printlogo


کد خبر: 235026تاریخ: 1400/4/5 00:00
گزارش «وطن‌امروز» از تغییرات جدید در هیأت‌مدیره باشگاه استقلال
جابه‌جایی‌های پرحاشیه

زهره فلاح‌زاده: سرانجام چهارشنبه‌شب تغییرات گسترده‌ای در هیأت‌مدیره باشگاه استقلال صورت گرفت و وزیر ورزش با استعفای مهدی عبدیان و حجت نظری، ۲ عضو هیأت‌مدیره باشگاه موافقت کرد و پرویز مظلومی، داریوش دلفانی و اصغر ملکیان به عضویت هیأت مدیره این باشگاه درآمدند. برخلاف ۲ عضو مستعفی، وزیر ورزش هنوز با استعفای حمیدرضا آصفی موافقت نکرده و مشخص نیست تکلیف او چه می‌شود، چرا که آصفی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» اعلام کرد نمی‌تواند در استقلال بماند و احتمال جدایی‌اش زیاد است. از طرفی علی نامداری، شخصی که حامی باشگاه و مشاور هیأت‌‌مدیره هم بود نتوانست وارد هیأت‌مدیره شود. دلیل عدم حضورش گویا استعلام‌های منفی او بوده است. در واقع نامداری هم تلاش زیادی کرد که بتواند یکی از اعضای مهم باشگاه شود اما به در بسته وزارت خورد. البته حواشی استقلال پس از انتصابات جدید به پایان نرسید. از قبل هم مشخص بود با رفتن عبدیان، نظری و نامداری قرار نیست آنها سکوت کنند؛ افرادی که بدون هیچ رزومه ورزشی و به دلایلی همچون متمول بودن و برای کمک کردن به تیم به عضویت هیأت‌مدیره استقلال درآمده و در فصل اخیر توانایی خارق‌العاده‌ای هم از خود نشان نداده بودند. مشخص بود آنها پس از کنار رفتن و برای محبوب ماندن مصاحبه‌های تند و تیزی علیه باشگاه خواهند داشت. 
اولین ضربه را مهدی عبدیان به باشگاه استقلال زد. عبدیان در صفحه اینستاگرامش مخالفت خود را با ماندن مددی علنی کرد و گفت: تیم جدید هیأت‌مدیره را مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات بسته است، البته این خبر از طرف باشگاه تکذیب شد و گویا از او به قوه قضائیه هم شکایت شده است. عبدیان توسط رئیس لیدرهای سابق و یک خانم خبرنگار به احمد سعادتمند معرفی شد و مدیر وقت استقلال هم که نیاز به منابع مالی داشت تا بتواند هزینه‌های باشگاه را کم و کمتر کند، او را به وزارت ورزش معرفی کرد. وزارت ورزش هم که به دلیل بدهی‌های سنگین ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس حاضر شده بود یک دندانپزشک را برای تیم رقیب انتخاب کند، بدیهی بود با حضور فرد متمولی همچون عبدیان هم موافقت کند. عبدیان به استقلال آمد و حدود ۱۵ میلیارد تومان هم در روزهای ابتدایی به این تیم کمک کرد اما پس از شناخته شدن و کمی محبوب شدن بین هواداران، دیگر تلاشی برای حل کردن مشکلات مالی باشگاه و حتی کمک گرفتن از دیگران نکرد. او حتی با مدیرعامل باشگاه اختلافات شدیدی پیدا کرد و در رسانه‌ها علیه وی موضع می‌گرفت تا جایی که برخی خبرنگاران نزدیک به او اخبار وارونه‌ای را هم منتشر می‌کردند. 
حجت نظری، عضو سیاسی باشگاه استقلال در مدت حضورش در استقلال تنها به فکر تغییر چمن ورزشگاه امام رضا بود و در دفتر خود با ادمین‌های کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی جلسه حضوری برگزار می‌کرد.
هر دو عضو هیأت‌مدیره استقلال که بارها در مدت حضورشان در استقلال استعفا کردند و مورد موافقت قرار نمی‌گرفت، گمان می‌کردند این بار هم سلطانی‌فر، وزیر ورزش با استعفای آنها موافقت نمی‌کند. تا جایی که پس از موافقت هر روز علیه باشگاه موضع می‌گیرند و مصاحبه ترتیب می‌دهند. البته ماندن نظری منوط به حضور مجدد او در شورای شهر تهران بود که صلاحیتش رد شد. 
درست زمانی که انتصابات جدید در باشگاه استقلال اعلام شد، برخی افراد کنار رفته در کلاب هاوس اتاقی تشکیل دادند. نکته جالب ماجرا حضور پندار توفیقی، معاون سابق باشگاه استقلال در این اتاق بود. معاون سابق استقلال این بار هم توسط همان خبرنگار تریبون به دست شد. توفیقی که شریک تجاری مهدی عبدیان است و یکی از گزینه‌های مدیرعاملی در زمان سرپرستی احمد مددی از سوی شریکش هم بود، حرف‌های جالبی‌ زده است. او گفته به همراه نامداری و عبدیان در حال بستن قرارداد با بازیکنان جدید بوده است. اینکه او با چه سمتی در نقل و انتقالات استقلال همکاری کرده به کنار اما چرا این وظیفه را برعهده گرفته سؤال بزرگ‌تری است؛ کمک به استقلال بدون گرفتن پست و مقامی؟!
 
