printlogo


کد خبر: 235110تاریخ: 1400/4/7 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با حمید درخشان درباره برد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و آینده تیم ملی
قهرمانی پرسپولیس دست خودش است

زهره فلاح‌زاده: پرسپولیس توانست در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر با حساب یک بر صفر از سد میزبان خود مس رفسنجان عبور کند تا دوئل قهرمانی با سپاهان همچنان برقرار باشد. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد قرمزپوشان در این دیدار و درباره آینده تیم‌ ملی فوتبال ایران در مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی قطر با حمید درخشان، پیشکسوت و ملی‌پوش اسبق تیم‌ پرسپولیس گفت‌وگو کرد.

***

* چند روز پیش تصادفی در جاده چالوس داشتید، اتفاقی برای شما افتاد؟
خدا را شکر به خیر گذشت و مشکل جسمی برای من پیش نیامد. 
 
* پرسپولیس توانست به یک برد اقتصادی دیگر دست پیدا کند. بازی با مس چطور بود؟
به نظر من بازی خوبی بود و پرسپولیس هم بازی خوبی ارائه داد. تیم بر حسب شخصیتی که دارد، روند خوبش را ادامه می‌دهد. طبیعی است تیم‌هایی که روبه‌روی پرسپولیس بازی می‌کنند، به دنبال گرفتن امتیاز باشند اما باید بگویم با توجه به تعویض‌هایی که یحیی در طول بازی انجام داد که خدا را شکر آنها هم خوب بازی کردند، پرسپولیس به 3 امتیاز دست یافت. تیم در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد و به بلوغ فکری رسیده است. همه همدیگر را خوب می‌شناسند و در زمین یکدیگر را خوب درک می‌کنند. درست است که بازی با یک گل به پایان رسید اما تیم‌ها در هفته‌های آخر تلاش می‌کنند کمتر گل بخورند. همین که پرسپولیس به برد دست پیدا می‌کند، یعنی کارها را بخوبی پیش می‌برد و مهم هم این است که به پیروزی برسد. 
 
* بازیکنی مثل مهدی ترابی که یکی از مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس در این فصل بوده، در حال حاضر در شرایط ایده‌آل قرار ندارد.
درست است اما همه بازیکنان نمی‌توانند در همه مواقع آماده باشند. به هر حال هر بازیکنی پس از درخشش در چند دیدار، کمی افت می‌کند اما باز هم رشد خواهد کرد. این فیزیولوژی بدن است و همیشه یک بازیکن نمی‌تواند ۱۰۰ درصد آماده باشد. مهدی جزو بازیکنان خیلی خوب پرسپولیس است و مطمئنا باز هم به شرایط ایده‌آل خود باز خواهد گشت. 
 
* پرسپولیس به پنجمین قهرمانی متوالی‌اش می‌رسد؟
پرسپولیس باید طوری به بازی‌ها نگاه کند که در هر دیدار به فکر برد باشد. از الان نمی‌توانیم بگوییم قهرمان می‌شود اما تیمی که بخواهد قهرمان شود، باید همه بازی‌های پیش رویش را پیروز شود. درواقع قهرمانی پرسپولیس در دست خود آنهاست. 
 
* قرار است قانون منع جذب خارجی‌ها برای فصل آتی برداشته شود. با توجه به این موضوع، مدیران باید همچنان با گل‌محمدی ادامه دهند یا به فکر مربی خارجی باشند؟
برداشتن این قانون الان کار درستی نیست، برای اینکه باشگاه‌ها هنوز به خارجی‌ها بدهکارند. چرا باید بدهی روی بدهی بیاید؟ به نظر من بهتر است روی داشته‌ها و مربیان داخلی سرمایه‌گذاری شود. تا چه زمانی باید مربی خارجی بیاوریم؟ ما مربی خارجی نداشتیم اما نایب‌قهرمان آسیا شدیم. 
 
* اواخر تیرماه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی استقلال و پرسپولیس به مصاف هم می‌روند؛ این بازی را چطور می‌بینید؟ ۲ تیم خیلی زود به هم نرسیدند؟
هدف تیم‌تان اگر قهرمانی است، فرقی ندارد، چه حالا به استقلال برسید چه در فینال. باید هر تیمی روبه‌رویت می‌ایستد را شکست بدهی تا بتوانی قهرمان شوی. به نظر من بازی خوبی می‌شود، البته شرایط پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر است. باید همه تلاشش را کند تا پیروز شود. پرسپولیس بازیکنان باتجربه‌تر و حاشیه کمتری نسبت به حریف دارد و فکر می‌کنم توانایی این را دارد که تیم رقیب را شکست دهد. 
 
* درباره تیم‌ ملی فوتبال هم صحبت کنیم. عده‌ای می‌گویند با توجه به نتایج خوبی که دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ ملی گرفته، باید به او زمان داد تا همچنان روی نیمکت ما بنشیند. گروهی دیگر می‌گویند باید در مرحله بعدی که گروه سخت‌تری خواهیم داشت، به فکر مربی بزرگ‌تری باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟
مربی بزرگ‌تر تا به ایران بیاید و با شرایط تیم آشنا شود و ‌شناخت پیدا کند، هم زمانبر است و هم تفکرات او بزودی در تیم جا نمی‌افتد. من مخالف حضور مربی بزرگ در تیم‌ ملی نیستم ولی زمان زیادی می‌طلبد. حسن آقای اسکوچیچ این است که چند سال است در ایران است و در فوتبال ما کار کرده است. او شناخت کافی نسبت به بازیکنان دارد و تقریبا با خصوصیات اخلاقی آنها آشناست. نسبت به فرهنگ ما و شخصیت‌های متفاوت بازیکنان ما هم شناخت دارد. به نظر من فدراسیون از اسکوچیچ حمایت کند و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای او در نظر بگیرند. فکر می‌کنم او بتواند در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی هم موفق شود. 
 
* گزینه‌هایی همچون کارلوس کی‌روش و علی دایی در فضای مجازی مطرح شده‌اند. به نظر شما گزینه‌های خوبی برای تیم‌ ملی هستند؟
اگر این اتفاق بیفتد، اشتباه بزرگی است. آقای کی‌روش را فراموش کنید. بازیکنان زمان حضور او با جان و دل برای تیمش دفاع می‌کردند و فلسفه بردن نداشتیم. بازی‌ها را بر اساس اتفاقات، بردهای اقتصادی و جان دادن بازیکنان می‌بردیم. ایشان اگر مربی موفقی بود از کلمبیا بیرونش نمی‌کردند. علی دایی و مابقی مربیان داخلی همیشه یک هجمه روی‌شان است و این فشار نمی‌گذارد تا تمرکز داشته باشند. به نظر من داخلی‌ها نمی‌توانند به تیم‌ ملی کمک کنند و اجازه بدهند تا اسکوچیچ کارش را ادامه دهد. 
 
* تیم ما به جام‌جهانی صعود خواهد کرد؟
تیم خیلی خوبی داریم. با توجه به برد صددرصدی در بحرین در دور قبل، تیم‌های روبه‌رو در دور بعد حساب ویژه‌ای روی ما باز می‌کنند و احترام زیادی برای ما قائل خواهند بود؛ می‌توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم. 

Page Generated in 0/0098 sec