printlogo


کد خبر: 235279تاریخ: 1400/4/10 00:00
کشف ۱۰۱۰ تن مواد مخدر در سال ۹۹

مجاورت ایران با افغانستان باعث شده بخشی از مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا از کشور ما صورت گیرد. بر همین اساس، پلیس مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته توانست بیش از یک‌هزار تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کند. 
در همین رابطه سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: سال گذشته نیروی انتظامی مجموعا ۱۰۱۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کرد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: کشور افغانستان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد مخدر در شرق کشور ما قرار گرفته است و تقریبا سالانه بر اساس آماری که سازمان ملل اعلام می‌کند، ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا، در کشور افغانستان تولید می‌شود. وی ادامه داد: یک راه توزیع مواد مخدر، مسیر شمالی است که کشور افغانستان از آن مسیر مواد مخدر خارج می‌کند و یک مسیر جنوبی است که از افغانستان به پاکستان و از پاکستان وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شود و بخشی نیز از طریق دریای عمان به سایر کشور‌ها ارسال می‌شود. 
سردار کریمی افزود: مسیری که ما در آن قرار داریم به عنوان مسیر بالکان معرف است. این مسیر به‌صرفه‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به بازار نهایی مصرف که همان اروپاست، محسوب می‌شود. بر اساس آمار موجود ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان از مسیر بالکان عبور می‌کند که شامل کشور ما هم می‌شود. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه بیان کرد: تا امروز ۳۸۳۲ نفر از همکاران‌مان در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند. برای حفظ نظم و آرامش و سلامت، پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر حوزه نظم و امنیت در سلامت هم نقش دارد. برای پیشگیری از دچار شدن افراد جامعه به اعتیاد، سال گذشته نیروی انتظامی مجموعا ۱۰۱۰ تن انواع مواد مخدر کشف کرد و هیچ کشوری در دنیا نیست که این حجم از مواد مخدر به آن وارد و توسط پلیس کشف شود. 
وی افزود: در کشف مواد مخدر از استانداردهای جهانی عبور کرده‌ایم، در دنیا میزان کشفیات نسبت به تولید بسیار پایین است ولی ما تقریبا ۳ برابر نرم جهانی میزان کشفیات را در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ثبت کرده‌ایم و این جای تبریک دارد. 

Page Generated in 0/0050 sec