printlogo


کد خبر: 235309تاریخ: 1400/4/12 00:00
اخبار

برخورد با خاطیان احتمالی اتفاقات تیم ‌ملی بسکتبال در فرودگاه
رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن ابراز تاسف از اتفاقات اخیر در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: نباید اشتباه چند نفر را مغرضانه به کل تیم ‌ملی تعمیم دهیم. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، رامین طباطبایی در پی انتشار خبر حمل اقلام ممنوعه توسط بعضی اعضای تیم ‌ملی بسکتبال پس از بازگشت از اردوی تدارکاتی ژاپن در فرودگاه حضرت امام(ره)، ضمن اظهار تاسف عمیق از این اقدام، گفت: هیچ‌گونه دفاعی از این تخلف نداشته و نخواهیم داشت. رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: جهت ضرورت حفظ حریم اخلاق و حرمت اعضای شریف کادر فنی و بازیکنان، ضمن اینکه این موضوع از طریق مراجع مربوط در حال رسیدگی است، این فدراسیون ضمن رد شایعات مغرضانه مرتبط با همه نفرات تیم و انتساب یک امر خلاف واقع به کل تیم ملی، که متاسفانه بهانه‌ای برای جریان‌سازی رسانه‌های معاند فراهم کرده، موضوع را با حساسیت تحت بررسی داشته و روند رسیدگی را از مجاری قانونی پیگیری کرده و همزمان با قید فوریت در دستور کار کمیته انضباطی قرار داده است. وی افزود: از این‌ رو با هدف حمایت از تیم ‌ملی بسکتبال و نیاز به ایجاد آرامش و آماده‌سازی مطلوب این تیم برای حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک توکیو که کسب سهمیه این رویداد ارزشمند و افتخارآفرین و قرار گرفتن بین ۱۲ تیم برتر دنیا از طریق مسیری بسیار دشوار و سخت با همت بازیکنان ارزنده تیم ‌ملی به دست آمده است، به جهت صیانت از حریم اخلاق و ورزش، انتظار داریم افراد و رسانه‌ها از پرداختن به حواشی، اتهام‌زنی یا انتشار اخبار غیرموثق، در این زمان حساس اجتناب کنند. طباطبایی تاکید کرد: مطمئن باشید فدراسیون بسکتبال پیگیری همه‌جانبه را در این شرایط خاص در دستور کار قرار داده است. لذا با توجه به هم‌گروهی ایران با مدعیان قدرتمند و اصلی بسکتبال جهان در قرعه‌کشی و نیاز مبرم به آمادگی و حفظ روحیه و انسجام تیمی بازیکنان و کادر فنی، اعلام نتیجه کمیته انضباطی را به بعد از بررسی‌های کامل و جامع موکول می‌کند. او در پایان گفت: تصمیم مناسب و برخورد جدی با خاطی یا خاطیان این موضوع در زمان مقتضی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.
***
رکوردشکنی دونده نروژی در آستانه المپیک
در روزی که مهدی پیرجهان سهمیه حضور در ماده ۴۰۰ متر با مانع المپیک را به دست آورد، دونده نروژی رکورد جدیدی در این ماده به ثبت رساند. پنجشنبه گذشته و در فاصله 21 روز تا آغاز بازی‌های المپیک 2020 توکیو، رکورد جدیدی در رقابت‌های دوومیدانی و در ماده 400 متر با مانع به ثبت رسید. 
«کارستن وارهولم» دونده 25 ساله نروژی در جریان مسابقاتی که در شهر اسلو برگزار شد، موفق به ثبت زمان 7/46 ثانیه شد تا رکورددار جهان در ماده 400 متر با مانع لقب بگیرد. وارهولم دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 2017 و 2019 است و سال 2018 نیز قهرمان اروپا شد. این رکوردشکنی روزی رخ داد که بر اساس اعلام فدراسیون دوومیدانی، مهدی پیرجهان دونده جوان کشورمان در همین ماده صاحب سهمیه المپیک بر اساس رنکینگ جهانی شد. 
***
عراق و سوریه حق میزبانی ندارند
فدراسیون جهانی فوتبال، عراق و سوریه را از میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی محروم کرد. به نقل از منبعی در کمیته مسابقات فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال حق میزبانی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی را از ۲ کشور عراق و سوریه سلب کرد. البته این موضوع برای هر ۲ کشور مساله تازه‌ای نیست و پیش از آغاز فصل کرونا هم عراق از میزبانی مسابقات بین‌المللی محروم شده و کشور اردن را به‌عنوان میزبان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی معرفی کرده بود که در آنجا موفق به برتری ۲ بر یک مقابل ایران شد. 
سوریه هم که قبل‌تر برای میزبانی بازی‌ها از ایران استفاده می‌کرد، کشور امارات را برای میزبانی از رقابت‌های رسمی خود معرفی خواهد کرد؛ البته هنوز مشخص نیست این ۲ کشور دقیقا کدام ورزشگاه و شهر را برای میزبانی از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در مرحله دوم انتخاب کنند اما این موضوع می‌تواند روی شانس آنها برای ایجاد دردسر برای مدعیان گروه تاثیر مستقیم بگذارد. 
عراق و سوریه که در گلدان‌های ۴ و ۵ قرعه‌کشی انتخابی جام‌جهانی در آسیا حضور داشتند، در گروهی قرار گرفتند که ایران به‌ عنوان مدعی اصلی صعود به جام‌جهانی از دیدار مقابل سوریه، کارش را در تهران آغاز خواهد کرد. دومین بازی ایران که به میزبانی عراق برگزار می‌شود، برای ۱۶ شهریور برنامه‌ریزی شده که باید دید چه کشوری به‌عنوان میزبان این مسابقه انتخاب خواهد شد. همچنین گفته می‌شود فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا منعی برای میزبانی ایران در رقابت‌های پیش روی مقدماتی آسیا ندارند و اگر چه این خبر هنوز رسما اعلام نشده اما در انتظار خبرهای خوشی از مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم بود. 

Page Generated in 0/0052 sec