printlogo


کد خبر: 235317تاریخ: 1400/4/12 00:00
اخبار

افزایش ابر و رگبار باران در برخی استان‌های کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. صادق ضیائیان اظهار کرد: طی امروز و فردا دریای خزر مواج بوده و دما در سواحل آن به طور نسبی کاهش می‌یابد. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز یکشنبه ۱۳ تیر تا اواسط هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. ضیائیان با بیان اینکه فقط روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، یادآور شد: دوشنبه (۱۴ تیر) و سه‌شنبه (۱۵ تیر) نیز تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. 
***
پیشرفت در پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده ۳۸
رئیس بنیاد شهید آخرین وضعیت پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده ۳۸ را تشریح کرد و از پیشرفت روند پرداخت این معوقات خبر داد. 
سعید اوحدی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط ۲ بخش از مطالبات ایثارگران مشمول ماده ۳۸ که از سال ۹۱ باقی مانده بود در سال قبل پرداخت شد. در ادامه این روند بنیاد شهید تاکید کرد که اگر در احکام ستاد کل نیروهای مسلح تغییری ایجاد شود، بنیاد شهید آن را پرداخت خواهد کرد. وی افزود: خوشبختانه معوقات مشمولان ماده ۳۸ در بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید در نظر گرفته شده و در صورت وقوع هر گونه تغییر در احکام ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر لزوم افزایش معوقات، بنیاد شهید آمادگی پرداخت آن را دارد. رئیس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس پیش‌بینی هر گونه افزایش معوقات ماده ۳۸ انجام شده و تاکید می‌کنم که در صورت تغییر در احکام، آن را پرداخت خواهیم کرد. اوحدی ابراز داشت: چندی پیش نیز این احکام از سوی ستاد کل به بنیاد شهید ابلاغ شد و در همین راستا اقدامات مربوط به پرداخت این معوقات در حال انجام است.
***
پاسخ سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه رانندگان تاکسی
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌و‌نقل همگانی کشور بر لزوم پاسخگویی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه رانندگان تاکسی تاکید کرد. عبدالله متولی با اشاره به همکاری نکردن سازمان تامین اجتماعی درباره اجرایی کردن بیمه رانندگان تاکسی گفت: رانندگان از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که با کسب روزی حلال وظیفه خطیر حمل‌و‌نقل همگانی کشور را عهده‌دار هستند و البته متاسفانه کمتر به اهمیت فعالیت‌های آنها توجه شده است. در روزهای سخت کرونایی رانندگان برای خدمات‌رسانی به شهروندان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده‌اند و تاکنون ده‌ها راننده در فرآیند خدمت به مردم جان باخته‌اند که این مساله در قیاس با دیگر اقشار خدمات‌رسان در حوزه کرونا کمتر بازتاب یافته است. وی افزود: متاسفانه به‌رغم سختی کار رانندگان و اهمیت فعالیت این قشر شریف در اقتصاد کشور، تاکنون آنگونه که شایسته است حقوق آنها مورد پیگیری قرار نگرفته است که در همین راستا اتحادیه حمل‌و‌نقل همگانی کشور در رویکردی نوین با جدیت پیگیر احقاق حقوق رانندگان تاکسی است و در همین رابطه خواستار پاسخگویی حداکثری سازمان تامین اجتماعی درباره اجرایی نشدن بیمه رانندگان است. این مسؤول در ادامه با اشاره به تفاهمنامه سازمان تامین اجتماعی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر به‌‌روز‌رسانی و شفافیت لیست رانندگان تاکسی، احراز هویت راننده واقعی و حذف افرادی که تحت عنوان راننده از تسهیلات بیمه استفاده می‌کردند، افزود: سازمان تامین اجتماعی نباید از وظایف خود در این زمینه سلب مسؤولیت کند و باید با جایگزین کردن رانندگان واقعی با افرادی که از عنوان راننده سوءاستفاده کرده‌اند پوشش بیمه را جهت رانندگان حقیقی محقق کند. 
***
اقدامات اخیر شورای پنجمی‌ها نگران‌کننده است
پرویز سروری، منتخب شورای ششم شهر تهران در واکنش به واگذاری املاک با شرایط ویژه در آخرین روزهای کاری شورای پنجم گفت: افرادی در شرایطی که می‌دانند باید تا یک ماه دیگر صندلی شورا را ترک کنند کارهایی انجام می‌دهند که برای شورای ششم هزینه به همراه دارد و هزینه‌تراشی‌هایی می‌کنند که مدیریت شهری جدید باید هزینه‌های آن را پرداخت کند.  وی با اشاره به اینکه بر اساس عرف و منطق، واگذاری‌ها نباید در این زمان انجام شود، اظهارداشت: دوستان اجازه دهند منتخبان مردم در شورای ششم درباره مسائل مربوط به اداره شهر تصمیم بگیرند. اقدامات اخیر شورای پنجمی‌ها نگران‌کننده است. منتخب شورای ششم تهران با تاکید بر اینکه ما تلاش می‌کنیم این موارد متوقف شود یا در شورای ششم آن را ابطال خواهیم کرد، گفت: بسیاری از موارد مانند واگذاری‌ها و استخدام‌ها در دقیقه 90 هزینه از جیب بیت‌المال است و نتیجه و خروجی هم ندارد. سروری گفت: بسیاری از اقدامات اخیر شورای پنجمی‌ها توجیه منطقی ندارد. اجازه بدهند ما از 14 مرداد وارد شورا شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم. 

Page Generated in 0/0058 sec