printlogo


کد خبر: 235253تاریخ: 1400/4/10 00:00
اخبار

اتفاق عجیب در بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به ایران با اقلام غیرمجاز
بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به ایران با حاشیه‌های عجیبی همراه بود و این تیم را در آستانه بازی‌های المپیک توکیو وارد دردسر جدیدی کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در حالی پس از برگزاری چند دیدار دوستانه در ژاپن به ایران بازگشت که در بدو ورود به کشور، اتفاقات عجیبی برای این تیم در فرودگاه افتاد و برخی اعضای این تیم به دلیل همراه داشتن اقلام غیرمجاز خوراکی، باعث معطلی چند ساعته تیم ‌ملی در فرودگاه امام خمینی(ره) شدند. تیم ملی بسکتبال پیش از این هم به دلیل همراه آوردن تعدادی گوشی تلفن همراه با دردسر مواجه شده بود. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تیم ‌ملی ایران باید کمتر از یک ماه دیگر در المپیک توکیو به مصاف حریفان خود برود. به نظر می‌رسد مسؤولان برای برطرف شدن این معضل باید چاره‌ای بیندیشند و نهادهای ذی‌ربط، تمام مسائل حاشیه‌ای بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به ایران را پیگیری و بررسی کنند.
***
رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد
رنکینگ جدید فدراسیون جهانی والیبال پس از رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 اعلام شد. رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2021 با قهرمانی برزیل و نایب‌قهرمانی لهستان خاتمه پیدا کرد. در این دوره از مسابقات فرانسه در جایگاه سوم ایستاد و اسلوونی هم چهارم شد. شاگردان ولادیمیر آلکنو امسال نتوانستند عنوانی بهتر از دوازدهمی را کسب کنند. تیم ‌ملی کشورمان در این دوره 5 پیروزی و 10 شکست در کارنامه خود ثبت کرد. در پایان مسابقات لیگ ملت‌ها رنکینگ فدراسیون جهانی اعلام شد و به این ترتیب تیم‌های برزیل، لهستان و روسیه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. تیم ‌ملی والیبال کشورمان که پیش از لیگ ملت‌ها در رده هشتم قرار داشت، در رده‌بندی جدید FIVB عنوان دوازدهم را به دست آورد و حتی پایین‌تر از ژاپن ایستاد. به این ترتیب ایران تیم دوم آسیا شد.
***
تهران اولویت استقلال برای میزبانی از الهلال
 باشگاه استقلال اولویت‌های اول و دوم خود را برای میزبانی از الهلال اعلام کرد. به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مواضع این باشگاه برای میزبانی در دیدار با الهلال عربستان را اعلام کرد. در این نامه آمده است با توجه به نقض مصوبه هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف در مرحله گروهی که منتج به حضور استقلال در کشور عربستان شد، این باشگاه همچنان تهران و ورزشگاه آزادی را اولویت اصلی خود برای میزبانی از حریف عربستانی می‌داند و بر احقاق حقوق باشگاه بزرگ استقلال اصرار و تاکید دارد. در ادامه این نامه آمده است باشگاه استقلال در صورت عدم موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال الوصل امارات در شهر دوبی را به عنوان میزبان در نظر دارد و از فدراسیون فوتبال و کمیته بین‌الملل این فدراسیون درخواست کرده جهت اخذ مجوز از فدراسیون فوتبال این کشور بر اساس مقررات اقدامات لازم را انجام دهد. 
***
تکلیف حضور کشتی‌گیران خارجی و ملی‌پوش در لیگ روشن شد
 در حالی ‌که سازمان لیگ کشتی هنوز آیین‌نامه برگزاری لیگ برتر امسال را نهایی نکرده، تکلیف کشتی‌گیران ملی‌پوش و خارجی برای حضور در این مسابقات روشن شده است. سازمان لیگ فدراسیون کشتی همچون ادوار گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین کرده تا رقابت‌های لیگ برتر امسال را بلافاصله بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ آغاز کند. 
بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به زمان برگزاری رقابت‌های جهانی (مهرماه)، سوت آغاز لیگ برتر کشتی آزاد ایران در سال ۱۴۰۰ نیز در همین ایام‌ زده شود. البته سازمان لیگ هنوز آیین‌نامه برگزاری لیگ برتر کشتی در سال ۱۴۰۰ را نهایی نکرده اما گفته می‌شود تکلیف استفاده از کشتی‌گیران خارجی و ملی‌پوش روشن شده و تیم‌ها باید طبق این روال عمل کنند. گفته می‌شود امسال نیز قرار است هر تیم با ۲ ملی‌پوش در لیگ برتر شرکت کند. ضمن اینکه باشگاه‌ها اجازه عقد قرارداد با ۳ کشتی‌گیر خارجی را دارند که البته می‌توانند همزمان از ۲ نفر از جمع آنها در لیگ استفاده کنند. از سوی دیگر وضعیت استفاده از کشتی‌گیران ملی‌پوش هم مشخص است و ملاک سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای عقد قرارداد و جذب این کشتی‌گیران، مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ است. بدین ترتیب آخرین مسابقه بین‌المللی رسمی پیش از لیگ برتر ملاک تعیین ملی‌پوشان و جذب آنهاست. البته این موضوع هنوز قطعیت نیافته و باید تا زمان اعلام رسمی آیین‌نامه و ابلاغ آن به باشگاه‌ها منتظر ماند. مسابقات کشتی قهرمانی جهان در ۲ بخش آزاد و فرنگی طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهرماه به میزبانی اسلو، پایتخت نروژ برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0056 sec