printlogo


کد خبر: 235076تاریخ: 1400/4/6 00:00
اخبار

حداکثر ۱۰ سال حبس برای پدر مرتکب قتل فرزند
مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با اشاره به لایحه «تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند» و با بیان اینکه در همه نشست‌های فقهی و حقوقی، قصاص پدر منتفی اعلام شد و حداکثر ۱۰ سال حبس قطعی خواهد بود، گفت: مجازات تعیین شده کافی نیست اما تبصره‌هایی که با هدف بازدارنده و پیشگیرانه بودن تنظیم شده‌اند مفید هستند. باید در صورت تصویب، بر اجرای این قانون نظارت کرد و قوه ‌قضائیه گزارش مبسوطی جهت تنویر افکار عمومی به جامعه ارائه کند. اشرف گرامی‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح علل و اهمیت و چالش‌های تدوین لایحه «اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی» موسوم به لایحه «تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند» پرداخت و اظهار کرد: قانون مجازات اسلامی در هر موضوعی که جرم تلقی شود، مجازات تعیین کرده است. در این موضوع نیز مجازات وجود داشته اما طبق نظرات دریافتی، مجازات تعیین‌شده کافی نبوده است. در چنین جنایاتی همه طالب قصاص یا حبس ابد برای قاتل هستند. این حقوقدان ادامه داد: موضوع «رومینا» این عدم کفایت مجازات را برجسته کرد. از این رو قوه مجریه و قوه‌ قضائیه در تدوین، اصلاح و بازنگری آن تلاش کردند. این لایحه بار دیگر خلأ کافی نبودن قانون موجود، عدم مسؤولیت والدین، ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی و ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی برای کاهش این حوادث را برجسته کرد. این لایحه جای کار فراوانی دارد که باید منتظر تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس  بنشینیم. 
***
کشف ۹۰ درصد مواد مخدر در مرزهای ایران
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از ۳۸۰۰ نفر از فرزندان این کشور در نیروی انتظامی در راه مقابله و مبارزه با ورود مواد مخدر به کشور به شهادت رسیده‌اند. سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در نشست تخصصی «یاریگران زندگی- همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی- پیشگیری از اعتیاد»، بیان کرد: بیش از ۲۶۵ میلیون نفر در جهان درگیر مواد مخدر هستند. مواد مخدر یک موضوع استراتژیک برای جهان محسوب می‌شود و متاسفانه روند افزایشی اعتیاد به آن در جهان نگران‌کننده است که بر اساس گزارش‌ها، سال‌های گذشته این روند افزایشی را در تمام کشورها مشاهده می‌کنیم. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این ادعا را کند و مستنداتش هم موجود است که پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از جرم است؛ دلیل این ادعا هم شهدایی هستند که تقدیم شده‌اند. سردار اشتری با بیان اینکه بیشترین کشفیات متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در سال گذشته ۱۰۱۰ تن مواد مخدر (انواع مختلف که بیشتر آن تریاک است) کشف شده است. وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کشفیات ما در شرق کشور است و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که ۹۰ درصد کشفیات در مرز است و مابقی در داخل شهرهاست. 
***
برخورد با عوامل تولید و فروش داروی لاغری
سرپرست دفتر بازرسی رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از پیگیری قضایی برای دستگیری عاملان تولید و فروش داروی تقلبی گلوریا خبر داد. رسول ملکوتی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو در حوزه فروش مکمل‌های لاغری گلوریا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: فروش هر گونه مکمل و دارو در فضای مجازی غیرمجاز است و سازمان غذا و دارو در این باره رسیدگی خواهد کرد. وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله مردمی و بازرسی‌های میدانی و به دنبال محرز شدن وجود روانگردان آمفتامین (شیشه) در قرص‌های تقلبی گلوریا، مراتب از طریق دادستان و سرپرست جرائم پزشکی ناحیه ۲۶ تهران پیگیری شد. وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، جلسات متعددی با مراجع قضایی برگزار شد و با پیگیری پلیس امنیت و واجا، دستگیری عاملان تولید و فروش این دارو در دستور کار مراجع ذی‌ربط قرار گرفت. 
***
حادثه اتوبوسی با ۲۵ مصدوم در قم
دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه پراید ۲۵ نفر مصدوم شدند. مهدی فراهانی، سخنگوی اورژانس قم دیروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: در برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خودروی سواری پراید در ساعت ۴:۳۵ صبح امروز (دیروز) ۲۵ نفر مصدوم شدند. وی با اشاره به اینکه حال عمومی همه مصدومان حادثه خوب است، بیان کرد: مصدومان حادثه با ۶ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی قم منتقل شدند. این اتوبوس با ۳۵ مسافر از کوه‌دشت به سمت کرج در حرکت بود که بنا بر اعلام پلیس راه علت حادثه تغییر ناگهانی مسیر پراید اعلام شده است. 
***
آغاز توزیع کارت کنکوری‌ها از امروز
کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از امروز یکشنبه ۶ تیرماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود. کارت‌ شرکت در آزمون‌ سراسری همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز یکشنبه 6 تیر تا روز سه‌شنبه ۸ تیرماه برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان‌ شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام کنند. 

Page Generated in 0/0055 sec