* چه کسی به او قول آمدن به استقلال را داده بود؟
اینکه فرهاد مجیدی لیستی به باشگاه نداده یک طرف، اینکه توفیقی اعلام کرده با چند بازیکن به توافق نهایی هم رسیده‌ایم، طرف دیگر ماجراست که قابل باور هم نیست. این در حالی است که عبدیان که قرار نبوده با مدیرعامل همکاری کند، چگونه فعالیت ویژه‌ای در نقل و انتقالات داشته است؟ از طرفی توفیقی گفته نامداری قرار بود کارگزار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای استقلال بیاورد که نمی‌داند چگونه وزیر ورزش متوجه شده و اجازه نداده است. نامداری به مدیر تیم تنها پیشنهاد داده و هیچ موقع باب مذاکره بین کارگزار و باشگاه را باز نکرده است. اگر استقلال قراردادش را با های‌وب فسخ می‌کرد و خبری از کارگزار پیشنهادی نامداری نمی‌شد، چه کسی پاسخگو می‌شد؟ مثل چک ۱۴ میلیارد تومانی او که مدتی پیش پاس نشد.
به گفته و تأیید حسین عبدیان، برادر عضو مستعفی هیأت‌مدیره، اعضا به دلیل مخالفت با برکناری فرهاد مجیدی استعفا کرده‌اند، در حالی که این استعفا برای ۳ هفته پیش و قبل از مصاحبه مجیدی علیه مدیریت باشگاه بوده است. یعنی استعفای آنها به دلیل اجرا نشدن مصوبات هیأت‌مدیره بوده نه مخالفت با برکناری فرهاد مجیدی. اگر کمی به عقب هم برگردیم هر دوی آنها موافق حضور مجدد مجیدی در استقلال نبودند و هر کدام گزینه‌های دیگری را به باشگاه پیشنهاد داده بودند. در یک جلسه آنلاین مدیران در زمان محمود فکری هم گزینه‌هایی همچون امیر قلعه‌نویی، مجتبی حسینی، جواد نکونام و در آخر فرهاد مجیدی پیشنهاد شده بود. حتی حجت نظری به همراه چند پیشکسوت به دنبال مذاکره با ساکت الهامی بودند تا هر طور شده جلوی مذاکره نهایی با فرهاد مجیدی گرفته شود اما حالا که عرصه را تنگ می‌بینند و می‌دانند دیگر نمی‌توانند در استقلال کاری از پیش ببرند، از آوردن نام فرهاد مجیدی به نفع خود استفاده می‌کنند. 
جالب‌تر اینکه نظری در آخرین مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی از احتمال جدایی فرهاد مجیدی خبر می‌دهد. او طوری به هواداران القا می‌کند که بدون حضور آنها استقلال نه امنیت دارد و نه آرامش؛ باشگاه نه درست مدیریت می‌شود و نه به موفقیت می‌رسد. گویی با وجود شخص او کوهی از مشکلات برداشته شد و استقلال در دوران او حال و روز خوشی داشته است. 
باشگاه استقلال هم اعلام کرده است که از فرهاد مجیدی حمایت همه‌جانبه می‌کند و این صحبت‌های اعضای کنار رفته استقلال بیشتر شیطنت است برای لطمه زدن به تیم. 
البته هواداران استقلال خواستار کنار رفتن مدیرعامل بودند اما وزارت ورزش احمد مددی را ابقا کرد و ۲ عضو دیگر را کنار گذاشت. هر چه هست استقلال نیاز به منابع مالی دارد تا بزرگ‌ترین سد راه آنها برای رسیدن به روزهای خوش کنار برود.
***
تکذیب دخالت بذرپاش در انتخاب اعضای هیأت‌مدیره استقلال 
شایعات درباره نقش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در تعیین اعضای هیات‌مدیره استقلال تکذیب شد. بعد از تغییرات در هیات‌مدیره باشگاه استقلال، مهدی عبدیان و حجت نظری ۲ عضو مستعفی هیات‌‌‌مدیره این باشگاه در اینستاگرام مدعی شدند تغییرات در ترکیب جدید هیات‌مدیره این باشگاه با دخالت مهرداد بذرپاش، رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور صورت گرفته است. یک منبع آگاه در وزارت ورزش و جوانان با رد شایعات منتشر شده، گفت: اعضای هیات‌مدیره استقلال توسط مجمع باشگاه استقلال انتخاب شده‌اند و افراد دیگری در این انتخاب نقش ندارند. 
***
چرا  دلفانی نیامده رفت؟

