printlogo


کد خبر: 235085تاریخ: 1400/4/6 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات برخی محکومان
به ‌مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و هفته قوه قضائیه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵ هزار و 156 تن ‌از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ قضائیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام و هفته قوه ‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قرار گرفت. 
***
کارآمدی و فسادستیزی شرط همکاری با ما است
سیدابراهیم رئیسی در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم پس از انتخابات 28 خرداد در برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما حاضر شد. رئیس‌جمهور منتخب در پاسخ به پرسشی درباره دیدارهای اخیرش با مسؤولان مختلف کشور، تصریح کرد: مسؤولان مختلف درخواست ملاقات دارند ولی سعی می‌کنم ملاقات‌هایم صرف ملاقات تبریک نباشد، چون از آن چیزی برای مردم درنمی‌آید و باید نشست‌مان با هر کسی ثمره‌ای برای دولت آینده داشته باشد، لذا ملاقات‌هایم را به نشست کاری تبدیل کرده‌ام. رئیسی تاکید کرد: اگر آقایان پیش من می‌آیند یا من خدمت‌شان می‌رسم در این باره بحث می‌کنیم که چگونه با هم همکاری کنیم و تقریبا بدون استثنا ملاقات‌ها به همکاری تبدیل شده است تا از آن یک همکاری فی‌مابین به وجود بیاید. یا اینکه آقایان وزرا اگر دیداری دارند گزارشی از عملکرد و پیشنهاد می‌دهند که در مجموعه‌شان چه کاری باید انجام شود و چه کارهایی قصد داشتند انجام دهند ولی موفق نشده‌اند و چرا موفق نشده‌اند. وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری با اعضای دولت فعلی گفت: بنا را گذاشته‌ایم که همه عزیزانی که در جای‌جای دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌های دولت همکار دولت باشند. شرط همکاری با دولت قبول داشتن من نیست و کسی که کرامت مردم را حفظ کند و گره‌گشایی از کار مردم کند می‌تواند همکار دولت باشد. عمیقا به شایسته‌سالاری معتقدم و اینکه طرف در کدام جناح و سلیقه هست مورد توجه ما نخواهد بود و کارآمدی و فسادستیزی و روحیه انقلابی و مردمی بودن شرایط همکاری با ما است. رئیسی با اشاره به خاطره آخرین تشرف سردار سلیمانی به مشهد مقدس گفت: حاج‌قاسم هر وقت به مشهد مشرف می‌شد خدمت‌شان می‌رسیدم و درباره مسائل مختلف صحبت می‌کردیم. یک بار مشرف شدند و ما دوست داشتیم در مراسم غبارروبی باشند و من از شبکه‌های ضریح دیدم که حاج‌قاسم گریه می‌کند و حال خاصی دارد. به دوستان گفتم که ایشان به داخل بیاید، هر چند این کار در مشهد مرسوم نبود اما حس من این بود که نقش ایشان در دفاع از حرم اهل‌بیت بسیار برجسته بوده و ایشان خادم برجسته حضرت است. وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت سند تحول قضایی پس از واگذاری این مسؤولیت بیان داشت: سند تحول قوه ‌قضائیه متکی به من نیست و این ریل‌گذاری بعد از من ادامه می‌یابد، هر چند باید این سند در حال ارتقا باشد. رئیسی درباره بدون تعارف‌ترین صحبت خود تصریح کرد: مردم بدانند ما به لطف خداوند اراده کردیم مشکلاتی که مردم با آن درگیرند را حل کنیم اما باید به دولت کمک کنند و ان‌شاءالله در جهت شکل گرفتن «ایران قوی» همه دست به دست هم دهیم. 
***
سامانه موشکی «جوشن» امسال عملیاتی می‌شود
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه این نیرو به دانش‌های نوظهور همچون لیزر، کوانتوم و دسترسی به فضا وارد شده است، گفت: سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود. به گزارش مهر، امیر علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود، گفت: پدافند هوایی ارتش به دانش‌های نوظهور همچون لیزر، کوانتوم و دسترسی به فضا وارد شده است. وی درباره پیشرفت‌های اخیر این نیرو، اظهار داشت: نقطه عطف پیشرفت‌های پدافند هوایی که به صورت جهشی پدافند را ارتقا داد، تدبیر و راهبرد کلان فرمانده معظم کل قوا بود.جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: این تدبیر کلان ایشان که توأم با حمایت‌های بسیار سازنده و اثرگذار سلسله‌مراتب در ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح بود باعث رشد جهشی و قابل ملاحظه پدافند هوایی شد. امیر الهامی اضافه کرد: مأموریت پدافند هوایی صیانت و دفاع از مرزها و آسمان جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر گونه تهدید هوایی است، بنابراین همه تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سامانه‌هایی که در سازمان رزم ارتش به حساب می‌آیند فقط شامل سامانه‌های راداری و موشکی نیستند، بلکه سامانه‌های دیگری هم هستند که جزو سامانه‌های پدافند هوایی هستند ولی در شناخت عامه مردم مغفول مانده یا اطلاعات بسیار کمی از آن در دسترس قرار دارد. وی گفت: در حوزه سامانه‌های راداری فعال و غیرفعال دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سال گذشته رونمایی و به چرخه عملیاتی اضافه کردیم. در حوزه سامانه‌های درگیری نیز یک سامانه موشکی جدید با نام سامانه جوشن را امیدوارم بتوانیم در سال جاری به چرخه عملیاتی خود اضافه کنیم. سامانه کنترل فرماندهی کاملا ایرانی را هم با تجربیات داخلی ساخته‌ایم.

Page Generated in 0/0055 sec