printlogo


کد خبر: 235144تاریخ: 1400/4/8 00:00
سینما

اکران سینما به «دینامیت» رسید
دبیر شورای صنفی نمایش اعلام کرد فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سید مسعود اطیابی از چهارشنبه این هفته روانه پرده سینماها می‌شود. 
مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه آخر این شورا گفت: مقرر شد فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان از چهارشنبه این هفته به نمایش درآید. وی تأکید کرد: طبق رایزنی‌هایی که با صاحبان این فیلم داشتیم، آنها در نهایت راضی به این اکران شدند. به گفته مرتضی شایسته، از میان ۲ فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان هم که هر ۲ برای اکران اعلام آمادگی کرده‌اند، یک فیلم انتخاب و برای آغاز اکران از این هفته یا هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. دبیر شورای صنفی نمایش درباره دیگر تصمیمات شورا در این جلسه به مهر گفت: درباره بدهی سینماداران به صاحبان آثار که سیدغلامرضا موسوی، رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان در نامه‌ای خواستار رسیدگی به آن شده بود، همه موارد به سینماداران اطلاع داده شد تا طی یک هفته در زمینه تسویه این بدهی اقدام شود. شایسته افزود: فیلم‌های سینمایی «زد و بند» به کارگردانی و نویسندگی داوود نوروزی، «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و فیلم سینمایی «مورچه‌خوار» به کارگردانی شاهد احمدلو هم آماده اکران هستند که درباره اکران آنها هفته آینده در شورای صنفی اکران تصمیم‌گیری خواهد شد. 
***
هانیه توسلی در «چهره به چهره» بازی می‌کند
هانیه توسلی، بازیگر فیلم داستانی «چهره به چهره» به کارگردانی بابک بهرام‌بیگی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم داستانی «چهره به چهره» به کارگردانی بابک بهرام‌بیگی و تهیه‌کنندگی مهدی کوهیان آغاز شد. این فیلم که دومین تجربه بهرام‌بیگی است، این روزها در شهرستان کاشان در حال فیلمبرداری است. پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری این پروژه تا ۴۰ روز ادامه داشته باشد. هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقار، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و شبنم مقدمی بازیگران «چهره به چهره» هستند. در خلاصه داستان این فیلم داستانی آمده است: «سرنوشت آدم‌ها مثل خیابان‌های شهر، گاه در چهارراهی به هم می‌رسند و از هم عبور می‌کنند، گاهی موازی هم پیش می‌روند. گاهی هم سرنوشت مثل کوچه بن‌بستی است». بابک بهرام‌بیگی پیش از این فیلم «یک روز طولانی» را کارگردانی کرده است. مهدی کوهیان نیز پیش از این تهیه چند فیلم مستقل از جمله مستند سینمایی «قاضی و مرگ» به کارگردانی حسن خادمی و فیلم سینمایی «پرو» به کارگردانی بهزاد نعلبندی را بر عهده داشته است. 
***
بهنام بهزادی برای «پرندگانی که خواب می‌بینند» پروانه ساخت گرفت
 شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت ۴ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای صدور پروانه ساخت موافقت خود را برای تولید 4 فیلمنامه سینمایی اعلام کرد. 
فیلمنامه‌های «نطق‌نویس» به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور، کارگردانی نگار آذربایجانی و نویسندگی مشترک فرشته طائرپور و پویا مهدوی‌زاده؛ «طپش دریا» به تهیه‌کنندگی محمدرضا محمدی، کارگردانی میرزا ابوالفضل عطار زورآبادی و نویسندگی جاوید سبحانی؛ «پلی در غبار» به تهیه‌کنندگی سعید بشیری، کارگردانی مسعود مددی و نویسندگی مشترک مسعود مددی و میترا تیموریان و «پرندگانی که خواب می‌بینند» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بهنام بهزادی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

Page Generated in 0/0051 sec