استعفا کردم چون به‌ناحق مورد هجمه قرار گرفتم

عضو مستعفی هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: متاسفانه یک عده به‌ناحق من و بقیه اعضای هیات‌مدیره و حتی مسؤولان کشور را مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه قرار دادند. داریوش دلفانی درباره استعفایش از هیات‌مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: توفیق داشتم که طی چند روز گذشته با اعتماد وزیر ورزش و جوانان و همچنین آقای علی‌نژاد، به عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال مسؤولیت خود را آغاز کنم. وی افزود: خدا شاهد است 40 سال از عمرم را از استقلال طرفداری کرده‌ام و با خوشحالی هواداران این تیم خوشحال و با ناراحتی آنها ناراحت شده‌ام. من یک فوتبالی بودم که از زمین خاکی به سطح مدیریتی باشگاه‌های شاخص کشور از جمله فولاد، شاهین بوشهر، استقلال اهواز و... رسیدم. با توجه به فضایی که یک عده هوادارنما و کسانی که مخل روند حرکتی باشگاه استقلال هستند به وجود آوردند، واقعا حس کردم حضور من نمی‌تواند در این باشگاه مثمر ثمر باشد. عضو مستعفی استقلال به فارس تاکید کرد: برنامه‌های خوبی داشتیم، تصمیم به ایجاد همدلی بین مدیریت و کادر فنی و سرمربی تیم گرفته بودیم و برنامه‌ریزی خوبی برای رسیدن استقلال به اوج داشیم اما متاسفانه یک عده به ناحق من و بقیه اعضای هیات‌مدیره و حتی مسؤولان خادم کشور را مورد حمله و هجمه ناجوانمردانه قرار دادند. شاید حضور تیم مدیریتی جدید برای یک عده ایجاد خطر می‌کرد، چون آماده مبارزه با هر عنصری بودیم اما آنها با فضاسازی سعی در توجیه عملکرد خود داشتند و در نهایت باعث شدند من از یکی از بزرگ‌ترین دلخوشی‌های زندگی‌ام بگذرم و از حضور در هیات‌مدیره استقلال کنار بروم.


Page Generated in 0/0060 sec