مخدری که وارد کشور می‌شود در مرز و در استان‌های شرقی توقیف می‌شود. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: سال گذشته ۸ نفر از همکاران‌مان در راه حفظ نظم و امنیت و درگیری با قاچاقچیان مسلح در مرزهای شرقی به درجه رفیع شهادت نائل شده و ۳۰ نفر هم جانباز شدند. وی گفت: ۱۷۹ نفر از عناصر اصلی قاچاقچیان نیز با اشراف اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند. کریمی از کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در ۳ ماهه اول امسال خبر داد. وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همکاری پلیس فتا در سال گذشته ۲۵۰۰ صفحه شناسایی و مسدود و ادمین‌های ۱۸۱ نفر که مصرف و توزیع مواد مخدر را ترویج می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. 

Page Generated in 0/0062 sec