printlogo


کد خبر: 235277تاریخ: 1400/4/10 00:00
اخبار

تدوین سند ملی 
مهارت تا اشتغال سربازان
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سند ملی مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه تدوین‌شده و در سیر مراحل تصویب قرار گرفته است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر در سی‌و‌هفتمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه و مردم، بیکاری و معیشت است که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند و رؤسای قوای سه‌گانه، رئیس‌جمهور منتخب، فرماندهان عالی‌‌‌رتبه نیروهای مسلح نیز نسبت به اشتغال جوانان دغدغه دارند. جوانانی که در کسوت سربازی، دفاع مردمی و نیروهای مسلح مردم پایه را پی‌ریزی و تحقق می‌بخشند، باید برای اشتغال‌شان پس از سربازی فکر اساسی کرد که یکی از زمینه‌های تحقق این کار، تربیت سرباز ماهر و حرفه‌ای است. وی افزود: باید از ظرفیت نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی کشور برای رفع موانع و مشکلات اشتغال استفاده کرد. سرباز حرفه‌ای کسی است که در ضمن خدمت، مهارت‌های مختلف را یاد بگیرد و توانمندی لازم را برای ورود به بازار کار کسب کند. ما می‌خواهیم با تحقق شعار ورود سرباز، خروج سرباز ماهر و حرفه‌ای، ضمن فراهم کردن محیط جذاب و بانشاط در حین خدمت سربازی، ۸ سال پس از خدمت در کنار سرباز منقضی خدمت قرار بگیریم تا زمینه اشتغال وی را فراهم کنیم. سردار سپهر در ادامه اعلام کرد: سند ملی مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه تدوین و در سیر مراحل تصویب قرار گرفته است. وی افزود: معاون هماهنگی و اقتصادی استانداران سراسر کشور به عنوان نمایندگان قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی در استان‌های کشور هستند.
***
رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور
سخنگوی سازمان انتقال خون از رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استان‌های قزوین با ۳۴ درصد، خوزستان با ۳۳ درصد و خراسان رضوی با ۲۴ درصد رشد، بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشته‌اند. وی افزود: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۳۰ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند و از این تعداد ۵۱۰ هزار واحد خون اهدا شده است. همچنین ۷۳ هزار و ۵۰۰ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگان بار اول در سراسر کشور بوده است. دکتر بشیر حاجی‌بیگی ادامه داد: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۸۳ هزار و ۷۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است. باید توجه کرد بیشترین میزان اهدای خون در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بوده است. حاجی‌بیگی با اشاره به وضعیت اهدای خون بانوان در کشور گفت: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ میانگین شاخص اهدای خون بانوان در کشور 5/4 درصد بوده است. 
***
درگیری مسلحانه پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان کرمان از درگیری رزمندگان قرارگاه ابوذر استان با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در کویر لوت خبر داد و گفت: در این درگیری ۲ شرور مسلح هنگام تیراندازی به سمت ماموران هلاک شدند. سردار عبدالرضا ناظری اظهار کرد: شامگاه سه‌شنبه هشتم تیرماه ماموران یگان تکاوری۱۱۴ شهرستان بم که بر اساس اقدامات اطلاعاتی از تردد کاروان موتوری اشرار در دشت سمسور مطلع شده بودند، در یک نقطه از همین منطقه کویری با ۲ قاچاقچی موتورسوار رو‌به‌رو و با آنان درگیر شدند. وی افزود: راکبان هر ۲ موتوسیکلت در مواجهه با ماموران غافلگیر شده و به سمت آنان آتش گشودند که با سرعت عمل و موضع‌گیری مناسب نیروها، این ۲ قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیدند و از آنان ۲ قبضه سلاح جنگی با مهمات مربوط به همراه ۱۹۳ کیلو مواد مخدر تریاک کشف شد. 
***
100 میلیون تومان برای ورود به قمارخانه لاکچری
گردانندگان یک قمارخانه بزرگ در تهران که از قماربازان 100 میلیون تومان ورودی دریافت می‌کردند در عملیات پلیس دستگیر شدند. سرهنگ ‌احمد میرزایی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: از چندی قبل گزارش‌های زیادی به پلیس رسید مبنی‌ بر اینکه افراد متعددی به یک خانه در شمال تهران رفت‌و‌آمد دارند و این موضوع باعث سلب آسایش ساکنان و ایجاد احساس ناامنی شده است. پس از این گزارش‌ها پرونده‌ای تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: با تلاش چند ماهه پلیس امنیت اخلاقی و انجام تحقیقات میدانی، مشخص شد این محل یک قمارخانه بزرگ است. بنابراین پس از دریافت مجوز‌های قضایی، عملیات دستگیری این افراد اجرا شد و در این رابطه ۱۰ نفر از گردانندگان این قمارخانه بزرگ در یکی از محلات شمال تهران دستگیر شدند. سرهنگ میرزایی با بیان اینکه افراد برای شرکت در هر جلسه قمارشان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به‌ عنوان ورودی پرداخت می‌کردند، بیان کرد: گردش مالی این مرکز قمار بیش از ۱۰ میلیارد تومان بود. سرکردگان این قمارخانه از اوباش سابقه‌دار در نزاع و قلدری در ملأ عام هستند که پرونده این افراد پس از بررسی‌های انتظامی به مراجع قضایی ارجاع شد.
***
ادامه توزیع بدون محدودیت انسولین
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه توزیع انسولین بدون محدودیت ادامه دارد، از تامین و توزیع داروهای مرتبط با کرونا در داروخانه‌های هلال‌احمر خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به معضلات تامین داروهای بیماران خاص اظهار کرد: در زمینه تأمین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران مبتلا به دیابت در سال ۹۹ با کمبود‌های مقطعی مواجه بودیم. داروخانه هلال‌احمر با تمهیدات اندیشیده شده و مدیریت صحیح سعی کرده تا در سخت‌ترین شرایط نیز انسولین مصرف‌کنندگان تأمین شود. 

Page Generated in 0/0059 sec