printlogo


کد خبر: 235158تاریخ: 1400/4/8 00:00
اخبار

دایی و رونالدو حداقل تا چه زمانی آقای گل مشترک جهان خواهند بود؟
فوق‌ستاره تیم ‌ملی فوتبال پرتغال حداقل تا ۲ ماه دیگر نمی‌تواند رکورد مشترکش با علی دایی را بشکند. کریستیانو رونالدو که چهارشنبه هفته گذشته در تساوی 2-2 تیم ‌ملی فوتبال پرتغال مقابل فرانسه در دور پایانی مرحله گروهی یورو 2020 موفق شد هر ۲ گل تیم تحت‌ هدایت فرناندو سانتوس را به ثمر برساند و سرانجام شمار گل‌های ‌زده ملی خود را به عدد 109 افزایش دهد تا با رکورد علی دایی به عنوان برترین گلزن تاریخ در رده ملی برابر شود، با شکست یک بر صفر یکشنبه‌شب پرتغال مقابل بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2020 فرصت شکستن رکورد اسطوره فوتبال ایران در این تورنمنت را از دست داد. رکورد علی دایی حداقل تا ۲ ماه دیگر شکسته نخواهد شد، چرا که تیم ‌ملی پرتغال تا تاریخ اول سپتامبر (10 شهریور) بازی نخواهد داشت؛ روزی که باید در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 به مصاف ایرلند برود. پرتغال سپس در تاریخ‌ 4 سپتامبر (13 شهریور) در دیداری دوستانه به مصاف قطر می‌رود و ۳ روز پس از آن (16 شهریور) در انتخابی جام‌جهانی با جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد که به نظر می‌رسد رونالدوی 36 ساله بتواند در این ۳ بازی با افزودن بر شمار گل‌های ملی‌اش به تنهایی به عنوان رکورددار گل‌های ‌زده ملی قلمداد شود. علی دایی بین سال‌های 1993 تا 2006 آمار 109 گل‌زده را در 149 بازی ملی با پیراهن ایران از خود برجای گذاشت. کریستیانو رونالدو هم که از سال 2003 در عضویت تیم ‌ملی پرتغال است، تاکنون در 179 بازی ملی، 109 گل به ثمر رسانده است. 
***
مخالفت وزارت ورزش با استعفای ۲ عضو هیأت‌مدیره استقلال
وزارت ورزش و جوانان با استعفای ۲ نفر از اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال مخالفت کرد. چهارشنبه هفته گذشته بود که وزارت ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای از کنار رفتن مهدی عبدیان و حجت نظری از هیات‌مدیره باشگاه استقلال و اضافه شدن داریوش دلفانی، علی‌اصغر ملکیان و پرویز مظلومی به جمع اعضای هیات‌مدیره این باشگاه خبر داد. هنوز یکی، دو روز از اعلام این خبر نگذشته بود که داریوش دلفانی و حمیدرضا آصفی ‌بنا به دلایلی تصمیم به کناره‌گیری از هیات‌مدیره باشگاه استقلال گرفتند. اگر چه کناره‌گیری این ۲ نفر در رسانه‌ها اعلام شده بود اما وزارت ورزش با استعفای هر دوی آنها مخالفت کرد. باید دید که آصفی و دلفانی پس از مخالفت وزارت ورزش با استعفای‌شان به کار خود در جمع آبی‌پوشان ادامه خواهند داد یا تصمیم آنها برای کناره‌گیری جدی خواهد بود. 
***
درگیری خونین در ورزشگاه آزادی در حاشیه لیگ پاورلیفتینگ
در حاشیه برگزاری رقابت‌های لیگ پاورلیفتینگ در مجموعه ورزشی آزادی، درگیری خونینی رخ داد و طی آن یکی از اعضای تیم کرمانشاه مورد ضرب‌‌و‌جرح شدید قرار گرفت. یک روز پس از خبر جنجالی سیلی و فحاشی سرپرست تیم هیات کرمانشاه به یکی از داوران حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ پاورلیفتینگ که به تعلیق این فرد از سوی کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی منجر شد، بعد از ظهر روز یکشنبه، ورزشکاران تیم هیات کرمانشاه پس از کسب عنوان سوم لیگ پاورلیفتینگ در حالی ‌که در محوطه چمن بیرون از سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مشغول صرف ناهار بودند، به یکی از هم‌تیمی‌های‌شان حمله کردند و او را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند. شدت این حمله به حدی بود که به گفته ورزشکار مضروب و تعدادی از افراد حاضر در محل درگیری، اعضای تیم همگی به سمت سعید کاکولکی حمله‌ور شدند و با ضربات مشت و لگد چانه و بینی او را شکستند تا جایی که خون زیادی از صورت او سرازیر شد. این اتفاقات در مجموعه ورزشی آزادی و محوطه بیرونی سالن ۱۲ هزار نفری رخ داد و مشخص نیست چرا عوامل حراست مجموعه ورزشی آزادی واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته‌اند؟
***
محرومیت ۴ ساله ۲ بدنساز ایران به دلیل دوپینگ
۲ ورزشکار پرورش‌اندام ایران، یکی به دلیل امتناع از دادن تست دوپینگ و دیگری ارتکاب دوپینگ به مدت ۴ سال محروم شدند. مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: در شانزدهمین دوره مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی کشور، ۲ ورزشکار یکی به دلیل ارتکاب دوپینگ و دیگری امتناع از دادن تست دوپینگ با محرومیت ۴ ساله روبه‌رو شدند. او خاطرنشان کرد: این ۲ ورزشکار مهرداد زند و حمید سقایی بودند. نفر اول از دادن تست دوپینگ امتناع کرد و تست دوپینگ نفر دوم مثبت اعلام شد. روشنی در خاتمه درباره میزان محرومیت این ورزشکاران تصریح کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام با توجه به شعار سلامت‌محور کردن رقابت‌ها و مبارزه با دوپینگ، تمام تلاش خود را برای کنترل هر چه بیشتر در این مورد خواهد داشت و با خاطیان براساس قوانین برخورد خواهد کرد. به همین منظور این ۲ ورزشکار به خاطر تخلفات رخ داد، ۴ سال از حضور در مسابقات محروم خواهند بود. 

Page Generated in 0/0059 sec