printlogo


کد خبر: 235135تاریخ: 1400/4/7 00:00
اخبار

حدادعادل:
به دولتی از جنس رزمندگان جبهه و اهل جهاد نیاز داریم
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این انتخابات خدا و مردم حجت را بر ما تمام کردند، گفت: مردم مشکلات دارند و رفع این مشکلات هم ساده نیست و گذشتن از اینها مساعی همه را می‌خواهد و همه باید جهادی کار کنند. باید دولتی روی کار بیاید که بدنه آن مانند رزمندگان و ایثارگران جنگ و جبهه کار کنند و هیچ عذری پذیرفته نیست. 
غلامعلی حدادعادل در جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار داشت: بعد از انتخابات ۹۶ با آسیب‌شناسی و جرح و تعدیل در مدل جمنا، به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی رسیدیم که نخستین آزمون آن انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و با کسب ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس توانستیم مجلسی تشکل دهیم که به فرمایش رهبر انقلاب، مجلس تراز انقلاب است. حال ممکن است در عرض ۱۴ ماه چند خطا هم صورت بگیرد که اینها حداقلی است اما اگر بخواهم تنها به یک خدمت این مجلس اشاره کنم، قانون اقدام راهبردی در رفع تحریم‌های هسته‌ای است که خود این دولت اثر این قانون را در مذاکرات هسته‌ای مشاهده کرد و مجلس عزت کشور را نشان داد. وی به نقش پررنگ برخی شخصیت‌ها در حصول پیروزی برای جریان انقلابی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در ماه‌های بعد از آغاز به‌کار مجلس از خیلی از نیروها در داخل مجلس و شورای ائتلاف اخلاص دیدیم و باید از برادرم دکتر قالیباف تشکر کنم که ایشان از ماه‌ها پیش که برای ریاست‌جمهوری بحث داشتیم، صریحا اعلام کرد اگر آیت‌الله رئیسی به صحنه بیاید من نخواهم آمد و ایشان به این هم عمل کردند. اگر جز این بود انتظار همکاری مجلس و دولت متصور نبود و الان یک وفاق و صداقت عمیق و باطنی بین آقایان رئیسی و قالیباف، روسای دولت و مجلس هست که بنده گواهی می‌دهم به هیچ وجه تاکتیکی و ظاهری نیست. 
***
تعطیلات تابستانی مجلس از 30 به 15 روز کاهش یافت
عضو هیأت‌رئیسه مجلس از کاهش 15 روزه تعطیلات تابستانی مجلس خبر داد و گفت: تعطیلات تابستانی مجلس پیش از این 30 روز بود که در مجلس فعلی به 15 روز کاهش پیدا کرد. 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تعطیلات تابستانی مجلس که پیش از این 30 روز بود به 15 روز کاهش یافت. وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده مجلس در ۲ مرحله این تعطیلات 15 روزه را استفاده خواهد کرد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس ادامه داد: نخستین هفته از 15 روز تعطیلی تابستانی مجلس در تیرماه و دومین هفته آن در شهریورماه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفعه قبل مجلس 4 هفته متوالی جلسه علنی داشته، در این مرحله ۲ هفته جلسه علنی دارد، بنابراین هفته بعد هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خواهد بود و هفته پس از آن نیز نخستین هفته تعطیلات تابستانی مجلس است. وی افزود: بر این اساس مجلس در ۲ هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت و همان‌طور که گفتم هفته دوم تعطیلات تابستانی مجلس در شهریورماه خواهد بود. 
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
سربازان ستون اقتدار نیروهای مسلح هستند
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدیدالورود منطقه پدافند هوایی جنوب (بوشهر)، گفت: کارکنان وظیفه دوشادوش سایر نیروهای انسانی نقش خطیر و ارزنده‌ای در تولید امنیت و صلابت ایران اسلامی دارند. 
وی افزود: سربازان، ستون اقتدار نیروهای مسلح هستند که با اطاعت‌پذیری و ولایتمداری، وحدت کلمه و عظمت ایران اسلامی را تحقق می‌بخشند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح مایه عزت کشور و موجب ترس دشمنان است، گفت: کارکنان وظیفه دوشادوش سایر نیروهای انسانی نقش خطیر و ارزنده‌ای در تولید امنیت و صلابت ایران اسلامی دارند. 
امیر صباحی‌فرد با تاکید بر اجرای طرح «مهارت‌آموزی» کارکنان وظیفه، خاطرنشان کرد: ارتقای جذابیت دوران خدمت برای سربازان، خانواده‌ها و اصلاح نگرش جامعه، افزایش نشاط و رضایت در طول دوران خدمت سربازی، افزایش اثربخشی خدمت کارکنان وظیفه و تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح و افزایش مهارت‌های شغلی، کارورزی و آمادگی برای ورود به بازار کار از جمله دستاوردهای طرح مهارت‌آموزی است. 
***
انتقاد راشاتودی از اقدام آمریکا در مسدود کردن رسانه‌های حامی مقاومت
شبکه راشاتودی در گزارشی با انتقاد از اقدام اخیر دولت آمریکا در مسدود کردن دامنه بین‌المللی وب‌سایت‌های برخی رسانه‌های نزدیک به مقاومت، این اقدام را حمله آشکار به مطبوعات و رسانه‌های خارجی ضدامپریالیسم خواند.  ریچارد مدهرتس، خبرنگار انگلیسی در گزارشی در شبکه روسی راشاتودی درباره اقدام اخیر وزارت دادگستری آمریکا در مسدود کردن دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی و مقاومت نوشت: مسدود کردن سایت‌های مرتبط با ایران پیام روشنی به سراسر جهان می‌فرستد و آن این است که واشنگتن مزاحم رسانه‌هایی خواهد شد که جرأت به خرج می‌دهند تا روایت مورد تایید آمریکا را به چالش بکشند و صدای‌شان را خاموش می‌کند. این خبرنگار در گزارشش آورده است: اقدام اخیر دولت بایدن، حمله آشکار به مطبوعات و رسانه‌های خارجی است. آمریکا به طور ویژه سراغ پایگاه‌های خبری ضدامپریالیستی رفت و آنها را بست. تمام این وب‌سایت‌های خبری در کشورهایی هستند که محور مقاومت را شکل می‌دهند و نمایان‌کننده  ماهیت اصلی سیاست خارجی آمریکا هستند. 

Page Generated in 0/0057 sec