printlogo


کد خبر: 235276تاریخ: 1400/4/10 00:00
طی 24 ساعت ۱۱هزار و ۷۴۸ بیمار «کووید-۱۹» شناسایی شدند و ۱۳۷ بیمار جان خود را از دست دادند
موج پنجم کرونا به تهران رسید

در حالی که آمارها حکایت از آن دارد که پایتخت وارد موج پنجم کرونا شده است، پیش‌بینی می‌شود تهران هفته آینده بار دیگر شرایط قرمز کرونایی را تجربه کند. 
در این زمینه نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به افزایش بار بیماری کرونا در پایتخت، گفت: اگر روند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، تهران قرمز خواهد شد. 
وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: تا هفته گذشته روند سینوسی و ثابتی داشتیم اما در طول یک هفته اخیر افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم و البته آمار مرگ‌و‌میر به صورت تاخیری تغییر خواهد کرد. با این اوصاف می‌توان رسما اعلام کرد که یک هفته است وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم. 
توکلی افزود: در ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰۰ مورد بستری و ۶۴۰۰ مراجعه سرپایی داشتیم و در مجموع ۴۴۰۰ بیمار بستری در تهران داریم. 
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها مبتلا به کدام گونه‌ جهش‌یافته کرونا هستند، اظهار کرد: رفتاری که از ویروس مشاهده می‌کنیم مربوط به انواع جهش‌یافته است. 
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره علت افزایش بار بیماری در تهران، تصریح کرد: بخشی به علت رفتار ویروس جهش‌یافته و بخش دیگر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ زیرا در فصل گرما قرار داریم و رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت تهویه صحیح برای افراد سخت‌تر می‌شود که این موارد عاملی برای افزایش بار بیماری است. 
 
* مرگ 137 نفر در 24 ساعت
در حالی که آمار مربوط به مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا طی روزهای گذشته روندی صعودی به خود گرفته بود، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این آمار تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۰۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲ هزار و ۵۹۰ دوز رسیده است. 
از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۷۴۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که هزار و ۲۲۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۵۷ نفر رسید. متاسفانه در طول این ۲۴ ساعت، ۱۳۷ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر رسید. 
 ۳ هزار و ۱۸۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. 
 
* تزریق بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن در تهران
در حالی که تهران در حال ورود به وضعیت قرمز است این سوال در بین مردم به وجود آمده که هم‌اکنون در این کلانشهر چه میزان واکسن تزریق شده است. فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این سوال گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شده است. 
دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: به دلیل اختلال ۱۰ تا ۱۴ روزه در تامین دوز دوم واکسن کرونا در تهران شاهد ازدحام در مراکز واکسیناسیون بودیم. برخی از مردم به اشتباه تصور می‌کردند سهمیه واکسن آنها می‌سوزد. 
او افزود: سهمیه تمام افراد بالای ۷۰ سال و سایر افراد در اولویت که فاز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، محفوظ است. 
زالی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران راه‌اندازی شده است. طبق آمار ۲۵ درصد از مراکز تجمیعی واکسن در تهران قرار دارد. 
فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: با افزایش و افتتاح مراکز تجمیعی واکسیناسیون جدید به دنبال جلوگیری از ازدحام هستیم. 
زالی گفت: ارسال پیامک به واجدان شرایط فعال است و نوبت‌دهی بر اساس ارسال همین پیامک انجام می‌شود. 

Page Generated in 0/0056 sec