printlogo


کد خبر: 235064تاریخ: 1400/4/6 00:00
دور دنیا

خشم جوانان بیکار سعودی از تبلیغات دولت برای جذب نیروی خارجی
در حالی ‌که بسیاری از جوانان عربستان از مشکل بیکاری رنج می‌برند یک آگهی استخدام در هند برای کار در متروی ریاض خشم بسیاری از جوانان سعودی را برانگیخت.
 به گزارش سعودی لیکس، اعلامیه‌ای در روزنامه‌ای در هند مبنی بر اینکه متروی ریاض به 24 کارمند هندی برای کار در پایتخت عربستان احتیاج دارد، خشم گسترده جوانان بیکار سعودی را برانگیخت. بر اساس این آگهی که به سرعت در هند گسترش یافت، عربستان به 24 بازرس نظارتی برای کار در متروی ریاض با حقوق
۶ تا ۱۱ هزار ریال سعودی نیاز دارد. جوانان سعودی خشم خود را از این آگهی ابراز داشتند؛ چرا که رژیم سعودی از بحران بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان و سعودی‌های بیکار داخل عربستان چشم‌پوشی کرده است.
 بسیاری از فعالان سعودی با ایجاد هشتگ‌هایی در توئیتر از این اقدام رژیم آل‌سعود انتقاد کردند. اغلب اوقات فارغ‌التحصیلان سعودی برای ابراز خشم خود از نرخ بالای بیکاری و افزایش تعداد بیکاران در داخل عربستان کمپین‌های آنلاین راه می‌اندازند. اخیرا روزنامه الاقتصادیه سعودی از کاهش نرخ بیکاری در این کشور تا پایان ۳ ماهه چهارم سال 2020 خبر داد. 
***
حماس خواستار تشدید مقاومت مردمی برای مقابله با شهرک‌سازی شد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با طرح جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری واکنش نشان داد. «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس دیروز شنبه خواستار تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری برای مقابله با شهرک‌سازی شد. القانوع در حساب توئیتر خود نوشت: «موافقت کابینه رژیم اشغالگر با طرح شهرک‌سازی مشتمل بر ۳۱ پروژه شهرک‌سازی در کرانه باختری بیانگر افراطی بودن کابینه نفتالی بنت، تداوم سیاست گسترش شهرک‌سازی، بلعیدن اراضی فلسطینیان و ریشه‌کنی اهالی آن است». وی خواستار تشدید انتفاضه و گسترش مقاومت مردمی در سراسر کرانه باختری برای مقابله با غول اشغالگری و پروژه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد. چهارشنبه گذشته کابینه رژیم صهیونیستی با اجرای ۳۱ پروژه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی در کرانه باختری موافقت کرد. این نخستین مصوبه کابینه نفتالی بنت در زمینه شهرک‌سازی است. 
***
برگزاری رزمایش مشترک نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری مانور مشترک نظامی بین ترکیه، آذربایجان و پاکستان خبر داد. ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ویژه آذربایجان، ترکیه و پاکستان ماه سپتامبر مانور نظامی مشترکی خواهند داشت. وی افزود: بر اساس دستورات رئیس‌جمهور آذربایجان، ۳ کشور برادر با یکدیگر مانوری مشترک ترتیب خواهند داد و این تصمیم گرفته شده است. این مانور در کشور آذربایجان برگزار خواهد شد. روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان طی چند سال گذشته به سرعت رو به توسعه نهاده است و این روند، پس از جنگ اخیر قره‌باغ افزایش چشم‌گیری یافت. طی ماه‌های اخیر مانورهای مشترک زیادی بین نیروهای نظامی ترکیه و آذربایجان برگزار شده است. همچنین ترکیه محصولات نظامی زیادی از جمله پهپادهای بیرقدار را به جمهوری آذربایجان صادر کرده است. 
***
9 کشته و مجروح در حمله با چاقو در شهر ورتسبورگ آلمان
در حمله یک فرد با چاقو در شهر ورتسبورگ آلمان دست‌کم 3 نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند. رسانه‌های آلمان خبر دادند که در حمله یک فرد با چاقو در شهر ورتسبورگ دست‌کم 3 نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند.  پلیس آلمان اعلام کرد فرد مظنون را دستگیر کرده است، البته پیش از دستگیری، پلیس به وی شلیک کرده و مجروح شده است. مقام‌های محلی بعدازظهر جمعه از عملیات پلیسی گسترده خبر دادند که اندکی بعد، پلیس اعلام کرد فرد مظنون را دستگیر کرده‌ است. 
روزنامه آلمانی بیلد نیز نوشت: حال برخی مجروحان وخیم گزارش شده است و پلیس نیز برای متوقف کردن مظنون این حادثه به پای وی شلیک کرده است. پلیس در اعلام خود تعداد دقیق قربانیان و مجروحان را اعلام نکرد و تنها بیان کرد در این حادثه چند نفر مجروح شده و تعدادی نیز جان خود را از دست داده‌اند. فیلم ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد که پلیس در حال مقابله با فردی است که ماسک به صورت زده و در دستانش چاقوی بلندی دارد. پلیس مسیرهای منتهی به منطقه وقوع حادثه را مسدود کرده و اجازه نمی‌دهد مردم به آنجا نزدیک شوند.

Page Generated in 0/0055 sec