printlogo


کد خبر: 235038تاریخ: 1400/4/5 00:00
اخبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:
تهران در حوزه بهداشت و آموزش پایین‌ترین سرانه‌ را در کشور دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تهران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش‌و‌پرورش پایین‌ترین سرانه‌ را در کشور دارد. مسعود شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: به دنبال کاهش آهنگ ورود جمعیت به تهران هستیم تا بتوانیم به شرایطی دست یابیم که مهاجرت و رشد جمعیت در استان را کاهش دهیم و به شرایط پایدار برسیم. در مقایسه میزان ضریب آب در دسترس با توجه به سرانه جمعیت به رقمی بسیار نامطلوب می‌رسیم که همین امر موجب تدوین سند خشکسالی در وزارت نیرو شده است و در برنامه‌ای میان‌مدت با روش‌های بهینه‌سازی مصرف آب به دنبال کاهش مصرف آب هستیم. وی افزود: استان تهران از نظر توزیع اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان و آموزش‌و‌پرورش پایین‌ترین سرانه‌ها را در کشور داراست و با این وصف علت اشتیاق هموطنان برای مهاجرت به این استان و تمرکز در این استان، بهره‌مندی از امکانات بیشتر نمی‌تواند باشد و مولفه‌های دیگری وجود دارد که باید برایش چاره‌اندیشی کرد. 
***
دستور روحانی در پی سانحه اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها
رئیس‌جمهور در پیامی با ابراز تأسف از وقوع سانحه برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده‌ای از آنان شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده، تاکید کرد: متاسفانه تکرار چنین حوادث اندوه‌بار و غیرقابل جبران جاده‌ای نشان می‌دهد همه مسؤولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و همه‌جانبه در کاهش وقوع این گونه حوادث تلخ بیش از پیش تلاش کنند. 
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تأسف، وقوع سانحه دردناک برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها در محور زاهدان-آباده در دهشیر- یزد که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده‌ای از این عزیزان شد آحاد ملت ایران را اندوهگین و متأثر ‌کرد. اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه ناگوار را از صمیم قلب به خانواده‌های داغ‌دیده و جامعه علمی و آموزشی کشور تسلیت می‌گویم و برای جان‌باختگان این حادثه رحمت و مغفرت، برای آسیب‌دیدگان و مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و تسلی، مسألت دارم. متاسفانه تکرار چنین حوادث اندوه‌بار و غیرقابل جبران جاده‌ای نشان می‌دهد که همه مسؤولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و همه‌جانبه در کاهش وقوع این گونه حوادث تلخ بیش از پیش تلاش کنند. در این حادثه هم باید سریعا نسبت به بررسی علل وقوع آن اقدام و مقصر یا مقصران احتمالی را معرفی کنند. 
گفتنی است  در حادثه تصادف اتوبوس با تریلی در یزد ۵ سرباز معلم جان باخته و ۱۰ نفر مجروح شدند. 
***
جذب ۹۱ هزار اهدا‌کننده بزرگسال و خون بند ناف
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌‌ساز ایران تاکنون موفق به جذب 91089 اهداکننده بزرگسال و خون بند ناف شده است. به گزارش مهر، مهدی شادنوش، در بزرگداشت ششمین سالروز تأسیس شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز ایران، افزود: شبکه ملی سال ۹۴ با هدف سازماندهی، توسعه، ارتقای کیفیت، استاندارد‌سازی و هماهنگی و نظارت واحد بر فعالیت مراکز پذیره‌نویسی اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز به غیرخویشاوند آغاز به کار کرد و تاکنون به بیش از ۱۷ مرکز پذیره‌نویسی و ۳ بانک خون بند ناف توسعه یافته که پذیره‌نویسی از اهداکنندگان داوطلب برای اهدای سلول بنیادی خون‌ساز را انجام می‌دهند. وی افزود: این شبکه تاکنون موفق به جذب ۹۱۰۸۹ اهداکننده بزرگسال و خون بند ناف شده است که جذب بیش از 10 هزار نفر آن در همین دوران قرنطینه و کرونا انجام شده است که حاکی از عدم تأثیر‌پذیری زیاد کرونا بر فعالیت این مرکز است. 
***
واکسن «رازی کوو پارس» تا اوایل مهر وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود
عضو کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «رازی کوو پارس» گفت: پیش‌بینی می‌شود واکسن «رازی کوو پارس» اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی شود. دکتر سعید کلانتری در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا 3 - 2 هفته دیگر بتوانیم آنالیز بینابینی فاز دوم کارآزمایی بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل دهیم که در صورت رضایت این سازمان، مجوز فاز سوم صادر خواهد شد. وی تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: فاز دوم تست انسانی از ۶ خرداد آغاز شده است که ۲۹۴ نفر دوز اول و از این تعداد ۳۰ نفر (تا روز ۳۰ خرداد) دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند. به گفته کلانتری، مرحله اول واکسن «رازی کوو پارس» با حضور ۱۳۳ داوطلب با موفقیت به اتمام رسیده است. عضو کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «رازی کوو پارس» گفت: وقتی واکسن «رازی کوو پارس» را به دست مردم می‌رسانیم که مطمئن شویم واکسن، موثر و ایمن است. مطالعه علمی در این زمینه به دقت در حال انجام است و به هموطنان اطمینان می‌دهیم ایمنی‌زایی واکسن به دقت و متناسب با بالاترین استاندارد بررسی می‌شود. 
***
اعطای وام کم‌بهره ۵۰ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار بهزیستی
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: وام‌های کم‌بهره به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به خانواده‌های زن ‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی اعطا می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی‌فرید اظهار کرد: ۲۴۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. 

Page Generated in 0/0057 sec