printlogo


کد خبر: 235288تاریخ: 1400/4/10 00:00
اخبار

جانشین فرمانده سپاه:
هیچ فرد و سیستمی در اقدام خرابکارانه در تأسیسات کرج آسیب ندیده است
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اخیرا اقدام خرابکارانه از سوی دشمنان در منطقه البرز ناکام ماند و به هیچ فرد و سیستمی آسیب وارد نشد. 
سردار علی فدوی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) که در محل سالن شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، گفت: ۴۲ سال است دشمنان نظام و انقلاب با تمام توان خود برای تضعیف انقلاب اقدام کرده‌اند ولی در هیچ موردی به پیروزی نرسیدند. جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه طی بیش از ۴۰ سال گذشته جبهه حق انقلاب اسلامی همواره بر جبهه باطل شیطان بزرگ آمریکا پیروز بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: اخیرا اقدام خرابکارانه از سوی دشمنان در منطقه البرز ناکام ماند و به هیچ فرد و سیستمی آسیب وارد نشد. 
این مسؤول تصریح کرد: تلاش‌های مذبوحانه کسانی که ضعیف هستند و جرأت و تصور اینکه اقدام علنی را انجام دهند ندارند و دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند، نتیجه‌ای برای آنها نداشته است. سردار فدوی گفت: سپاه به لحاظ اینکه از ابتدای انقلاب وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را داشته، در ۱۰ سال اول در راستای پیروی از امام خمینی(ره) و همچنین بیش از ۳۰ سال در پی دستورات و فرمان‌برداری از امام حاضرمان این روند را ادامه داده و می‌دهد و مسلماً برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی سپاه پیش‌قدم خواهد بود. 
****
خانزادی در دیدار فرمانده نیروی دریایی فرانسه مطرح‌کرد
اعتراض به حضور شناورهای آمریکایی و اروپایی در خلیج‌فارس
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور شناورهای اتحادیه اروپایی و آمریکا در نزدیکی سواحل ایران، نمی‌تواند بدون اعتراض بماند، این ترکیبات امنیتی نامطلوب، باید تعلیق شود. 
امیر دریادار حسین خانزادی در دیدار دریاسالار وندایر، فرمانده نیروی دریایی ارتش فرانسه با اشاره به موقعیت ژئو استراتژیک کشورمان در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال اقیانوس هند و در موقعیت ویژه‌ای واقع شده است و بسیاری از کارشناسان ژئوپلیتیک، از ایران با عنوان قلب زمین یاد می‌کنند. وی افزود: یکی از دلایل این موضوع ظرفیت بسیار خوب گذرگاهی، انرژی و همچنین وجود تنگه‌های بسیار مهم در این منطقه است. 
دریادار خانزادی ادامه داد: در حالی ‌که منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان یک منطقه امن و باثبات است اما در سال‌های گذشته ما شاهد ناامنی‌های زیادی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب بودیم و به همین دلیل وجود نیروهای ائتلاف در منطقه خلیج‌فارس را درک نمی‌کنیم و معتقدیم دلیل اصلی این حضور آن است که گفت‌وگو بین نیروهای دریایی موثر کمرنگ شود. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما با دقت تحرکات نیروهای ائتلاف را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: امروز مجموعه‌ای از شناورهای آمریکایی و اروپایی و همین‌طور کشور فرانسه در منطقه خلیج‌فارس حضور دارند اما ما تمام حرکات و شناورهای آنها را حتی از فواصل دور رصد و رهگیری می‌کنیم و تحت مراقبت داریم. 
خانزادی خاطرنشان کرد: اینکه شناورهای اتحادیه اروپایی و همین‌طور آمریکایی‌ها در نزدیکی سواحل ما هستند، نمی‌تواند بدون اعتراض بماند و ما معتقدیم این ترکیبات امنیتی نامطلوب، امنیت جمعی را تقویت نمی‌کند و باید به حالت تعلیق در بیاید. 
***
گفت‌وگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران
وزیران خارجه عربستان و آمریکا در رابطه با ایران گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه ۲۰ که در ایتالیا برگزار شد با یکدیگر دیدار ‌و گفت‌وگو کردند. در این دیدار در رابطه با شراکت‌های راهبردی میان ۲ کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و رایزنی شد. وزیران خارجه عربستان و آمریکا همچنین درباره آنچه دخالت‌های تخریبی ایران در منطقه خواندند، بحث و تبادل‌ نظر کردند. بن فرحان و بلینکن همچنین مدعی حمایت ایران از حوثی‌های یمن ‌و دیگر گروه‌های به اصطلاح آنها تروریستی و افراطی شدند. 
***
تخت‌روانچی در شورای امنیت:
ایران یکی از قربانیان حملات سایبری است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ایران یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل برای آسیب زدن به تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ساخته شده بود. 
مجید تخت‌روانچی در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت که برای بررسی امنیت فضای سایبری برگزار شده بود، طی سخنانی گفت: فضای سایبری فرصت‌های طلایی را برای بشر فراهم می‌کند تا به طور مداوم تمام جنبه‌های زندگی خود را توسعه و ارتقا دهد. 
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد روند نگران‌کننده‌ای از اتهام‌زنی‌های سیستماتیک برخی کشورها به کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیت‌های مشابه در فضای سایبری به آنها بوده‌ایم، دلیل این اتهام‌زنی‌ها را صرفا انگیزه‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به طور مشترک برای آسیب زدن به تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ساخته شده بود. 

Page Generated in 0/0059 sec