printlogo


کد خبر: 234996تاریخ: 1400/4/3 00:00
اخبار

منتخب مردم برای حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را به کار گیرد
دبیر شورای نگهبان گفت: مسؤولان باید قدردان این مردم همیشه در صحنه باشند و رئیس‌جمهور منتخب هم باید در دوران ریاست‌جمهوری تمام تلاش خود را کند تا مشکلات مردم عزیز را حل کند. آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به برگزاری موفق انتخابات، افزود: الحمدلله انتخابات با موفقیت کامل و بدون هیچ تنشی و در آرامش کامل برگزار شد. دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: جا دارد به رئیس‌جمهور منتخب، جناب آقای رئیسی به دلیل کسب رای مردم، تبریک و تهنیت عرض کنم و امیدوارم ان‌شاءالله ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری بتوانند مشکلات مردم را حل‌و‌فصل کنند. آیت‌الله جنتی اضافه کرد: باید بابت برگزاری این انتخابات با شکوه شاکر خداوند متعال باشیم و الحمدلله این رأیی که به رئیس‌جمهور منتخب داده شد، حتما همه و بویژه شخص رئیس‌جمهور منتخب باید قدردان این مردم همیشه در صحنه باشند و رئیس‌جمهور منتخب هم باید در دوران ریاست‌جمهوری تمام تلاش خود را کند تا مشکلات مردم عزیز را حل کند. 
***
حرف‌هایی نزنیم که باعث تخریب و تضعیف مجلس شود
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب به ما تذکر دادند باید مراقب باشیم حرف‌هایی نزنیم که باعث بهانه برای تخریب و تضعیف مجلس شود. در جلسه علنی روز گذشته مجلس در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: شما در پیشنهادات قبلی این طرح گفتید که صحبت‌های نمایندگان در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود، در حالی که متأسفانه برخی موارد انجام شده که به حیثیت مجلس و اعتماد نمایندگان به هیأت رئیسه آسیب می‌زند. وی افزود: مواردی اتفاق افتاده که در بودجه ویرایش‌هایی صورت گرفته که حتی صورت مساله عوض شده، در حالی که در صحن مجلس تصویب نشده است و هیأت‌رئیسه هم هیچ توضیحی نداده است؛ نمونه این موضوع درباره ضوابط کشت برنج است که در صحن مجلس یک چیز تصویب شد و در متن قانون چیز دیگری ثبت شد. بنابراین صرف اینکه اظهارات در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود، کفایت نمی‌کند. محمدباقر قالیباف، رئیس‌ مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده به متن مذاکرات مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: در متن مذاکرات قید شده است که کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی و با هماهنگی دستگاه‌های ملی و با تشخیص شورای آب استان تعیین می‌شود؛ در قانون بودجه هم آمده است که در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان انجام می‌شود و این نیز عین متن مذاکرات است. رئیس مجلس تأکید کرد: متأسفم که در پشت تریبون مجلس مدعی می‌شویم در صحن یک چیز تصویب می‌شود و در متن قانون چیز دیگری می‌آید. طرح این مطالب ظلم به مجلس است و من وظیفه دارم از مجلس دفاع کنم و بگویم چنین چیزی صحت ندارد. قالیباف گفت: درخواست من این است که حتما دوستان رعایت کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم اخیرا تذکر دادند موضوعاتی را بیان نکنیم که به دست دیگران برای تخریب و تضعیف مجلس بهانه بدهد. 
***
ناکام ماندن اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی
اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبه‌رو شد و هیچ گونه خسارت مالی و جانی نیز به دنبال نداشت. به گزارش نورنیوز، با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده درباره حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، اقدام بامداد دیروز پیش از آنکه صدمه‌ای به ساختمان وارد کند، خنثی شد و خرابکاران در پیگیری برنامه خود با شکست روبه‌رو شدند. هشیاری نهادها و سازمان‌های حفاظتی و امنیتی در زمینه شناسایی، کشف و مقابله با اقدامات خرابکارانه برای ضربه زدن به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نتوانسته خللی در تداوم برنامه‌های ایران در حوزه هسته‌ای ایجاد کند. چگونگی این رخداد و همچنین شناسایی عوامل آن از سوی مراجع مسؤول در دست بررسی و پیگیری است. همچنین یک مقام آگاه در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در این باره گفت:حادثه بامداد امروز (دیروز چهارشنبه) در یکی از ساختمان‌های مرتبط با سازمان انرژی اتمی، به هیچ وجه حمله پهپادی نبوده، بلکه احتمالا یک اقدام امنیتی خرابکارانه بوده است. این موضوع ارتباطی به حوزه مسؤولیتی قرارگاه پدافند هوایی کشور ندارد.
***
رایزنی نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان با عبدالله و اتمر
محمد ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، در آستانه سفر به اسلام‌آباد و مذاکره با مقامات این کشور درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، دیروز با دکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدارها تحولات جاری افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها در این رابطه تاکید کردند. دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طاهریان در دیدار عبدالله عبدالله نسبت به ادامه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان و حمایت کشورش از تلاش‌های صلح اطمینان داد. طاهریان در این دیدار تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران از راه‌‌حل سیاسی فراگیر در افغانستان از طریق مذاکره و گفت‌وگو حمایت می‌کند و طرفدار ادامه‌ جنگ و بحران در افغانستان نیست. 

Page Generated in 0/0141 sec