printlogo


کد خبر: 234995تاریخ: 1400/4/3 00:00
سیدابراهیم رئیسی در آیین تجدید میثاق مسؤولان عالی قضایی با امام(ره) با اشاره به نتیجه انتخابات:
پیام مردم ایجاد تحول بر محور عدالت بود

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه ‌قضائیه و رئیس‌جمهوری منتخب صبح روز گذشته در آیین تجدید میثاق مسؤولان عالی قضایی با امام(ره) با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌هاست،‌گفت: میثاق با امام، میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کارکردن و تلاش کردن برای خداست و میثاق با امام توجه به مردم و مردمداری و مردمی بودن است. وی افزود: در سیره پاک امام توجه به مردم تشریفاتی و سیاسی و از نوعی که در تمام دنیا احزاب و گروه‌ها دم از مردم می‌زنند نبود و تفاوت‌شان با امام این است که در مکتب سیاسی امام توجه به مردم تشریفاتی نیست و امام نظر مردم را مورد توجه قرار می‌دادند. 
رئیسی با بیان اینکه در گفتمان امام بزرگوارمان توجه به محرومان و مستضعفان محوریت خاصی دارد، گفت: میثاق با امام، میثاق با عدالت و مجری عدالت بودن و عادل بودن و خواهان اجرای عدالت بودن است. وی با اشاره به اینکه امام قبل از پیروزی انقلاب تاکید داشتند باید جامعه‌ای برپا کرد که مبتنی بر اصول عقلانیت، معنویت،‌ عدالت و اخلاق باشد، گفت: امام تاکید داشتند باید جامعه‌ای مبتنی بر این مبانی بنا کرد و تلاش‌شان مستحکم کردن این مبانی بود و تاکید داشتند باید کار با تدبیر صورت گیرد. 
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه محضر روح مطهر امام و ملت عزیز عرض می‌کنم تلاش فرزندان شما در دستگاه قضایی این است که دستگاه قضایی را ملجأ و پناهی برای آنهایی قرار دهند که مورد ظلم واقع شده‌اند، تصریح کرد: سمت و سوی دستگاه قضایی آن است که پدری مهربان و ملجأ باشد و یکی از مسائل دستگاه قضایی مهربان بودن با مردم است. وی تاکید کرد: همه سازمان‌ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند و اگر مردم به سازمان و اداره دولتی یا قضایی پناه آوردند احساس کنند گره‌شان گشوده می‌شود و گشایشی در زندگی و کارشان ایجاد خواهد شد. رئیسی با اشاره به اینکه محور دوم آن است که به لحاظ قدرتی که قانون به قوه ‌قضائیه داده مقتدرانه عمل کند، اظهار داشت:‌ هر سازمان و دستگاهی یک مبانی قانونی دارد و قانون‌گذار به او جایگاهی داده است و به حساب قدرتی که قانون به سازمان یا دستگاه دولتی یا قضایی داده باید مقتدرانه عمل کند و این قدرت شخصی نیست. 
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه امروز نباید آزمون و خطا داشته باشیم، چون 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تمام دست‌اندرکاران تلاش کنند خواست امام و شهدا و رهبر انقلاب عملی شود،‌ تصریح کرد: این خواسته هم جدا از خواسته مردم نیست و آنچه امام فرمود و آنچه رهبر انقلاب بیان می‌کنند، خواست مردم است و ما به عنوان کارگزاران موظفیم آنچه خواست رهبر انقلاب و مردم است تحقق ببخشیم و محور اجرای عدالت است. وی با تاکید بر تلاش برای اجرای عدالت در جامعه اظهار داشت: خصوصا در دستگاه اجرایی باید تلاش شود در تمام لایه‌های آن عدالت حاکم شود، به نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کمتر شود و قضات‌مان کمتر گرفتار پرونده‌ها شوند، این لازمه‌اش تلاش دستگاه اجرایی برای ایجاد عدالت است و قطعا ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کاهش پرونده‌های قضایی کمک خواهد کرد. 
رئیسی ضمن بیان اینکه در ۲ سالی که بنده افتخار داشتم به عنوان عضو کوچکی از دستگاه قضا در خدمت مردم باشم، محور سند تحول و کار تحولی در دستگاه قضا را اجرای عدالت قرار دادیم، اظهار داشت: فعال کردن سامانه‌ها و بخش‌های رسیدگی به پرونده‌هایی که مردم دغدغه داشتند و به تاخیر افتاده بود، همه در راستای اجرای عدالت بود. الان هم اقداماتی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که بعضا ۲ تا ۳ برابر فعالیت همکاران افزایش یافته و در بعضی بخش‌ها چون سازمان ثبت تا 4 برابر افزایش یافته تا کار به نحوی انجام شود که دغدغه مردم در راستای نزدیکی به اجرای عدالت کمتر شود. رئیس‌جمهور منتخب افزود: در دولت تحول یک مساله مهم است که مردم خواسته‌اند و در این انتخابات، پیام مردم انجام تحول بوده که محور آن اجرای عدالت است و باید در دستگاه اجرایی، اجرای عدالت را دنبال کرد. 
 
* دیدار رئیسی و روحانی
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب و حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم روز گذشته با هم دیدار کردند. این دیدار که در دفتر رئیس دولت دوازدهم انجام شد، دومین دیدار رئیسی و روحانی بعد از انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری به حساب می‌آید. 
روحانی در جلسه روز گذشته هیات دولت با بیان اینکه همه باید به آقای رئیسی که 18 میلیون رای کسب کرده و رئیس‌جمهور منتخب مردم شدند یاری و کمک کنیم، اظهار داشت: به محض اینکه صبح روز شنبه وزیر کشور اعلام کرد نتیجه انتخابات روشن است در تماس با رئیس‌جمهور منتخب به ایشان تبریک گفتم و حضورا نیز خدمت ایشان رفتم و ضمن تبریک مباحث خوبی درباره سیاست خارجی، روابط بین‌الملل و مسائل داخلی و اقتصادی مطرح شد، البته این نوع جلسات را ادامه خواهیم داد و باید همه واقعیت‌های کشور دقیقا و بدون کم و کاست برای ایشان توضیح داده شود. 

Page Generated in 0/0071 sec