printlogo


کد خبر: 235039تاریخ: 1400/4/5 00:00
افزایش آمار شهر‌های با وضعیت قرمز ونارنجی بیماری «کووید - 19» در کشور
هیچ نقطه‌ آبی کرونایی در کشور وجود ندارد

وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در بیشتر مناطق کشور زرد و نارنجی و در برخی شهرها قرمز است که این موضوع نشان از روزهای نگران‌کننده در صورت بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۵۸۸ نفر رسید. بر این اساس از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر دیروز جمعه چهارم تیرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۱۳۹۷ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت ۱۱۵ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۵۸۸ نفر برسد. خوشبختانه تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. تاکنون ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۵ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۰ دوز رسید.
 
* واکسیناسیون معلمان و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مرداد
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش از واکسیناسیون معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مردادماه خبر داد. محسن‌بیگی درباره تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای سال جدید تحصیلی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون معلمان گفت: ما نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم و بازگشایی مدارس از مهرماه ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گرفته است. وی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون معلمان را به مردادماه موکول کرده است، افزود: تا پایان مردادماه باید تمام معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس (رانندگان سرویس و...) واکسن کرونا دریافت کنند. در حال حاضر وزارت آموزش‌و‌پرورش در تعامل با وزارت بهداشت، داده‌های واکسیناسیون را بررسی و احصا می‌کند. وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار راننده‌ سرویس در ایران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معلم‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند. مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره شیوه بازگشایی مدارس، توضیح داد: ممکن است در سال تحصیلی جدید بنا بر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت غیرحضوری شود. برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه‌ آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. 
 
* 60درصد استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی
هفته جاری ۶ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار خواهند گرفت. بر اساس اعلام برنامه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از امروز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰، تعداد ۶ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار می‌گیرند. به گزارش ایسنا، شهرستان دیّر که هفته گذشته در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشت در هفته جاری به جمع شهرستان‌های تنگستان، عسلویه، کنگان، دشتستان و دشتی که در وضعیت قرمز بودند، می‌پیوندد. ۳ شهرستان گناوه، بوشهر و جم هم که هفته گذشته وضعیت نارنجی را تجربه کردند، در همین وضعیت ثابت می‌مانند اما شهرستان دیلم که در شرایط زرد قرار داشت، این هفته در شرایط نارنجی خواهد بود. بر اساس گزارش منتشرشده در برنامه ماسک، شهرهای قرمز کرونایی از جنوب به مرکز کشور گسترش یافته است و ۳۲ شهرستان از شنبه (امروز ۵ تیر ۱۴۰۰) در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت. همچنین ۱۷۴ شهرستان نارنجی و ۲۴۲ شهرستان نیز در وضعیت زرد بیماری کرونا خواهند بود. از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر، ۵۰ هزار و ۲۹۷ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزار و ۲۴۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. گفتنی است در حال حاضر هیچ نقطه آبی در کشور وجود ندارد. 
 

Page Generated in 0/0054 sec