printlogo


کد خبر: 235101تاریخ: 1400/4/7 00:00
ماجرای تخریب ۲ سینمای قدیمی مشهد چه بود؟

مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» درباره حواشی تخریب ۲ سینمای قدیمی مشهد توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز درباره برخی حواشی تخریب ۲ سینمای قدیمی شهر مشهد گفت: مؤسسه بهمن سبز به عنوان بازوی سینماداری حوزه هنری از ۲ سال قبل با اجرای «طرح بازسازی و توسعه سینماها» اتفاقا در مسیر حفظ و احیای سینماهای ماندگار در کشور قدم برداشته و تا به امروز ۴۰ سینمای خاطره‌انگیز و قدیمی در کشور را با بازسازی و توسعه کامل به چرخه اکران بازگردانده است. 
حسینی عنوان کرد: همان‌طور که امروز بحران کرونا چالش بزرگی را پیش روی سالن‌های سینما و آینده آنها قرار داده است، از سال‌ها پیش به دلایل مختلفی نظیر لزوم تنوع اکران همزمان چند فیلم و برخورداری سالن‌ها از امکانات روز مطابق نیاز مخاطبان، به مرور سینماهای قدیمی تک‌سالنه متروکه شده و از مدار اقتصادی اکران خارج شدند. لذا مدل‌های جدید توسعه و روندهای آتی سینماها در دنیا اقتضا می‌کند سینماهای تک‌سالنه فرسوده و قدیمی با حفظ بنای اصلی و در قالب یک مجموعه فرهنگی به پردیس‌های مجهز چندمنظوره تبدیل شوند. 
وی ادامه داد: مؤسسه بهمن سبز در همین مسیر در کنار حفظ آن ۴۰ سینما، در ۲ سال اخیر ۵۴ سالن جدید را در همین سینماهای ماندگار احداث کرد که نمونه‌های جدید و هنرمندانه آن را می‌توان در پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ اصفهان، پردیس سینمایی عصر جدید گرگان، پردیس سینمایی بهمن شهرکرد، پردیس سینمایی بهمن سنندج، پردیس سینمایی بهمن تهران و... مشاهده کرد. لذا افزایش سرانه فرهنگی استان‌ها و بهره‌برداری فرهنگی از بناهای فرهنگی سیاست کلی ما بوده است. 
این مدیر سینمایی در ادامه افزود: همان‌طور که می‌دانید برخلاف شیوه‌های قدیمی احداث سینما با تمرکز سالن‌ها در یک راسته و با فواصل نزدیک به هم، با تغییر فضای شهری جامعه امروز نیاز به توزیع متوازن و مطابق با توسعه شهری سالن‌ها دارد. در این مسیر هر چند تمام تلاش برای حفظ سینماهای ماندگار است اما به طور مثال شما نمی‌توانید تمام سینماهای حول میدان انقلاب را توسعه دهید، چرا که اساسا به دلیل موقعیت مرکزی شهری، حضور در طرح ترافیک، تراکم انبوه و عدم وجود پارکینگ مجوز این کار صادر نمی‌شود؛ لذا آینده و افقی برای توسعه فرهنگی ندارند. تنها در صورت ارزشمند بودن و ثبت در میراث فرهنگی، امکان حفظ، مرمت و تبدیل شدن به موزه وجود دارد. 

Page Generated in 0/0059 sec