printlogo


کد خبر: 235181تاریخ: 1400/4/8 00:00
اخبار

مراسم تحلیف «سیدابراهیم رئیسی» ۱۴ مرداد در مجلس برگزار می‌شود
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب پنجشنبه ۱۴ مردادماه با حضور مقامات خارجی و داخلی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 
سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با مهر درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از جانب مقام معظم رهبری، مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی مراسم تحلیف «سیدابراهیم رئیسی» پنجشنبه ۱۴ مرداد در سالگرد صدور فرمان مشروطیت، در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. 
وی افزود: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه ‌قضائیه و اعضای شورای نگهبان که طبق قانون اساسی باید در جلسه حضور داشته باشند، از برخی مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی نیز دعوت به عمل آمده است. 
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بین‌المللی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی ستادی با ۱۱ کمیته مسؤولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع‌رسانی، امنیت و حراست، امور بهداشتی و... مراسم تحلیف را عهده‌دار شده است. 
موسوی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی «محمدعلی قلی‌ها» را به عنوان رئیس این ستاد منصوب کرده است. وی تاکید کرد: در برگزاری مراسم تحلیف، پروتکل‌های بهداشتی متناسب با وضعیت پاندمی کرونا در نظر گرفته شده و ستاد کرونای مجلس در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است. 
***
فرمانده  کل ارتش:
با اعتقاد به جوانان می‌توان بسیاری از گره‌ها را باز و مشکلات را حل کرد
فرمانده کل ارتش گفت: باید به جوانان امیدوار و خوش‌بین بود و زمینه‌های حضور در عرصه‌های مختلف اعم از حضور در رزمایش‌ها، بازدید از دستاورد‌ها و پروژه‌های نظامی، شرکت در المپیاد‌های علمی، ورزشی، نظامی و... را برای آنها فراهم کرد. 
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در جمع فرماندهان و مسؤولان دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن تأکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی و عملی دانشجویان این دانشگاه، گفت: تجربیات و اندوخته‌های خود را به عنوان الگوی تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح در اختیار آنها قرار دهید و متقابلا از ایده‌ها، عملکرد و فعالیت سایر دانشگاه‌های نظامی بهره‌برداری کنید تا زمینه‌های تقویت و تعالی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان محور تربیت فرماندهان آینده ارتش بیش از پیش فراهم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه مقام استادی از بالاترین مقام‌هاست، افزود: تا جایی که امکان داشته باشد، با افتخار از دریافت مشاوره استادان در حوزه‌های تخصصی استفاده می‌کنم و این را به همه فرماندهان هم توصیه می‌کنم که از ظرفیت استادان به بهترین وجه برای تقویت یگان خود و تحول سازنده در اجرای مأموریت‌ها بهره‌مند شوند. 
موسوی با اشاره به اینکه با اعتقاد به جوانان و دادن مسؤولیت به آنها می‌توان بسیاری از گره‌ها را باز و مشکلات را حل کرد، اذعان داشت: باید به جوانان امیدوار و خوش‌بین بود و زمینه‌های حضور در عرصه‌های مختلف اعم از حضور در رزمایش‌ها، بازدید از دستاورد‌ها و پروژه‌های نظامی، شرکت در المپیاد‌های علمی، ورزشی و نظامی و... را برای آنها فراهم کرد. 
***
کانادا مثل سارق حرفه‌ای بر سر کوچه ایستاده و فریاد دزد دزد می‌زند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره کشف گور دسته‌جمعی جدید در کانادا اظهار داشت: هر بار که این اخبار را می‌شنوم فکر می‌کنم کانادا مثل سارق حرفه‌ای است که بر سر کوچه ایستاده و فریاد ‌آی دزد ‌آی دزد دارد. 
سعید خطیب‌زاده در ادامه بیان کرد: کانادا سال‌هاست با دانستن سابقه ننگین خود درباره حقوق بومیان با دروغ‌های شاخدار و نمایش‌های فریبکارانه سعی می‌کند خود را مدافع حقوق بشر و طرح‌کننده موضوعات حقوق بشری نشان دهد، در حالی که در گذشته خودش این چنین تاریخ سیاهی دارد و همه اینها را برای انحراف افکار عمومی و انحراف توجهات از این تاریخ انجام می‌دهد، غافل از اینکه حقیقت هیچ‌گاه پنهان نمی‌ماند. 
خطیب‌زاده ادامه داد: اینکه دولت کانادا سعی می‌کند مسؤولیت این جنایت‌ها را گردن کلیسا بیندازد نشان می‌دهد هنوز هم دولت کانادا مسؤولیت قطعی خود را نپذیرفته است و اقدامی جهت رفع کامل نگرانی‌های بومیان کانادا و جامعه بین‌الملل انجام نمی‌دهد. دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: کشف ۷۵۰ جسد تنها از یک گور جمعی در مدرسه در حالی است که بسیاری از مدارس شبانه‌روزی باقی مانده‌اند که هزاران کودک بومی به اجبار در آن مدارس اسکان و شکنجه شده‌اند و گزارش‌های تلخی درباره رفتار با آنها وجود دارد که با هیچ استانداردی نمی‌خواند. با هر منظری که نگاه کنیم یک نسل‌زدایی شرم‌آور در این جغرافیا اتفاق افتاده است و اینکه ایران و سایر کشورها خواستار تحقیق بین‌المللی با مدیریت سازمان ملل هستند، از این رو است که دولت کانادا نشان داده صلاحیت رسیدگی بی‌طرفانه به این اتفاق تلخ در تاریخ خود را ندارد. وی گفت: ما همچنان در کنار سایر کشورها خواستار بررسی ابعاد این جنایت تاریخی و نسل‌زدایی در کانادا هستیم. 

Page Generated in 0/0065 sec