printlogo


کد خبر: 234984تاریخ: 1400/4/3 00:00
وزیر آموزش‌و‌پرورش خبر داد
معدل امتحانات نهایی، معیار قبولی در کنکور

سناریوهای مختلفی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مطرح است اما وزیر آموزش‌و‌پرورش می‌گوید چنانچه محدودیت کرونایی اعمال نشود دانش‌آموزان مطابق روال گذشته از اول مهر حضوری وارد مدرسه می‌شوند، در غیر این صورت، متناسب با محدودیت‌های اعمال‌شده در شهرهای مختلف، وضعیت‌های متفاوت تعریف می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن حاجی‌میرزایی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش ما بر این است که در سال تحصیلی آینده مدارس فعال شوند و بار دیگر شاهد حضور گرم دانش‌آموزان در محیط مدرسه باشیم، اظهار کرد: این امر مستلزم کسب آمادگی‌هایی است که برای این آمادگی‌ها برنامه‌ریزی کردیم؛ در این زمینه ستادی در وزارت آموزش‌و‌پرورش تحت عنوان ستاد مهر فعال شده است که همه تمهیدات را برای آغاز به کار مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی می‌کند. 
وی افزود: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان یکی از پیش‌نیازهای بازگشایی مدارس است که با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، از مردادماه شروع می‌شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد: تاکنون مصوبه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نبوده است؛ اگر مجموعه متولیان وزارت بهداشت کشور به این نتیجه برسند که دانش‌آموزان هم باید واکسینه شوند، تدابیر لازم پیش‌بینی خواهد شد. حاجی‌میرزایی گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش بنا را بر آموزش حضوری در مهرماه گذاشته است و تا آن زمان باید شرایط عمومی کرونا در کشور برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سنجیده شود. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال برگزاری کلاس‌های مدارس به صورت شیفتی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: اگر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا مهرماه همچنان توصیه شود، کلاس‌ها را باید به صورت نوبتی برگزار کنیم اما تاکید بر این است با وجود مقررات، دانش‌آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند. حاجی‌میرزایی در ادامه با اشاره به مصوبه روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اجرای این مصوبه از سال ۱۴۰۲ است و مقرر شد نتیجه امتحان‌های نهایی که منعکس‌کننده سوابق تحصیلی ۱۲ ساله دانش‌آموزان است، با تاثیر ۶۰ درصد در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال شود.

Page Generated in 0/0114 sec