printlogo


کد خبر: 235167تاریخ: 1400/4/8 00:00
اخبار

10 میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره تعداد افراد در انتظار صدور کارت ملی هوشمند گفت: حدود 10 میلیون نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند که در صورت تامین بدنه کارت ملی، کمتر از ۵ ماه با ظرفیت ماهانه 5/2 میلیون کارت آنها نیز صادر خواهد شد. سیف‌الله ابوترابی درباره آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: تا پایان هفته گذشته ۵۱ میلیون و 145 هزار و 840 کارت ملی صادر شده است. وی درباره تاریخ پایان فرآیند صدور کارت ملی هوشمند گفت: ما ماهانه توان تولید 5/2 میلیون کارت را داریم اما مساله مهم تامین بدنه است که اگر این مهم محقق شود ثبت احوال می‌تواند در کمتر از ۵ ماه کارت ملی هوشمند افراد باقیمانده را نیز صادر کند. 
***
برگزاری آزمون سراسری 1400 بدون هیچ تغییری نسبت به پارسال
سخنگوی سازمان سنجش گفت: آنچه درباره طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو مطرح می‌شود مربوط به ۲ سال آینده است و آزمون سراسری ۱۴۰۰ بدون هیچ تغییری نسبت به پارسال برگزار می‌شود. فاطمه زرین‌آمیزی در پاسخ به این سوال که موضع سازمان سنجش درباره کاهش سهم کنکور در موضوع پذیرش داوطلبان دانشگاه چیست؟ افزود: سازمان سنجش آموزش کشور یک سازمان مجری است و بر اساس قوانین بالادستی اقدام به برگزاری آزمون‌های مختلف و موظفی خود می‌کند و شرایط و تغییراتی که طی هفته گذشته توسط مراجع ذی‌صلاح و رسانه‌ها عنوان شد برای آزمون سراسری ۱۴۰۰ نیست. سخنگوی سازمان سنجش تأکید کرد: هر تغییری برای آزمون‌های سراسری حداقل یک سال قبل به اطلاع ذی‌نفعان آزمون رسانده می‌شود، بنابراین داوطلبان با آرامش خاطر نسبت به حضور در جلسه آزمون اقدام کنند و نگران هیچ موضوعی در قالب تغییرات آزمون در سال ۱۴۰۰ نباشند. 
***
۳۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مصرف آب ۲۰ درصد شهروندان تهرانی بالاست، به‌ همین خاطر شهر تهران در زمره شهرهای پرمصرف آب قرار گرفته است. قاسم تقی‌زاده‌خامسی درباره وضعیت تنش آبی و کم‌آبی اظهار کرد: منظور از تنش آبی، قطعی آب نیست، ما وقتی از تنش آبی حرف می‌زنیم یعنی چنانچه میزان مصرف در مقابل تامین آب افزایش یابد، آب دچار افت فشار می‌شود. به ‌گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران، در حال حاضر ۳۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی (نقطه سربه‌سر) قرار گرفته‌اند. وی ظرفیت مخازن آب سدهای کشور را ۵۰ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: ظرفیت مخازن پشت سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته ۲۸درصد کاهش یافته است. تقی‌زاده‌خامسی در ادامه از مصرف‌کنندگان آب در بخش خانگی، رستوران‌ها و... دعوت کرد برای گذر از تنش آبی طی تابستان امسال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه‌های فرسوده آب، تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار در کشور اعتبارات خوبی از محل تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب پیش‌بینی شده است. 
***
رگبار و رعد‌و‌برق همراه با وزش باد شدید موقت در ۱۱ استان کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ۱۱ استان کشور طی روزهای آینده، از وزش باد شدید و توفان گردوخاک در شرق خراسان و زابل خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: طی ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شرق و ارتفاعات شمالی هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از چهارشنبه (۹ تیر) تا آخر هفته جاری با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: از پنجشنبه (۱۰ تیر) نیز برقراری این شرایط جوی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود. به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۹ تیر) در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ تیر) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوب سمنان، خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود. 
***
کلاهبرداری با حساب‌های اجاره‌ای
گرداننده سایت شرط‌بندی مسابقات فوتبال که با حساب‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. در ‌پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان، مشاهده‌ شد برخی سودجویان با تبلیغ سایت‌های جعلی قمار و شرط‌بندی به کلاهبرداری از شهروندان اقدام کرده‌اند. با توجه به مدارک موجود درباره یکی از این سایت‌ها، بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی، کارشناسان موفق شدند فرد موردنظر را شناسایی کنند و با توجه به مستندات پرونده افراد دیگری نیز مورد شناسایی قرار گرفتند که حساب‌های بانکی خود را در اختیار این سایت قرار داده و مبالغی را دریافت کرده بودند‌. با اخذ دستور مقام قضایی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان در این باره خاطرنشان کرد: اخیرا مدیران کانال‌ها و سایت‌های قمار و شرط‌بندی برای اینکه از کلمه شرط‌بندی در تبلیغات خود استفاده نکنند، موضوع پیش‌بینی را مطرح کرده و از کاربران می‌خواهند پنل کاربری خود را شارژ و مسابقات مختلف را پیش‌بینی کنند.

Page Generated in 0/0064 sec